Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka käyttäisin mitä kosteutusta, meikin jälkeen naama on kuiva, hilseilevä ja epätasainen

Vierailija
18.04.2018 |

En tajua mitä enää voisin kokeilla? Olen yrittänyt kaikkea. Tällä hetkellä käytän öljyä ja jopa sen jälkeen kun laitan meikkipohjan, naama näyttää kuivalta ja hilseilevältä. Käytän tällä hetkellä mineraalipuuteria mutta kokeiltu on myös nestemäisiä (varmaan 100 eri tuotetta) ja kaikissa sama vika. Onko mitään kosteutusvinkkejä?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasta pääsee laittamalla ruokavalion kuntoon, eli lisää ruokaan hyviä öljyjä ja runsaasti vettä ja kasviksia.

No käytän tällä hetkellä oliiviöljyä, kookosöljyä, seesamiöljyä jne. Juon 2-3 l vettä päivässä, ja kasvissyöjänä tulee aika paljon kasviksiakin popsittua :) Sehän tässä ärsyttääkin kun olen nyt vuoden aikana päässyt vihdoin tähän pisteeseen että kaiken pitäisi toimia, ja sitten tuntuukin että iho voi huonommin kun ennen elämäntaparemonttia.

Itselläni auttoi kalan syöminen, rasvaiset kalat. Sokeri pois ja vehnä pois.

En voi syödä kalaa, kun olen kasvissyöjä.

Kyllä sä voit syödä kalaa, jos et kerta ole allerginen. Osta edes kalaöljykapseleita. Keho ei kykene kovin hyvin käyttämään hyödykseen omega 3 rasvahappoja kasviperäisistä lähteistä, poikkeuksena tosin phytoplankton, joka on helvetin kallista. Omega kolmoset on tosi tärkeitä iholle + huono omega 3-6 tasapaino lisää tulehdusta myös ihossa. 

No, jos on kasvissyöjä niin se on ihan vaan fakta, ettei voi syödä kalaa. Syön kyllä tälläkin hetkellä omega-3 happoja.

Vierailija
42/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja meikkivoiteen levitys kostealla beautyblenderillä. Siveltimen käyttö ainakin itselläni korostaa kuivia kohtia.

En käytä siis tällä hetkellä nestemäisiä meikkivoiteita. Kun käytin beautyblenderiä, musta tuntuu että meni vaan hermo siihen kun se imi aina kaiken meikin itseensä ja lisäksi se piti pestä ihan saakelin huolellisesti, ettei ihoon tullut epäpuhtauksia. Mutta jos siirryn nestemäisiin voisin taas testata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut Korealaisia sheet maskeja? Itse käytän lähes joka päivä ja ostan meikkipuuteriksi sellaisia missä lukee moisturizing.

T. hilseotsa

Vierailija
44/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosikaudet pintakuiva iho, jota sai rasvata tämän tästä ja siltikin iho hilseili pois.

Vaihdoin jossain vaiheessa kaikki tuotteet herkälle iholle sopiviksi ja vaiva lakkasi. Erityisesti kuivattavat geelimäiset puhdistajat olivat omalle iholle aivan liian tujuja ja nyt puhdistan ihon emulsioputsarilla, joka jättää ihon kosteutetuksi.

Seerumit ja fluidimaiset voiteet tuntuvat antavan tehokkaimman kosteutuksen. Öljyt jäävät monesti vain pyörimään iholle ja kosteuttavat pintapuolisesti.

Pitkin päivää voi suihkia kosteuttavaa suihketta, jos kiristää.

Käytän ihan perus marketeista ja apteekista saatavia tuotteita, kunhan on riittävät leimat ja vakuudet että sopii herkälle iholle.

Alkoholia kehottaisin välttämään kaikessa kosmetiikassa ainesosana, sillä se kuivattaa pahasti (monessa luonnonkosmetiikkatuotteessa on korkea alkoholipitoisuus).

Vierailija
45/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vuosikaudet pintakuiva iho, jota sai rasvata tämän tästä ja siltikin iho hilseili pois.

Vaihdoin jossain vaiheessa kaikki tuotteet herkälle iholle sopiviksi ja vaiva lakkasi. Erityisesti kuivattavat geelimäiset puhdistajat olivat omalle iholle aivan liian tujuja ja nyt puhdistan ihon emulsioputsarilla, joka jättää ihon kosteutetuksi.

Seerumit ja fluidimaiset voiteet tuntuvat antavan tehokkaimman kosteutuksen. Öljyt jäävät monesti vain pyörimään iholle ja kosteuttavat pintapuolisesti.

Pitkin päivää voi suihkia kosteuttavaa suihketta, jos kiristää.

Käytän ihan perus marketeista ja apteekista saatavia tuotteita, kunhan on riittävät leimat ja vakuudet että sopii herkälle iholle.

Alkoholia kehottaisin välttämään kaikessa kosmetiikassa ainesosana, sillä se kuivattaa pahasti (monessa luonnonkosmetiikkatuotteessa on korkea alkoholipitoisuus).

Joo, en koskaan valitse sellaisia tuotteita (luonnonkosmetiikkaa tai ei) jossa on alkoholia! Geelimäinen putsari nyt käytössä, mutta on kyllä itse auttanut herkän ihon kanssa, vaihdoin sitä hetki sitten. Mulla ei muuten ole edes naama kuiva, paitsi sitten kun alan levittää meikkiä! Eli ehkä pitää sitten vaihtaa mineraalipohja pois. 

Vierailija
46/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla aina ollut kuiva iho? Tai siis kuiva ihohan on geneettinen ominaisuus ja sitten on se toisenlainen kuiva ja kosteysköyhä iho joka aikaansaadaan vääränlaisilla ihonhoitorutiineilla tai muilla ulkoisilla tekijöillä. Geneettisesti kuiva iho vähän hilseilee pinnasta ja siinä näkyy helposti kuivuuden aiheuttavia pintajuonteita ja yleensä "hörppää" nopeasti sille levitetyn kosteutuksen. Toisessa tapauksessa se taas on mahdollisesti kutiseva, kireän tuntuinen, herkistynyt, runsaasti hilseilevä ja samalla öljyinen, puskee näppyä pintaan ja usein ihonhoitotuotteet jää vaan ihon pinnalle lillimään imeytymättä kunnolla. 

Vierailija
47/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla aina ollut kuiva iho? Tai siis kuiva ihohan on geneettinen ominaisuus ja sitten on se toisenlainen kuiva ja kosteysköyhä iho joka aikaansaadaan vääränlaisilla ihonhoitorutiineilla tai muilla ulkoisilla tekijöillä. Geneettisesti kuiva iho vähän hilseilee pinnasta ja siinä näkyy helposti kuivuuden aiheuttavia pintajuonteita ja yleensä "hörppää" nopeasti sille levitetyn kosteutuksen. Toisessa tapauksessa se taas on mahdollisesti kutiseva, kireän tuntuinen, herkistynyt, runsaasti hilseilevä ja samalla öljyinen, puskee näppyä pintaan ja usein ihonhoitotuotteet jää vaan ihon pinnalle lillimään imeytymättä kunnolla. 

Ei ole kuiva iho, enemmänkin sekaiho. Eli tosiaan enemmänkin pintakuivuutta löytyy. Varmaan tuo vaihtoehto 2 siis. En vaan tiedä, miten saan tän kuntoon, jo vuosia mennyt tässä taistelussa.

Vierailija
48/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että ongelma on ehkä enemmänkin meikissä.

Vierailija
49/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuiva iho, enemmänkin sekaiho. Eli tosiaan enemmänkin pintakuivuutta löytyy. Varmaan tuo vaihtoehto 2 siis. En vaan tiedä, miten saan tän kuntoon, jo vuosia mennyt tässä taistelussa.

Valitettavasti luonnonkosmetiikka ei tässä tilanteessa käy ihon pelastukseksi, mutta sopii kyllä taas iholle sen jälkeen kun sen pintakerros ja kosteustasapaino on hellitty kuntoon. Ja tosiaan tilanteeseen ei ole olemassa mitään nopeaa ratkaisua, vaan siihen voi mennä helposti parikin kuukautta. 

Kaikki kuorinnat ehdottomasti pois. Ei missään nimessä tuotteita jotka sisältävät alkoholia tai hajusteita. Ei myöskään tuotteita jotka sisältävät aktiiviaineita (mm. C ja A vitamiini). 

Meikinpoisto puhdistusöljyllä ja äärimmäisen miedolla pH tasapainotetulla puhdistus geelillä/maidolla/vaahdolla. Aamuisin yleensä riittää pelkkä vesipesu. Välttäisin jopa ihon pyyhkimistä vanulapulla, sillä se saattaa kuoria. Kosteuttava ja rauhoittava kasvovesi johon päälle jokin emulsiotyyppinen tuote ja siihen päälle vielä keramideja ja kolesterolia(niin ällöttävältä kun se kuulostaakin) sisältävä paksumpi rasva päälle. Ja aina aurinkorasva (mieluiten mekaaninen suoja, koska kemialliset helposti ärsyttää ihoa) ulos valoisaan aikaan mennessä vaikka kaatosateellakin. 

Vierailija
50/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei, osta Swissclinicin dermaroller, niin saat seerumit syvemmälle vaikuttamaan ja ihon verenkierron tehostumaan, 0.2 tai 0.5 mm. Noihan nyt ollut pinnalla vuoden-2v, kaikilla semmonen, itekkin ostin.

Vierailija
51/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öljy yksistään ei kosteuta :O Estää vain kosteuden haihtumista iholta. Ensin tulisi lisätä runsaasti kosteuttavaa tuotetta iholle, jonka päälle vasta öljy pitämään kosteus iholla. Kuivaa ja hilseilevää ihoa kannattaa myös välillä hellästi kuoria, ettei kosteuttavat tuotteet jää lillimään kuivan ihosolukon pinnalle.

Olen kokeillut myös muita kosteusvoiteita, sama ongelma. Mulla on niin herkkä iho, että rakeista kuorintaa en voi käyttää. BHA-kuorinta käytössä, aiemmin AHA.

BHA on käytännössä salisyylihappoa ja tarkoitettu rasvaisen sekä epäpuhtaan ihon hoitoon. Jos ihosi ei ole kumpaakaan niin vaihda liian vahva kuorinta lempeämpään. Kokeile vaikka PHA kuorintavoidetta. Lisäksi suosittelisin varaamaan ajan perusteelliseen ihoanalyysiin, joka selvittää syyt tämänhetkiseen epätasapainotilaan. On loppuviimeksi edullisempaa kuin ostella kaapit täyteen rasvoja ja voiteita ja seerumeita. 

Vierailija
52/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus iholle on parasta olla koskematta siihen ollenkaan ja antaa ihon oman suojakerroksen kasvaa itsestään takaisin. Ei meikkiä, ei rasvoja, pelkkä vesipesu mutta mielellään ei vähään aikaan mitään. Liian kuorivat aineet ja voimakkaat pesut tuhoaa sen luonnollisen suojakerroksen.

Jos sinulla on kuiva iho niin älä ihmeessä käytä BHA:ta tai AHA:aa koska ne ovat kuorivia happoja ja toimivat parhaiten öljyiselle iholle. Öljyinen ihohan voi olla kuiva mutta se on kuitenkin eri asia kuin pintakuiva iho. Muutenkin noita happoja kannattaa käyttää vain aknen ja finnien hoitoon ja ei pitkäaikaisesti siihenkään. Joskus kyse on siitä että nuo hapot kuorivat ihoa ja pahentavatkin aknea.

Öljystä ei itsessään ole suurta hyötyä kosteutuksessa muuta kuin että se luo kalvon ihon pinnalle niin ettei kosteus pääse katoamaan. Se kosteus taas tulee ihosta itsestään ja siihen autta että juo tarpeeksi vettä. Esim. yöksi voi laittaa tuollaisen kalvon luovan night mask -voiteen. Suosittelen edelleen sheet mask:eja. Ne ovat helppoja. Aina puhdistuksen jälkeen 15min naamaan sellainen. Tilaa netistä. Vaikka ebay.

Vierailija
53/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään kauneudenhoidon asiantuntija, mutta jaan vain oman kokemukseni. Talven jälkeen havahduin siihen, kuinka naamani oli tottunut liiaa naamarasvaan, iho alkoi hilseilemään hirveästi ja rasvamäärää tarvitsi enemmän vaikka pakkaset jo hellitti. Kokeilin suihkun jälkeen hieroa kookosöljyä naamani, ihan vain testaillakseni mitä tapahtuu ja yllättävän hyvinhän siinä kävi, aamulla iho suorastaan kukoisti. Ja nimenomaan hieroin öljyä ihoon. Nykyään toistan "käsittelyn" muutaman viikon välein. Minulla siis atooppinen sekaiho.

Vierailija
54/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiles sitä madaran DD-voidetta, joko pihlajaa tai nokkosta. Ovat vegaanisia ja suomalaisia. =)

Ainakin mulle tuo on ollut pintakuivan couperosaihon pelastaja. 

Vierailija
55/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeiles sitä madaran DD-voidetta, joko pihlajaa tai nokkosta. Ovat vegaanisia ja suomalaisia. =)

Ainakin mulle tuo on ollut pintakuivan couperosaihon pelastaja. 

Taitaa kyllä olla latvialainen lafka.

Vierailija
56/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaa lukea niin näissä blogeissa erittäin hyvää juttua ihonhoidosta, sen ph:sta, kosteusköyhästä ihosta ym

http://www.snowwhiteandtheasianpear.com/2014/09/skincare-discovery-why-…

https://simpleskincarescience.com/dehydrated-skin-moisture-barrier-acne…

Vierailija
57/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraalimeikit saivat kohtuullisen hyvän ihoni kuivumaan ihan korpuksi! Minulla on sekaiho. Puhdistukseen käytän ensisijaisesti Uriagen misellivettä (hajustamaton versio, heillä on myös rosaceatuotteita) ja jos olen meikannut tavallista enemmän, ensin misellivedellä, sitten Vichyn 3in1 voideputsari, lopuksi misellivedellä. Meikkivoiteena käytän usein korealaista BB-voidetta, useimmiten tosin vain SPF-suojan sisältävää meikkipuuteria. Yöksi laitan Clarinsin sekaiholle tarkoitettua yövoidetta.

Tänään ostin uuden tuttavuuden: Natura Siberican silmänympärysvoiteen. Jos se tuntuu hyvältä, siirryn kokonaan tuohon sarjaan, se on luonnollisista yrteistä tehty ja nähtävästi ainakin Stocka myy sarjaa.

Vierailija
58/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suosittelisi luonnonkosmetiikkaa. Ne on monesti vähemmän tutkittuja ja niissä on paljon ainesosia. Luonnon öljyt helposti tukkii ihohuokoset ja naama räjähtää finneistä tai muuten vaan ärtyy ja punoittaa. Allergimerkin omaavat ja sensitive tuotteet sopii ainakin itselle paremmin (Apteekki). 

Vierailija
59/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama! Iho voi olla ilman meikkiä täydellisen sileä, kuulas ja sopivan kostea. Kun laitan meikkiä niin se on hetken aikaa kaunis ja tasainen. Jonkin ajan päästä iho on ihan kuivahtanut, meikki pakkautuu ikävästi ja siellä täällä on hilseileviä kohtia. Olen kokeillut ties mitä meikkivoiteita... nestemäisiä, mousseja, voidemaisia, puutereita, öljypohjaisia, vesipohjaisia, silikonisia, kiiltäviä, semimattoja, mattoja, peittäviä, kevyitä, CC ja BB voiteita, sävyttäviä päivävoiteita. Sellaisenaan, primerilla, puuterilla, viimeistelysuihkeella, kaikilla yhtäaikaa...

Vierailija
60/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en suosittelisi luonnonkosmetiikkaa. Ne on monesti vähemmän tutkittuja ja niissä on paljon ainesosia. Luonnon öljyt helposti tukkii ihohuokoset ja naama räjähtää finneistä tai muuten vaan ärtyy ja punoittaa. Allergimerkin omaavat ja sensitive tuotteet sopii ainakin itselle paremmin (Apteekki). 

Mulla kaikki nuo öljyt juuri tukkii ihohuokoset ja naama on heti näpyillä. Hiustuotteet samoin pistää hiukset kamalaan kuntoon. Eipä tule enää pahemmin käytettyä luonnonkosmetiikkaa jotain poikkeuksia lukuunottamatta.