Mitä tekisit jos kumppanisi rikkoisi tahallaan lapsuutesi lempilelun?
Minulle kävi näin. Mies suuttui ja repi käsin lapsuuteni rakkaimman muumi-pehmolelun halki ja häipyi sanomatta mitään.
Kommentit (22)
Teki sulle palveluksen. Muumit on hanurista!
Jättäisin sen sian(ei ihan tuollaista ole kyllä käynyt, mutta kerran riidellessä exä repi päiväkirjani).
Suhde loppuisi siihen ja laittaisin kumppanin maksamaan korjauksen. Poliisin avustuksella.
Ex heitti puisen nukenkehdon hajalle. Se oli vain alkua sille mitä tuhoa myöhemmin teki.
Mulle kyllä ihan utopistinen ajatus, yksikään miesystäväni ei ole ollut niin idiootti.
Mutta hoitoon kai yrittäisin ohjata ja ukko tietysti vaihtoon, voisi seuraavaksi repiä minutkin halki.
antaisin anteeksi 20-30 vuoden jälkeen
No usein tuo enteilee tulevaa sinuun kohdistuvaa väkivaltaa. Ensin näytetään voimaa rikkomalla jotakin, ja vielä sinulle erittäin tärkeää. En katselisi ukkoa hetkeäkään enää.
Niin,ihan puskista tuhosi sen, kun sinä kukkaessussa paistelit miehelle pihviä jalkahieronnan jälkeen?
Mikäs oli oma osuutesi asiassa?
Vetäisin lättyyn niin etä senkka nenästä lentäs.
Vierailija kirjoitti:
Niin,ihan puskista tuhosi sen, kun sinä kukkaessussa paistelit miehelle pihviä jalkahieronnan jälkeen?
Oli osuus mikä oli, ei se silti oikeuta hajoittamaan toisen tavaroita (tai käymään riitelykumppaniin käsiksi)
Riidellä voi sivistyneestikin. Outoa sulle?
Ehkä oli Jo aika kasvaa aikuiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli osuus mikä oli, ei se silti oikeuta hajoittamaan toisen tavaroita (tai käymään riitelykumppaniin käsiksi)
Mitä jos ap onkin raapinut miehen naaman jauhelihaksi tätä ennen tai raivopäissään hajoittanut miehen omaisuutta?
Palstamammat ovat niitä todellisia putkiaivoja
Rikkoisin tahallani jonkun miehelle tärkeän asian. Auton tankkiin vaikka sokeria, arsenikkia aamupuuroon. Onhan näitä keinoja. Ihan ensin kuitenkin suhde loppuisi samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ap onkin raapinut miehen naaman jauhelihaksi tätä ennen tai raivopäissään hajoittanut miehen omaisuutta?
Palstamammat ovat niitä todellisia putkiaivoja
Mulla saattoi ex tuhota kalusteita kun olin työmatkalla enkä vastannut puhelimeen.
Tai sai ihan muuten vain raivareita kännissä. Kerran heitti vappuaattona kaikki kosmetiikkatuotteeni roskikseen. Mä sitten pakkasin pojan rattaisiin, otin koiran mukaan ja lähdin äidin luokse turvaan.
Jos toinen rikkoo tahallaan jonkin tavaran, jolla on erittäin suuri tunnearvo niin on se kyllä loukkaus toisen syvintä olemusta ja persoonaa kohtaan. Sellaisesta teosta huokuu halveksunta, siinä ei ole pätkääkään kunnioitusta. Siinä loukkaa tavallaan sitä "lasta" joka aikuisen minän sisällä asuu. Erityisesti silloin kun kyseessä on rakas pehmolelu, on se sitten kuinkakin toisen silmissä läskimuumi tai muu alkeellinen nappisilmäinen haiseva ja tunkkainen karvakasa. Siinä esineessä on tunnetta, muistoja, minuutta.
Kyllä tuollainen ukko joutaa häpeäpaaluun. Ei välttämättä tullut ajatelleeksi aiheuttaneensa erittäin suurta pahaa verta, jota on todella vaikea antaa anteeksi. Eivät kaikki tule ajatelleeksi mitä kaikkea lapsuuden lempilelu edustaa tai pitää sisällään ja miksi se oikeasti on sydänvertavuotavan tärkeä. Mutta sitä sen on. En tiedä kuinka kovasti itse suuttuisin. Todennäköisesti erittäin pahasti. Tosin ymmärtäisin kyllä omalla kohdallani sen, että minun tulisi työstää asioita, joita se rakas pehmo edusti, eikä sen menetyksessä voi roikkua lopun ikäänsä.
Minulla ei taida enää lapsuuden leluilla olla niin rakkaita, mutta näissä uusissa pehmokavereissa on kyllä rakkaita leluja joilla on tunnearvoa ja jos joku rikkoisi tahallaan niistä jonkun niin saisin kyllä sellaisen kohtauksen etten ikinä ennen. Joutaisin ehkä pehmoiseen huoneeseen, mutta kun tiedän tämän puolen itsestäni, oletan että voin myös käsitellä asian kunhan vähän aikaa on kulunut ja "pöly on laskeutunut."
N42
Mies pihalle.