Onko ihan törkeää pyytää ennakkoperintöä talon ostoa varten?
Kommentit (31)
Vain typerä vanhempi ei jaa ennakkoperintöä, jos jaettavaa on.
Itselleni on ainakin kunnia-asia auttaa lapsia opinnoissa ja käsirahoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vain typerä vanhempi ei jaa ennakkoperintöä, jos jaettavaa on.
Itselleni on ainakin kunnia-asia auttaa lapsia opinnoissa ja käsirahoissa.
Niinpä. Isänikin ois kannattanut luopua perinnöstä, mutta ahne kusipää vaimo oli eri mieltä. No, hah, ei saa nauttia hänkään niistä rahoista, isä pääsikin edunvalvontaan :D
t.kristallikissa
Ehdottaa voi mitä vaan. Pyytää, vähän niin ja näin. Vaatia, ei todellakaan. Itse tunnet perheesi parhaiten.
On törkeää.
Jos lahja on 5000e tai enemmän, niin lahjanantaja joutuu maksamaa lahjaveroa.
Riittääkö sulle 4999e ?
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaa voi mitä vaan. Pyytää, vähän niin ja näin. Vaatia, ei todellakaan. Itse tunnet perheesi parhaiten.
Nimenomaan. Ehdottaa voi mitä vaan. Nää av-mammat on ihan herne nenukassa jos joku ehdottais heille, että antaisivat omastaan. Säälittäviä alistujia vissiin.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
On törkeää.
Riittääkö sulle 4999e ?
Hienosti on verotus hallussa 😁
Kyllähän se vauraus kannattaa omassa perheessä pitää jos sellaista on, eikä päästää verottajaa ja pankkia osingoille. Ovatko vanhempasi suku- vai itsekeskeisiä? Omat vanhemmat ovat sanoneet että heiltä voi kyllä lainata ja saada apuja, mutta eivät kuitenkaan laita rahaa suoraan tilille niin kuin isovanhemmat. Voithan esimerkiksi pyytää heiltä korotonta lainaa, jos kerran on mistä antaa.
Vierailija kirjoitti:
On törkeää.
Riittääkö sulle 4999e ?
Ei antaja mitään lahjaveroa maksa, vaan saaja.
Törkeys riippuu ihan siitä miten varoissaan vanhempasi ovat. En itse pukisia kysymystä ennakkoperinnön muotoon vaan ensin kysyisin halusta auttaa ja sitten voisi tarvittaessa ehdottaa keinoja, jos vanhemmat eivät sopivan edullista keinoa keksi.
Korkeintaan puhuisin siitä talon ostosta ja ääneen miettisin rahoitusta. Katsoo sitten mitä vastaavat, ehdottavatko itse.
Toisaalta jos otat vanhemmilta rahaa, niin tuleeko sieltä sitten vaatimuksia millaiseen asuntoon sen voi käyttää?
On törkeää, aattelepa jos he eivät kuolekaan ja sinä olet jo käyttänyt perinnön!