Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pettäminen on niin kamala asia?

Vierailija
16.04.2018 |

Sehän ei ole laitonta eikä toista ihmistä voi omistaa. Eihän siitäkään suututa jos toinen syö ulkona eikä aina kotona, tarpeiden tyydyttämisestä siinä on kyse eikä rakkaudesta niin kuin oman kumppanin kanssa. Ihmiset ovat niin vanhoillisia tässä vaikka muuten meuhkataan sukupuolineutraalia, sukupuolten monimuotoisuutta, homoliittoa, avoliittoa ja vaikka mitä. Ei kukaan ole syntyjään yksiavioinen. Se on vaan kulttuuritapa/uskonnollinen tapa mutta opittua kuitenkin. Itselle ihan sana jos kumppani harrastaisi seksiä jonkun muunkin kanssa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kuvittelekaan omistavani miestäni, se on aivan vapaa eroamaan ja etsimään toisen naisen jos haluaa moniavioisen suhteen. Minä olen yksiavioinen enkä halua että mieheni harrastaisi seksiä muiden kanssa.

Vierailija
2/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä on kaikki, missä rikotaan parisuhteessa sovittuja sääntöjä, eli petetään toisen luottamus.

Pettää voi, vaikka toinen ihminen ei liity asiaan mitenkään. Voi vaikka olla vannoutunut ex-juoppo, joka käy salaa kaappipullolla. Siinäkin petetään puolison luottamus.

Ei se ole pettämistä, jos on sovittu että saa käydä vieraissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten 2 sanoi - ei siinä muiden kanssa puuhailussa olekaan mitään vikaa, jos siitä on sovittu. Jos taas toimitaan toisen selän takana ja ehkä jopa valehdellaan asiasta, murennetaan parisuhteen pohjana oleva luottamus. Onko tarve paneskella muita niin vahva, että täytyy tieten tahtoen puuhailla toisen selän takana ja salailla asioita omalta elämänkumppaniltaan?

Vierailija
4/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..itse en näe sitä pettämisenä jos joskus mieheni käy vieraissa,sama mahdollisuus myös minulle. Elämässä on paljon kamalampia asioita,joten tämän asian tiimoilta emme ajattele niin musta-valkoisesti,kunhan ketään ei satuteta ja avoin peli joka suuntaan. Pidempi suhde jota salailtaisi kumppanilta olisi vasta meidän mittapuulla pettämistä joka loukkaisi. Ja vaikka ajattelemme tästä asiasta avoimemmin, se ei tarkoita sitä että juoksemme kilvan vieraissa,sopivan tilaisuuden sattuessa on avoin mahdollisuus katsoa aidan toisen puolen tarjonta.

Vierailija
5/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo sanoi, pettäminen ei liity välttämättä mitenkään seksiin. Myös ystävän voi pettää tai esim. Vanhempi voi pettää lapsen luottamuksen. Pettäminen on kieroilua, valehtelua, omanedun ajamista toisen hyvinvoinnin kustannuksella, yhteisten sopimusten/lupausten pettämistä. Siksi se rikkoo ihmisiä ja läheisiä ihmissuhteita.

Vierailija
6/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin..itse en näe sitä pettämisenä jos joskus mieheni käy vieraissa,sama mahdollisuus myös minulle. Elämässä on paljon kamalampia asioita,joten tämän asian tiimoilta emme ajattele niin musta-valkoisesti,kunhan ketään ei satuteta ja avoin peli joka suuntaan. Pidempi suhde jota salailtaisi kumppanilta olisi vasta meidän mittapuulla pettämistä joka loukkaisi. Ja vaikka ajattelemme tästä asiasta avoimemmin, se ei tarkoita sitä että juoksemme kilvan vieraissa,sopivan tilaisuuden sattuessa on avoin mahdollisuus katsoa aidan toisen puolen tarjonta.

Niin no jos yhdessä on sovittu että vieraissa saa käydä niin sehän on ihan ok eikä pettämistä. Esim. minä taas en sallisi sitä että mieheni kävisi panemassa muita, minua se satuttaisi ja olisi pettämistä.

Vierailija
7/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin viilettää vapaana ja naida silloin täysin vapaasti.

Vierailija
8/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun ole pakko olla suhteessa jos seksi on sinulle syömiseen verrattava tarve. Silloin voit olla itseksesi, etkö olisi onnellisin kun tiedät ettet tee toiselle sydänsurua olemalla tuommoinen hormonien vallassa vellova possukainen?

Vierailija
9/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Miksi kukaan pahoittaa mielensä siitä, kun on omalle puolisolle kertonut kaikki salaisuudet ja kipeät kohdat elämästä, ja sitten kuulee, että puoliso on kertonut ihan kaiken muille? Kyllähän puhetta maailmaan mahtuu.

Vierailija
10/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin pahoittaa rakastamani puolisoni mielen, jos hän kuitenkin kykyjensä mukaan yrittää pitää tarpeistani huolen?

Vierailija
11/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pettäminen sattuu ja tuntuu pahalta. Se on inhimillistä kokea niin.

Vierailija
12/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle miehen pettämisellä ei oikeastaan ole mitään merkitystä.

Mutta jos nainen pettää, voi mies joutua elättämään tietämättään toisen miehen lapsen, ja se on pahin mahdollinen katastrofi miehelle. Tiedän yhden miehen joka kuuli ainoan poikansa ollessa 20vuotias, että poika oli naapurin miehen siittämä. Mies oli ollut tuon naapurimiehen kaveri 25 vuotta ja päivittäin tekemisissä.

Mies ei päässyt tuosta koskaan yli, teki itsemurhan aika pian tuon kuulemisen jälkeen.

Vierailija
13/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pop98 kirjoitti:

Mutta jos nainen pettää, voi mies joutua elättämään tietämättään toisen miehen lapsen, ja se on pahin mahdollinen katastrofi miehelle. Tiedän yhden miehen joka kuuli ainoan poikansa ollessa 20vuotias, että poika oli naapurin miehen siittämä. Mies oli ollut tuon naapurimiehen kaveri 25 vuotta ja päivittäin tekemisissä.

Mies ei päässyt tuosta koskaan yli, teki itsemurhan aika pian tuon kuulemisen jälkeen.

Niin, fyysiset seurauksethan ne on ne ainoat joilla on merkitystä. Henkisistä haavoista ei tarvitse välittää.

Vierailija
14/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pop98 kirjoitti:

Just. Entä jos mies pettää naapurin naisen kanssa ja saattaa tämän raskaaksi? Vaimo kuulee vasta 20 vuoden kuluttua että ystävänä pitämänsä naapuri olikin salaillut suhdetta 20 vuotta ja naapurin söpö nuori poika olikin hänen miehensä verta, vaikka pariskunta itse jäi lapsettomaksi.

Vierailija
15/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ehkä asetteli kysymyksensä hieman huonosti.

Luulen että hän halusi kysyä, miksi moniavioisuus on niin kamala asia.

Eli jos pari rakastaa toisiaan, miksi ei voisi välillä vaihtelun vuoksi harrastaa seksiä myös muiden ihmisten kanssa.

Eiväthän ihmiset syö samaa ruokaakaan joka päivä, aamusta iltaan, vuodesta toiseen. Kaikki yksitoikkoisuus elämässä alkaa joskus kyllästyttämään. Myös se puoliso, vaikka olisikin täydellinen.

Vierailija
16/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitäkään suututa jos toinen syö ulkona eikä aina kotona, tarpeiden tyydyttämisestä siinä on kyse eikä rakkaudesta niin kuin oman kumppanin kanssa.

Samoilla linjoilla ehkä jotenkin, mutta kyllä siinä joskus on kyse myös rakkaudesta! Silloin vain rakastetaan useampaa samaan aikaan... Vai ajattelitko, että vuosia kestänyt sivusuhde on useinkaan "vain seksiä"? No eipä ole. Mikä ei tee pettämisestä sen oikeampaa tai väärempää. Miksei voisi rakastaa useaa samaan aikaan? Helposti voi, vaikka se nyt normi ei olekaan....

Vierailija
17/17 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ajateltaisiinkin, että kyse on vain fyysisestä tapahtumasta joka ei ole keneltäkään pois eikä vähennä rakkautta kumppanien välillä, niin vieraissa käydessä mielestäni leikitellään vakavilla ja riskaabeleilla asioilla. Ainahan on se mahdollisuus olemassa, että jompi kumpi rakastuu toiseen pitkässä suhteessa, mutta tuollainen lisää minun mielestäni toiseen rakastumisen todennäköisyyttä (samaten kaikenlaisen muunkin draaman todennäköisyyttä). Toiseen rakastuminen on ehdottomasti ei-toivottava asia ja vaaraksi suhteelle.

Lisäksi kumi ei edes suojaa kaikilta taudeilta. Vahinkoraskaus aina mahdollinen, koska mikään ehkäisy ei ole 100 % varma jne.

En tiedä, olisinko mikään "kerrasta poikki" -ihminen, joka olisi valmis heittämään jonkun 35 vuotta kestäneen liiton menemään yhden hairahdulsen takia, mutta en voisi hyväksyä pettämistä. Ihmiset tietysti tekee virheitä, mutta ei tuo olisi mikään pikkujuttu, vaikka uskon, että monien suhde voi tuollaisesta selvitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan