Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan törkeää pyytää ennakkoperintöä talon ostoa varten?

Vierailija
17.04.2018 |

Olisiko se törkeää? Mitä olette mieltä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se törkeää tai ainakin hyvin epäasiallista. 

Vierailija
2/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, vaikutttaako se perinnonjättäjän tulevaan elintasoon ja siitä, joutuvato muut perilliset sen takia epätasa-arvoiseen asemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mielestäni se tuntuisi järkevältä nyt, kun sitä rahaa tarvitsisi. Luopuisin siis perinnöstä sitten tulevaisuudessa, jos saisin nyt osuuden, jonka aikanaan sitten sisarukset perisivät. En tiedä, onko mahdollista vaan laillisesti tällaista sopimusta tehdä. Ap

Vierailija
4/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillista se on, mutta en ottaisi itse puheeksi. Ikinä.

Vaikka se omaisuus joskus sinulle olisikin tulossa, se ei ole sinun, vaan vanhempiesi. Heillä on täysi oikeus vaikka kuluttaa omaisuutensa loppuun.

Vierailija
5/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mielestäni se tuntuisi järkevältä nyt, kun sitä rahaa tarvitsisi. Luopuisin siis perinnöstä sitten tulevaisuudessa, jos saisin nyt osuuden, jonka aikanaan sitten sisarukset perisivät. En tiedä, onko mahdollista vaan laillisesti tällaista sopimusta tehdä. Ap

Mitä jos vanhempiesi taloudessa tapahtuu joku suuri muutos tämän jälkeen (joku huono juttu) ja omaisuutta jääkin paljon vähemmän jäljelle? 

Vierailija
6/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vanhempiesi taloudessa tapahtuu joku suuri muutos tämän jälkeen (joku huono juttu) ja omaisuutta jääkin paljon vähemmän jäljelle? 

Tai miksei hyväkin asia? Siis hyvä heidän kannaltaan, he vaikka myisivät pois talonsa ja lähtisivät Karibialle viime vuosikseen. Eikä jaettavaa enää olisi. 

Vierailija
7/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on röyhkeys huipussaan.

Vierailija
8/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään kysyä. Kyllä niiden kannattaa pitää rahoista viimeiseen asti kiinni esim.  mahdolliseen palvelutalossa asumiseen tms.

Vierailija
9/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se omaisuus joskus sinulle olisikin tulossa, se ei ole sinun, vaan vanhempiesi. Heillä on täysi oikeus vaikka kuluttaa omaisuutensa loppuun.

Mulle on vanhemmat joskus ehdottaneetkin pientä ennakkoperintöä, että verotus olisi myöhemmin kevyempi, mutta en halunnut silloin ottaa sitä vastaan, kun halusin olla itsenäinen. Nyt olisi sille muutamalle tuhannelle tarvetta, mutta en tiedä kehtaisiko ottaa asiaa puheeksi. Ap

Vierailija
10/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan että tulevaisuudessa vanhukset maksaa vanhuuden hoivansa itse, enenevissä määrin. Laitospaikka palvelutalossa on 5000e kuussa eli 60 000 vuodessa. Vanhempasi tulevat trvitsemaan rahat hoivaansa. Et voi olla tässä itsekäs ja lähteä kahmimaan rahoja heiltä.

Minä en ole saanut edes lainan takausta vanhemmuiltani enkä penniäkään rahaa -8v täytetttäni...

Vierailija
11/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on vanhemmat joskus ehdottaneetkin pientä ennakkoperintöä, että verotus olisi myöhemmin kevyempi, mutta en halunnut silloin ottaa sitä vastaan, kun halusin olla itsenäinen. Nyt olisi sille muutamalle tuhannelle tarvetta, mutta en tiedä kehtaisiko ottaa asiaa puheeksi. Ap

Pieni ennakkoperintö on muutamaa kertaluokkaa eri asia kuin oman osansa pyytäminen etukäteen.

Vierailija
12/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalle tuhannelle? Miten semmoisella rahalla ostetaan asunto?

Vierailija
13/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en sitten kysy. Lainaahan tietenkin voi pyytää. Ap

Vierailija
14/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole kuule kovin iso summa mitä saa lahjoittaa ettei veroa menisi joten miksi pitäisi pyytää? 

Vierailija
15/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On törkeää. Entäs jos lapsesi muutaman vuoden päästä pyytävät muutamaa tonnia. Kun ethän sinä itse sillä rahalla enää mitään tee. Ja säästettäisiin veroissakin.

Minä ainakin päätän omien, itse ansaitsemieni rahojen käytöstä itse ja pitäisin törkeänä jos lapseni pyytäisivät ennakkoperintöä eivätkä esim. hankkisi sellaista asuntoa johon heillä on varaa. 

En ole pyytänyt vanhemmiltani rahaa, he ovat kyllä antaneet mutta mielestäni aikuisuutta on se että laittaa suun säkkiä myöten.

Vierailija
16/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi lahjoittava taho aina kysynyt, että saako antaa rahaa. Tai ilmoittanut, että antaa.

t.kristallikissa

Vierailija
17/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kertoisitko uudelleen millaisista summista tässä on kyse? Ensin vaikutti, että summa olisi paljon enemmän, että se olisi oleellinen asunnon hankinnan kannalta. Sitten puhut muutamasta tuhannesta. Se taas antaa kuvan, että jos muutama tuhat olisi sinun osuutesi vanhempiesi omaisuudesta, niin silloin se omaisuus ei ole niin suuri, että sitä voisi millään muotoa olla hajauttamassa heidän eläessään. He voivat sairastua, he voivat haluta vielä käyttää rahojaan johonkin elämänsä aikana. Jos taas haluaisit vain vähän, tosiaan muutaman tuhatta vaikka sadan tuhannen osuudesta, niin kyllähän asia on eri kokonaan, kaikinpuolin.

Vierailija
18/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamalle tuhannelle? Miten semmoisella rahalla ostetaan asunto?

Luulin kanssa, että puhutaan vähän suuremmista summista. Ap taitaa ostaa koirankopin.

Vierailija
19/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tarjottiin käsirahaan pyytämättä. Ja on jaettu muuhunkin sen jälkeen. Laillinen tapa pienentää veroja ja lapset tarvitsevat rahaa nyt eikä kuusikymppisinä.

Ja rahaa on tietenkin jätetty varallekin tarpeeksi, jos palvelukodissa menee useampi vuosikymmen.

Vierailija
20/31 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON, ON, ON! Etkö yhtään häpeä edes kysellä täällä moista? Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, että jokainen vuorollaan elää omien varojensa mukaan. Jos sinulla ei ole varaa hankkia omaa taloa, niin ei sitten ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi