Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko erikoistuvan gynen tai kätilöopiskelijan hoitaa itseäsi?

Vierailija
17.04.2018 |

Miksi ja mikset?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin antaisin ja olen antanut. Sairastan gynekologista syöpää ja käyn säännöllisesti tutkimuksissa, hoidoissa ja tsekkauksissa naistentautien polilla yliopistosairaalassa. Melkein aina hoitava lääkäri on erikoistuva gyne. Hoitajinakin on usein opiskelijoita.

Kuinka ne opiskelijat ja erikoistujat voisivat ikinä valmistua, jos potilaat eivät antaisi niiden hoitaa itseään?

Vierailija
2/8 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin. Onhan sen harjoiteltava.

Lisäksi itse olen syntynyt kuuden kandin silmien eteen, että noblisse obligee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä päivystävät lääkärit on melkein aina erikoistuvia. Ei siinä voi valita.

Vierailija
4/8 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoistuva gyne kyllä, jos hän on tilanteessa yksin. En halua mitään 10-päistä laumaa katsomaan viereen. Olen kova jännittämään lääkärissä ja pahimmin pelkäämiini tilanteisiin en halua "ylimääräisiä". Opiskelija on ollut mukana esim. terveydenhoitajalla ja verikokeessa ja siellä ei haittaa. 

Vierailija
5/8 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut molemmissa synnytyksissäni kätilöopiskelijan hoitaa minua, ovathan he kokeneemman kätilön ohjauksessa.

Opiskelujen loppuvaiheessa oleva opiskelija hoiti ulosauton. Kokemattomampi lähinnä seurasi ja avusti. Ihan ok kokemus molemmista.

Vierailija
6/8 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, vaikka kummankin luultavasti antaisin itseäni hoitaa, niin eivät mitenkään ole verrannollisia tilanteita! Kätilöopiskelija on opiskelija jolla ei useinkaan ole vielä terveydenhuoltoalalta muuta kokemusta kuin koulunsa, kun taas erikoistuva gyne on valmis lääkäri ihan samalla tavalla kuin kuka tahansa nuukin lääkäri, mutta suprityaa lisäkoulutusta...

Vierailija
7/8 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkisopiskelija laittoi minulle kierukan opettavan gynen ohjauksessa. Kannatti, sain toimivan ehkäisyn ilmaiseksi :)

Vierailija
8/8 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisen synnytykseni hoiti kätilöopiskelija. Hänen ohjaajansa kävi aina välillä tarkistamassa tilanteen ja otti ohjat, kun ponnistusvaihe alkoi. Opiskelija oli todella mukava, lämmin mutta myös asiantuntevan ja varman oloinen.

Jos kukaan ei antaisi opiskelijoiden hoitaa itseään, meillä olisi vielä joskus edessä tilanne ettei olisi osaavaa hoitohenkilökuntaa töissä. Terveydenhoidossa en haluaisi asiakkaaksi henkilölle, jolla ei ole käytännön kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän