Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä olisit ammatiltasi jos...

Vierailija
17.04.2018 |

Et olisi se, mikä ammatiltasi nyt olet? Mikä olet ammatiltasi ja miksi et ole toiveammatissasi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaopas

Vierailija
2/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitanpa itse, olen sairaanhoitaja ja hakemassa opiskelemaan haluamaani alaa hammaslääketieteelliseen.

Ajauduin hoitsuksi pakotettuna, sain lapsia ja jämähdin. Nyt lasteni ollessa isompia on vihdoin aikaa ajatella itseänikin :) kuinka muut?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitanpa itse, olen sairaanhoitaja ja hakemassa opiskelemaan haluamaani alaa hammaslääketieteelliseen.

Ajauduin hoitsuksi pakotettuna, sain lapsia ja jämähdin. Nyt lasteni ollessa isompia on vihdoin aikaa ajatella itseänikin :) kuinka muut?

Ap

En ehtinytkään ekana! :D sorry!

4/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin eläinten sairaanhoitaja. Kun kouluttauduin ei ollut vielä pieneläinten hoitokursseja. Sain auttaa kuitenkin erään eläinlääkärin luona ja hän opetti leikkauksissa avustamista ym. Kuoli kuitenkin yllättäen ja nuorena, joten en voinut jatkaa.

Mutta tiedän, että se olisi kaikkein ihanin ammatti, kun saa auttaa eläinparkoja 💕

Vierailija
5/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinut ap pakotti sairaanhoitajaksi? Millä keinoin ja miksi?

Vierailija
6/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusmatkailija. Ikävä kyllä sellaisille ei juuri ole enää tarvetta.

Minullakin takana duunariammatti ja leipätyö, ja nyt on gradu valmistumassa tosi teoreettiselta ja huonosti työllistävältä alalta, mikä on aivan ihanaa opiskeltavaa. Mahtava yhdistelmä...Harkitsen harrasteväikkäriä, ehkä, joskus, kenties. Tämä itsensätoteuttamisvaihe on aika jees. ;)

Vierailija
7/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri. Olen nyt liian vanha lähtemään tuota opiskelemaan. Olisinpa nuorena tajunnut. 

Vierailija
8/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö. 

Kouluttauduin maisteriksi, koska koulussa pärjäsin hyvin, yliopistosta valmistuin hyväpalkkaisiin asiantuntijatöihin. Kätilöt ovat Suomessa valitettavasti huonosti palkattuja, vuorotyötä. Lisäksi pelkään että jos kouluttautuisin alalle, en uskaltaisi enää kaikkea nähneenä hankkia omia lapsia. Ehkä omien lapsien jälkeen joskus... lisäksi välillä verta nähdessä heikottaa, ja lievä piikkikammo, joten en ole ihan varma soveltuisinko alalle. 

Vierailija
9/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin kielenkääntäjäksi, mutta yliopiston urakka alkoi ahdistaa ja vaihdoin kelkan suuntaa kohti tarjoilijaa. huomenna täihin neljäksi kaatelemaan viiniä herrasväelle.

Vierailija
10/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeologi voisi olla siisti. Tai maailmaa matkaava videokuvaaja :) Tällä hetkellä vain videokuvaaja.

Vierailija
11/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana halusin kemistiksi, teollisuuskemistiksi. Minulla on kuitenkin paha allergia, myös atopia, joten allergialääkärini mukaan se ei olisi viisas valinta. Opiskelin sit yliopistossa humanistissa tiedekunnassa, pääsin jo ennen valmistumista töihin sanomalehteen töihin. Nyt en ehkä alaa vaihtaisi, mutta taitto kiinnostaa yhä enemmän.

Vierailija
12/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. kaupan kassa, eli myyjänä paikallisessa K-kaupassa. Olisin aina halunnut tehdä jotain mukavaa toimistotyötä mutta tuntuvat nykyään olevan todella pahasti kiven alla. Onneksi sentään koulutuksellani pääsen asiakaspalvelutyöhön, palkka on ihan ok ja ei tarvitse tapella kelan kanssa, vaikka en pidäkään työstäni.

Vierailija
13/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinut ap pakotti sairaanhoitajaksi? Millä keinoin ja miksi?

Vanhempani, äitini varsinkin. En saanut lukion jälkeen viettää välivuotta ja naiivina tottelin vanhempiani ja heidän käskyjään hakea sairaanhoitajaksi.

Vannon, että en koskaan samalla tavalla aio omien lasteni ammattitoiveita torpata, niin kuin itse silloin koin :( ap

Vierailija
14/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kemisti tai DI tms. Olin lukiossa hyvä matikassa, fysiikassa, kemiassa ja nautin niistä. Tuolloin ei tyttöjen kuulunut pärjätä matemaattisissa asioissa. Se sanottiin erittäin suoraan (opon mukaan tyttöjen oli turhaa opiskella noita, koska ei kuitenkaan niissä oikeasti pärjäisi).

Opiskelin sitten psykologiksi ja olen nykyään psykologi ja psykoterapeutti. Kai tässä kärvistellään eläkeikään asti. Unelmoin tosin varhaisesta "eläköitymisestä", eli taloudellisesta riippumattomuudesta. Inhosn työtäni vaikka olen siinä ihan hyvä.

Vierailija
15/15 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkija, arkeologi, missä saisi käyttää päätään :) Nuorena jo haaveilin tästä, mutta siihen aikaan olisi pitänyt mennä sinne oppikouluunkin ensin. Vuosikymmenien tylsä toimistotyö on tylsistyttänyt aivotoiminnan. Älkää vaan menkö toimistohommiin, tosin kuoleva ammattihan se onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme