Vaikka käyttäisin mitä kosteutusta, meikin jälkeen naama on kuiva, hilseilevä ja epätasainen
En tajua mitä enää voisin kokeilla? Olen yrittänyt kaikkea. Tällä hetkellä käytän öljyä ja jopa sen jälkeen kun laitan meikkipohjan, naama näyttää kuivalta ja hilseilevältä. Käytän tällä hetkellä mineraalipuuteria mutta kokeiltu on myös nestemäisiä (varmaan 100 eri tuotetta) ja kaikissa sama vika. Onko mitään kosteutusvinkkejä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BHA on kyllä ennemmän rasvoittuvan akneihon kuorinta, kuin pintakuivan ihon kuorinta. Kuulostaa siltä, että ihoa rääkätään nyt aika rankalla kädellä.
No, tätä kyseistä suositeltiin nimenomaan sekaiholle, joka pintakuiva ja just niin että 2-4 kertaan viikossa... Ehkä sitten lopetan ja testaan muuttuuko.
Sun ihotyypistä en osaa kommentoida sen enempää, kun en ole nähnyt. Aika usein kuitenkin ihmiset kuvittelevat omaavansa sekaihon, vaikka kyse on oikeasti ylikuoristusta kuivasta ihosta, joka paniikissa puskee talia yrittäessään epätoivoisesti pitää edes jonkinlaista suojaa pinnassa.
Ongelmasta pääsee laittamalla ruokavalion kuntoon, eli lisää ruokaan hyviä öljyjä ja runsaasti vettä ja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BHA on kyllä ennemmän rasvoittuvan akneihon kuorinta, kuin pintakuivan ihon kuorinta. Kuulostaa siltä, että ihoa rääkätään nyt aika rankalla kädellä.
No, tätä kyseistä suositeltiin nimenomaan sekaiholle, joka pintakuiva ja just niin että 2-4 kertaan viikossa... Ehkä sitten lopetan ja testaan muuttuuko.
Sun ihotyypistä en osaa kommentoida sen enempää, kun en ole nähnyt. Aika usein kuitenkin ihmiset kuvittelevat omaavansa sekaihon, vaikka kyse on oikeasti ylikuoristusta kuivasta ihosta, joka paniikissa puskee talia yrittäessään epätoivoisesti pitää edes jonkinlaista suojaa pinnassa.
Kosmetologin mukaan on sekaiho, mutta eihän hekään aina ole oikeassa.. :) Kyllä aika hyvin täyttyy sekaihon tuntomerkit mun ihossa. Mutta mäpäs kokeilen lopettaa tuon kuorinnan vaikka kokonaan pariks viikoks, ehkä se helpottais.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmasta pääsee laittamalla ruokavalion kuntoon, eli lisää ruokaan hyviä öljyjä ja runsaasti vettä ja kasviksia.
No käytän tällä hetkellä oliiviöljyä, kookosöljyä, seesamiöljyä jne. Juon 2-3 l vettä päivässä, ja kasvissyöjänä tulee aika paljon kasviksiakin popsittua :) Sehän tässä ärsyttääkin kun olen nyt vuoden aikana päässyt vihdoin tähän pisteeseen että kaiken pitäisi toimia, ja sitten tuntuukin että iho voi huonommin kun ennen elämäntaparemonttia.
Kosteuttavia naamioita, ja rasvaa rasvaa rasvaa, rasvan alle seerumi vaikuttamaan.
Mitä???? Olen aina luullut että kasvovedellä puhdistetaan meikin jämiä!!
Vierailija kirjoitti:
Kosteuttavia naamioita, ja rasvaa rasvaa rasvaa, rasvan alle seerumi vaikuttamaan.
Nuo kosteuttavat naamio on ehkä vähän jäänyt, kun en ole löytänyt mitään hyviä. Savinaamioita käytän kyllä ehkä 2 krt/kk. Millainen rasva sitten olis hyvää, oisko suosituksia? (Jos sanot että Nivean perinteinen, en ala).
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei mustakaan kasvovesi kyllä mikään kosteuttaja ole. Ph:ta se "tasoittaa" kai lisäksi.
Onko ulla muita iho-oireita, punoitusta? Mulla oli sama vaiva kunnes puhkesi rosacea. Kokeile ihoon finnivoidetta, ei kuorintoja.
Vierailija kirjoitti:
On kahdenlaisia kasvovesiä. Useimmat suomessa myytävät kasvovedet tosiaankin ovat tarkoitettu tähän puhdistuksene ja sisältävät ihoa kuivattavaa alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Mineraalipuuterit kuivatti omaa ihoani, vaihdoin kevyeeseen nestemäiseen meikkivoiteeseen:)
samoin sensai merkki
Vierailija kirjoitti:
Onko ulla muita iho-oireita, punoitusta? Mulla oli sama vaiva kunnes puhkesi rosacea. Kokeile ihoon finnivoidetta, ei kuorintoja.
No oon vähän pelännyt, että onko mulla se koska ihossa on kohtia jotka punoittaa. Lähinnä nenän vieressä/poskissa. Kuorintana rakeista ei oo ollut vuosiin just herkkyyden takia. Finnivoidetta..?
Puhtaalle iholle hyaluronipitoinen seerumi, sitten kunnolla kuivan ihon kosteusvoidetta, joka lukitsee kosteuden ihoon, voi olla silikonipitoinenkin. Öljyiset rasvat eivät välttämättä edes imeydy kuivaan ihoon. Meikin alle kosteuttava primer, esim Smashboxin primerizer. Meikkivoiteeksi joku ei-mattainen ja sen kiinnitys hyvin maltillisella määrällä irtopuuteria. Näin oma supermegakuiva ihoni selviää meikkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käytän tällä hetkellä oliiviöljyä, kookosöljyä, seesamiöljyä jne. Juon 2-3 l vettä päivässä, ja kasvissyöjänä tulee aika paljon kasviksiakin popsittua :) Sehän tässä ärsyttääkin kun olen nyt vuoden aikana päässyt vihdoin tähän pisteeseen että kaiken pitäisi toimia, ja sitten tuntuukin että iho voi huonommin kun ennen elämäntaparemonttia.
Itselläni auttoi kalan syöminen, rasvaiset kalat. Sokeri pois ja vehnä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi syödä kalaa, kun olen kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oon vähän pelännyt, että onko mulla se koska ihossa on kohtia jotka punoittaa. Lähinnä nenän vieressä/poskissa. Kuorintana rakeista ei oo ollut vuosiin just herkkyyden takia. Finnivoidetta..?
Iik D: Kokeile vaikka apteekista La Roche-Posayn Cicaplast Gel B5. Toimii tosi hyvin ärtyneen ihon rauhoittajana ja kosteuttajana. On tarkoitettu vaurioituneen ihon korjaukseen mm. kosmeettisten toimenpiteiden jälkeen. Hinta n. 15€. Finnivoiteet kuulostaa kyllä aika tujulta tavaralta tossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iik D: Kokeile vaikka apteekista La Roche-Posayn Cicaplast Gel B5. Toimii tosi hyvin ärtyneen ihon rauhoittajana ja kosteuttajana. On tarkoitettu vaurioituneen ihon korjaukseen mm. kosmeettisten toimenpiteiden jälkeen. Hinta n. 15€. Finnivoiteet kuulostaa kyllä aika tujulta tavaralta tossa tilanteessa.
Käytin aiemmin La Roche-Posayn jotain kasvogeeliä, ja se oli tosi hyvä mutta kun oon nyt siirtymässä kokonaan luonnonkosmetiikkaan, niin en haluaisi enää ostaa muuta :( Joo, en kyllä tähän haluaisi mitään "aknentappajavoiteita" heittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi syödä kalaa, kun olen kasvissyöjä.
Kyllä sä voit syödä kalaa, jos et kerta ole allerginen. Osta edes kalaöljykapseleita. Keho ei kykene kovin hyvin käyttämään hyödykseen omega 3 rasvahappoja kasviperäisistä lähteistä, poikkeuksena tosin phytoplankton, joka on helvetin kallista. Omega kolmoset on tosi tärkeitä iholle + huono omega 3-6 tasapaino lisää tulehdusta myös ihossa.
Ja meikkivoiteen levitys kostealla beautyblenderillä. Siveltimen käyttö ainakin itselläni korostaa kuivia kohtia.
Puhdistusaine on kyllä aika lempeä mielestäni, luonnonkosmetiikkaa ja suositeltiin omalle iholleni. Seerumia käytän vain iltaisin, ehkä sitten aamuisin pitää aloittaa myös. Kuorin ihoa nestemäisellä BHA:lla 3-4 kertaa viikossa, ilmeisesti se voi olla liikaa.
Oon käyttänyt mineraalimeikkejä 3-4 vuotta, ja vasta tänä talvena alkoi tulla ongelmia...