Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiinnostaako sinua vertailla lastesi ja ystäviesi lasten mittoja?

Vierailija
22.04.2006 |

Moni tuntuu pitävän minua ihan kummallisena, kun kysyttäessä jonkun lapseni pituutta tai painoa tietyn ikäisenä sanon,etten muista. Tai jos olen juuri tulossa neuvolasta lapsen kanssa, vastaan vaikka pituutta kysyttäessä, että lapsi oli noin metrin. Ei riitä, vaan pitää kertoa, kuinka paljon SENTILLEEN. Mitä ihmeen väliä sillä on, kenen lapsi on minkäkin pituinen, jokainen kasvaa omaa vauhtia oman pituisekseen ja asiaan on aika vaikea kenenkään vaikuttaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis arvostele tms. Omat menee keskikäyrillä ja mitoissa ei siis mitään ihmeellistä, mutta haluun vaan tietää miten muilla...ei siis millään pahalla!

Vierailija
2/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hyvin pieni vesseli ja kiinnostaa minkä ikäisiä sitä yleensä ollaan missäkin ikävaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi seuraaamaan mitä neuvolatäti näyttää tai puhuu, kun toista laste riisun ja toista puen samanaikaiseksti ja samalla yritän pitää molemmat neuvolahuoneessa.

Vierailija
4/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kiinnostaa, kun oma lapsi on just sen ja sen ikäinen. Oon kyllä ajatellut että lopetan kyselemisen, koska joidenkin mielestä se voi olla ikävää, ikään kuin kilpailtaisiin, kuka on pisin, sopusuhtaisin tms. Siis jos jollain lapsella on vaikka tavallista enemmän tai vähemmän painoa, niin ei ole ehkä kiva, kun sitä koko ajan tentataan.

Aiemmin ihmettelin jopa vauvan syntymisilmoituksia (esim. tekstareita), joissa ilmoitettiin grammalleen ja sentilleen vauvan mitat. Ei mua lapsettomana kiinnostanut pätkänkään vertaa, onko jonkun pirpana ollut 3250 g vai 3225 g tai 50 cm vai 50,5 cm.

Vierailija
5/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama, onko jonkun vauva syntyessään 3100g vai 3200g. Olen onnellinen, jos lapsi on terve ja toivottu.

Vierailija
6/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan tajua, miksi pitää esim. Hesariin laittaa lapsen paino, pituus ja vaikka mitä. Ketä ihan oikeasti kiinnostaa?

Vierailija
7/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa. Senttejä tai kiloja en minäkään tiedä kuin suurinpiirtein...

Vierailija
8/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiväthän aikuisetkaan vertaile ja päivittele pituuksiaan ja painojaan, vaan on itsestään selvää, että aikuiset ovat eri kokoisia, joten miksi sitten lasten kokoja pitäisi vertailla.

Vierailija
9/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meidän lapset kasvaa ja voi hyvin. Ne, joiden lapset on jotenkin alimittaisia yleensä häpeävätkin mittojaan luetella.

Vierailija
10/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me aikuisetkaan vertailla mittojamme keskenään. Ihan sama, minkä kokoisia lapsia kenelläkin, on hiukan tärkeämpiakin puheenaiheita kuin ihmisten vertailu keskenään.

Vierailija
11/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatteletko sä sitten, että vanhemmat voivat jotenkin vaikuttaa itse siihen, minkäkokoisia lapsista kasvaa? en tajua

Vierailija
12/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan hävetä, kun mennään jatkuvasti yli keskikäyrän ja painossa nollakäyrää tai sen alle. Voishan joku pitää munkin lapsiani alipainoisina omien punkeroidensa rinnalla :)

10

Vierailija
13/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan mitkään käyrät eikä mitat. Eikä kyse ole siitä, että hävettäisi omien lasten mitat jotenkin. Aika pitkiltä ja hoikilta nuo minusta näyttävät, vaikken mitoista niin perillä olekaan. Ei sillä häpeän kanssa mitään tekemistä mielestäni ole, joitakin ei vaan kiinnosta tuollaiset asiat, kiinnostuksen kohteita elämässä voi olla muitakin.

Vierailija
14/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää mieltä. Onhan se aika sairasta eikä sillä ihan vakavasti miettien merkitystä ole. Mutta sisimmässä kuitenkin ajattelen noin. Olen pirun ylpeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi