Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä vauvojen äitejä, jotka laittavat vauvansa omaan huoneeseen nukkumaan, kauas itsestään

Vierailija
17.04.2018 |

Todella omituista minusta, tekeekö ne sen siksi että ovat pasisihteessa seksiriippuvaisen ja mustasukkaisen miehen kanssa, vai mikä motiivi tossa on takana?

Tuntuu järjettömältä ja kylmältä toiminnalta, kyllähän vaiva kuuluu äitinsä lähelle, niin että aistii sen emonsa siinä vierellä. Kuten kaikkien muidenkin eläinten pennut, ei emo vie niitä kilometrin päähän puskaan nukkumaan ja itse mene eri koloon.

Tuntuu vähän siltä että mies menee vauvan edelle näissä perheissä. Enpä tiedä yhtään tapausta, joissa yh-äiti nukkuisi kaukana vauvastaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä raskaana ollessa ajatellut että nukkuisin vauvan vieressä!

Noh.. lapsi on nyt 3vee ja joka ainoan yön nukkunut vieressäni samassa sängyssä!! Se vaan tuntuu niin luonnottomalta laittaa nukkumaan kauas itsestään!

Mut ymmärrän että mielipiteitä ja kokemuksia on monenlaisia.

Vierailija
22/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki nukkuivat paremmin, kun nukuimme eri huoneissa. Ekan viikon aikana kukaan ei oikein nukkunut kunnolla, kun kaikki havahtuivat toistensa ääniin. Sen jälkeen siirrettiin vauva omaan huoneeseen. Kyllä sen sitten kuuli, kun oli yösyöttöjen aika ( 2krt/yö).

Parin kuukauden iässä jäi yösyötötkin kokonaan pois, kun vauva nukkui tyytyväisenä koko yön. Samoin äiti. Tosin eri huoneissa.

Lapsi on aina nukkunut hyvin omassa huoneessaan ja on myös nukahtanut sinne helposti "yksin". Nyt ikää jo 11v. Aina on haliteltu ja seurusteltu päivisin, joten emme koe, että siihen olisi ollut erityisesti tarvetta öisin (ei edes vauva-aikana). Ollaan lähdetty siitä ajatuksesta, että yöt on nukkumista varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan 2kk iässä. Tämän jälkeen selkeästi sekä minä että vauva aloimme nukkua paremmin ja koen olevani parempi äiti hyvin nukkuneena. Nyt toinen tulossa ja tietysti tyypistä riippuen arvioimme hänen nukkumispaikkaansa, voi hyvin olla, että myös hän siirtyy nopeasti omaan sänkyynsä omaan huoneeseensa. Voidaan sopia, että olen kylmä ja kamala äiti ja lapseni pitäisi huostaanottaa, mutta meillä tämä ollut paras ratkaisu.

Vierailija
24/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vähän siltä että mies menee vauvan edelle näissä perheissä. Enpä tiedä yhtään tapausta, joissa yh-äiti nukkuisi kaukana vauvastaan.

No, minä olen yh-äiti ja todellakin vauva nukkui jo kaksi kuukautisena omassa huoneessaan. Itse nukuin olohuoneen toisessa päässä olevassa huoneessa.

Kaksi kuukautta yritin vauvan kanssa nukkua, ensin perhepedissä ja jossain vaiheessa siirsin vauvan pinnasänkyyn ja yritin vielä nukkua samassa huoneessa, mutta kumpikaan meistä ei nukkunut kuin 15 Min. Pätkiä.

Molempien uni parantui huomattavasti kun en itse herännyt enää joka ähinään tai inahdukseen ja vauva ei herännyt joka kerta kun käänsin kylkeä.

Silti kuulin erinomaisesti huoneeseen missä nukuin jos vauvalla oli joku hätänä ja itki tai inahteli useammin.

Tämä järjestely pelasti mielenterveyteni, kun pystyin nukkumaan edes muutaman tunnin mittaisia unia.

Vierailija
25/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se nukkuva vauva samassa huoneessa estää seksin?

Ällöttävää panna niin, että vauva on samassa huoneessa. Itse en ainakaan pysty kiihottumaan.

Vierailija
26/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä nuorella parilla on niin iso asunto, että vauvan voi laittaa kauas vanhemmistaan nukkumaan.

Lapseni ovat 40v ja 45 v ja esikoinen nukkui omassa huonessa 1kk:sta ja kuopus hänen kanssaan viikon vanhasta. Ovet auki välissä.

Molemmat ovat minulle erittäin läheisiä ja meillä on ollut aina hyvät suhteet ja meillä oli onnellinen vauvaperhe, koska saimme kaikki nukkua yömme rauhassa.

Olen niin herkkäuninen, että heräsin pininpäänkin vauvan liikkeeseen ja saimme ohjeen ratkaisuumme lastenlääkäriltä, jolle olemme ikuisesti kiitollisia.

Vierailija
27/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee oksennus suuhun äideistä ketkä puhuu verraten itseään emoihin ja nisäkkäisiin.

Vierailija
28/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee oksennus suuhun äideistä ketkä puhuu verraten itseään emoihin ja nisäkkäisiin.

Siinäpä oksennat, ihminen on nisäkäs.

Vierailija
29/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva siirtyi omaan huoneeseen 6 kk iässä. Syyt:

-heräsi aina valvomaan kun me vanhemmat menimme nukkumaan. Valvoi siis pari tuntia.

-ei syönyt enää öisin, joten yöimetys ei ongelma

-vauvan huoneeseen hurja 2 m matkaa

Testasimme vielä niin että nukuimme itse tulevassa vauvan huoneessa ensin viikon testinä ennen kuin ryhdyimme huonekaluja vispaamaan. Hyvin toimi, kaikki saivat nukuttua yöt ilman mitään sirkuksia.

Vierailija
30/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasisihteessa? Vaiva? Mikä ap:ta vaivaa?

Vierailija
31/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauva nukkuu vieressä, kuten muutkin ovat noin vuoden ikään nukkuneet. Nukkuu noin 8-9h yöunet kun saa olla lähellä <3 Yöimetyskin on helpompaa, kun ei tarvitse nousta.

Vierailija
32/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän myös mies nukkui omassa huoneessaan.

Vauvat nukkui toisessa huoneessa, koska se auttoi kumpiakin nukkumaan hyvin.

Mä heräsin kuhunkin vauvan ähinään ja kun käänsin kylkeä vauva heräs, joten oli järkevämpää nukkua erillään.

Kunkin kanssa testattiin ekana yhdessä nukkumista, mutta ei onnistunut.

Nyt ovat reippaita rakastavia teinejä. Muuta läheisyyttä ja rakkautta ei ole säännöstelty. Yhä halailevat ja suukittavat.. röhnäävät kainalossa jne.

Vierailija
33/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin olen ihmetellyt viime aikoina. Minusta se on luonnotonta, että nainen pakottaa lapsensa nukkumaan eri sängyssä, pahimmassa tapauksessa jopa eri huoneessa kuin hän itse nukkuu mutta nukkuu sitten miehensä kanssa samassa sängyssä. Minä en ainakaan ikinä voisi tehdä niin eikä miehenikään hyväksyisi sitä. Meillä mies nukkuu eri makuuhuoneessa ja minä samassa isossa makuuhuoneessa lapsieni kanssa lattialla siskonpetissä eli lattialla olevien vierekkäisten patjojen päällä, minä keskellä ja lapset siinä sivulla, nuorimmainen aina tietysti toisessa kyljessä ja toiseksi nuorin toisessa kyljessä ja vanhimmat sitten aina ikäjärjestyksessä vierekkäin sivuillani niin että vanhimmat nukkuvat sängyn sivuilla.

Vierailija
34/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella omituista minusta, tekeekö ne sen siksi että ovat pasisihteessa seksiriippuvaisen ja mustasukkaisen miehen kanssa, vai mikä motiivi tossa on takana?

Tuntuu järjettömältä ja kylmältä toiminnalta, kyllähän vaiva kuuluu äitinsä lähelle, niin että aistii sen emonsa siinä vierellä. Kuten kaikkien muidenkin eläinten pennut, ei emo vie niitä kilometrin päähän puskaan nukkumaan ja itse mene eri koloon.

Kuule, äidit haluavat nukkua. Ei kyse ole miehestä ja seksistä vaan siitä  että äiti tarvitsee unta. UNTA! Itkuhälyttimet on keksitty, en minä mikään vauvan jatke ole.

Vierailija
35/35 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa, enpä ymmärrä mitenkään. Oman lapsen tuhina on ihanin ääni ja siihen on hyvä nukahtaa. Olen aina nukkunut lasteni kanssa hyvin ja kun ovat olleet alle 2 vuotiaita niin niiden sänky on ollut omassani kiinni. Omaan huoneeseen sitten vasta kun on sen aika. Lapsikin nukkuu rauhallisemmin kun tietää että vanhempi on siinä. Synnärillä jo otin pienokaisen viereeni tai vauvan sängyn. Kun on tarpeeksi väsynyt niin kyllä sitä nukkuu vaikka olisi millaista tuhinaa ja örinää. Alkuun voi olla että ei saa nukuttua kun on uusi äiti ja uusia asioita mutta kun aikaa kuluu ja seuraavia syntyy niin se helpottuu kyllä. Ja väliaikaseeen väsymykseen ei kuole. Kyllä on herkkähipiäistä nämä nykyäidit kun jokaiselle pitää olla oma huone. Eipä ole aina ollut sellaista luksusta. Jos on aina tottunut nukkumaan täydessä hiljaisuudessa ja rauhassa niin äitiys/vanhemmuus voi olla aika shokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä