Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka käyttäisin mitä kosteutusta, meikin jälkeen naama on kuiva, hilseilevä ja epätasainen

Vierailija
18.04.2018 |

En tajua mitä enää voisin kokeilla? Olen yrittänyt kaikkea. Tällä hetkellä käytän öljyä ja jopa sen jälkeen kun laitan meikkipohjan, naama näyttää kuivalta ja hilseilevältä. Käytän tällä hetkellä mineraalipuuteria mutta kokeiltu on myös nestemäisiä (varmaan 100 eri tuotetta) ja kaikissa sama vika. Onko mitään kosteutusvinkkejä?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meikkivoiteet liian vahvoja ja peittäviä, mattoja? Mineraalipuuteri liian kuivaa?

Vierailija
2/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraalipuuterit kuivatti omaa ihoani, vaihdoin kevyeeseen nestemäiseen meikkivoiteeseen:) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän ihoa kuoria? Esim. hedelmähappokuorinta tai peel-off naamio.

Vierailija
4/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljy yksistään ei kosteuta :O Estää vain kosteuden haihtumista iholta. Ensin tulisi lisätä runsaasti kosteuttavaa tuotetta iholle, jonka päälle vasta öljy pitämään kosteus iholla. Kuivaa ja hilseilevää ihoa kannattaa myös välillä hellästi kuoria, ettei kosteuttavat tuotteet jää lillimään kuivan ihosolukon pinnalle.

Vierailija
5/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvoide aina vedestä märälle iholle. Ainakin minulla ehdoton, että aamuin illoin pesu vedellä ja puhdistusvaahdolla. Kevyt kuivaus pyyhkeellä ja välittömästi kosteusvoidetta. Itse laitan aika reilusti voidetta eikä mitään liruja emulsioita, vaan kunnon paksua rasvaa. Lisään kosteusvoidetta sitten vielä ennen meikkipohjaa.

Vierailija
6/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kuorintaa ja esim. tyrniöljykapseleita kosteuttamaan sisältäpäin.Ja muista vedenjuonti.

Vierailija
7/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein on kosteuttaja ei ole öljy eikä kosteusvoide, vaan kasvovesi. Todennäköisesti käytät myös liian voimakkaita puhdistusaineita.

Oman hilseilevän pintakuivan ihoni sain voimaan hyvin laadukkaalla luonnonkosmetiikalla. Toimiva kombo ja rutiini on esimerkiksi seuraavanlainen: 1) enimmät meikit pois öljypuhdistuksella + viimeistely puhdistusmaidolla 2) runsaasti kosteuttavaa kasvovettä 3) kosteuttava seerumi 4) kosteusvoide.

Jos haluat käyttää öljyä, se lisätään vasta lopuksi. Silloinkin fiksuin tapa on lisätä sitä esimerkiksi muutama tippa kosteusvoiteeseen sekoittaen. Jojoba- ja arganöljy ovat hyviä, ihoa tukkimattomia öljyjä.

Vierailija
8/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma minullakin, ei tunnu mikään auttavan. Ajattelin käydä ihan iholääkärillä

Vierailija
9/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytössä BHA-kuorinta (käytän ehkä 3-4 krt viikossa).

Vierailija
10/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasvot ovat kroonisesti rutikuivat niin vaihda puhdistusaineet lempeämpiin ja kosteuttavampiin sekä hanki tehokosteuttava seerumi päivä- ja yökäyttöön. Kuoritko ihoasi liikaa, sekin lisää kuivuutta ja hilseilyä? Mineraalimeikit eivät sovi kaikille, testaa jauhemaisen pohjan sijaan esimerkiksi CC- tai BB-voidetta. Korealaisen kosmetiikan puolelta löytyy huippuhyviä laatuvoiteita aikuiselle iholle.

Vierailija
11/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljy yksistään ei kosteuta :O Estää vain kosteuden haihtumista iholta. Ensin tulisi lisätä runsaasti kosteuttavaa tuotetta iholle, jonka päälle vasta öljy pitämään kosteus iholla. Kuivaa ja hilseilevää ihoa kannattaa myös välillä hellästi kuoria, ettei kosteuttavat tuotteet jää lillimään kuivan ihosolukon pinnalle.

Olen kokeillut myös muita kosteusvoiteita, sama ongelma. Mulla on niin herkkä iho, että rakeista kuorintaa en voi käyttää. BHA-kuorinta käytössä, aiemmin AHA.

Vierailija
12/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosteusvoide aina vedestä märälle iholle. Ainakin minulla ehdoton, että aamuin illoin pesu vedellä ja puhdistusvaahdolla. Kevyt kuivaus pyyhkeellä ja välittömästi kosteusvoidetta. Itse laitan aika reilusti voidetta eikä mitään liruja emulsioita, vaan kunnon paksua rasvaa. Lisään kosteusvoidetta sitten vielä ennen meikkipohjaa.

Olisko sitten jotain suosituksia, kun itsellä ei mikään tunnu toimivan? 

Vierailija
13/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdistusvaahto kuivattaa ihoa entisestään eli ei ole paras vaihtoehto jos ongelmana on pintakuiva iho.

Vierailija
14/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein on kosteuttaja ei ole öljy eikä kosteusvoide, vaan kasvovesi. Todennäköisesti käytät myös liian voimakkaita puhdistusaineita.

Oman hilseilevän pintakuivan ihoni sain voimaan hyvin laadukkaalla luonnonkosmetiikalla. Toimiva kombo ja rutiini on esimerkiksi seuraavanlainen: 1) enimmät meikit pois öljypuhdistuksella + viimeistely puhdistusmaidolla 2) runsaasti kosteuttavaa kasvovettä 3) kosteuttava seerumi 4) kosteusvoide.

Jos haluat käyttää öljyä, se lisätään vasta lopuksi. Silloinkin fiksuin tapa on lisätä sitä esimerkiksi muutama tippa kosteusvoiteeseen sekoittaen. Jojoba- ja arganöljy ovat hyviä, ihoa tukkimattomia öljyjä.

Mulla on puhdistajana Mia Höytön geelipuhdistaja. Käytän itsekin vain luonnonkosmetiikkaa. Öljypuhdistus ei mulla toimi valitettavasti ollenkaan, olen testaillut ainakin 10 eri öljyä ja aiheuttaa tukoksia. Geelipuhdistajat todennut vuosien saatossa parhaaksi (vaikka joku varmaan sanoo että liian kuivattava). Puhdistusmaito ei mulla puhdista tarpeeksi. Kasvovesi on myös käytössä, sellanen joku etanamisellivesi. Kosteuttava seerumis myös, E-vitamiinia ainakin sisältää. Kosteusvoiteena nyt käyttänyt tosiaan ihan öljyä, aiemmin oli joku Madaran.

Vierailija
15/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että ihosi huutaa hoosiannaa, kuorit sitä aivan liian usein. Herkälle ja kuivalle ihotyypille riittää 2-3 kertaa kuukaudessa, ei viikossa.

Vierailija
16/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut myös muita kosteusvoiteita, sama ongelma. Mulla on niin herkkä iho, että rakeista kuorintaa en voi käyttää. BHA-kuorinta käytössä, aiemmin AHA.

Millä ap puhdistat ihon? Sieltä voi löytyä ongelman syy.

Vierailija
17/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että ihosi huutaa hoosiannaa, kuorit sitä aivan liian usein. Herkälle ja kuivalle ihotyypille riittää 2-3 kertaa kuukaudessa, ei viikossa.

Tätä kyseistä suositeltiin käytettäväksi aamuisin ja iltaisin. Nyt olen tosiaan käyttänyt keskimäärin sen 3 kertaa viikossa. En usko, että suositeltaisiin 2 kertaa päivässä jos liian rankka käytettäväksi 3 kertaa viikossa...

Vierailija
18/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BHA on kyllä ennemmän rasvoittuvan akneihon kuorinta, kuin pintakuivan ihon kuorinta. Kuulostaa siltä, että ihoa rääkätään nyt aika rankalla kädellä. 

Vierailija
19/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ap puhdistat ihon? Sieltä voi löytyä ongelman syy.

Mia Höytö -merkkisellä puhdistusgeelillä puhdistan, vain niinä päivinä kuitenkin kun oon meikannut kunnolla. Eli ehkä 2-3 kertaa viikossa. Muuten sitten misellivedellä.

Vierailija
20/64 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BHA on kyllä ennemmän rasvoittuvan akneihon kuorinta, kuin pintakuivan ihon kuorinta. Kuulostaa siltä, että ihoa rääkätään nyt aika rankalla kädellä. 

No, tätä kyseistä suositeltiin nimenomaan sekaiholle, joka pintakuiva ja just niin että 2-4 kertaan viikossa... Ehkä sitten lopetan ja testaan muuttuuko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi