Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä Euroopan maassa asuu ystävällisimmät ja kohteliaimmat ihmiset?

Vierailija
16.04.2018 |

niin

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skottien kanssa on helppo hengittää. Pieni kansa, sinivalkoinen lippu, taipumusta reippaaseenkin juopotteluun. Vielä kun ymmärtäisi hiukan paremmin heidän englantiaan.

Ainoo vaan, että ei pysty kunnioittamaan kun nuolevat englantilaisten peppuja. Irlantilaisilla on selkärankaa.

Suosittelen, että et kerro tuota kovalla äänellä skotlantilaisessa pubissa illalla. Saattaisi olla epäterveellistä.

Vierailija
22/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa

No täällä se ystävällisyys on ainakin yleensä aitoa. Täällä ei teeskennellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollantilaiset ovat todella ystävällisiä. Vällillä kommentoidaan jotain todella suorasukaisesti mutta sitä ei tarkoiteta pahalla. Yhteisöllisyys ja ystävien auttaminen on etusijalla monelle ihmiselle. En ole missään tavannut niin avoimia ja ystävällisiä ihmisiä.

Vierailija
24/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolassa ollaan ihan arkikohteliaita. Nuoret miehet nousevat heti täydessä raitiovau ussa ja tarjoavat paikkaa. Koettu monta kertaa. Kädellesuuteluakin tapahtuu luontevasti.

Vaikkeivät muuten olisikaan niin aurinkoisia.

Vierailija
25/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa ainakin oli. Mutta en ole jäävi sanomaan kun en ole käynyt kovin monessa maassa.

Vierailija
26/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyproksella ja Kreikassa pienillä paikkakunnilla joilla ei ole paljoa turisteja. Viime kesänä kyproksella vuoristossa ihan liikutuin kun joku vanha mummo tuli pihastaan ojentamaan mulle, satunnaiselle ohikulkevalle turistille, pussillista oman puun kumkvatteja sydämellisesti hymyillen. Myös kukkia minulle ojennettiin pariin kertaan. Ja olen ihan tavis nelikymppinen täti, en mikään viehättävä nuori ihminen.

Vierailija
27/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa on ihanat ihmiset, vauvasta vaariin. Se on usein sellaista sydämellistä avuliaisuutta ja sivistystä, ei niinkään mekaanista kohteliaisuuspuhetta ja -tekoja, joissa taas esim. britit ovat loistavia. Toki anglot ovat oikeastikin auttavaisia, mutta heidän kulttuuriin kuuluu vahvasti se, että kohteliaisuuskin pitää suorittaa oikein.

Vierailija
28/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalaiset on ainakin stereotypoiden perusteella mukavaa väkeä.

Vierailija
29/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa

No täällä se ystävällisyys on ainakin yleensä aitoa. Täällä ei teeskennellä.

Siis mikä ystävällisyys?

Vierailija
30/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatikaani

Vierailija
31/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatikaani

Tämä on muuten totta. Olivat oikein ilahtuneita, kun käytiin perhelomalla siellä käymässä.

Vierailija
32/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsissä ollaan keskimäärin tosi hyvätapaisia ja kohteliaita. Silti maanläheisiä ja välittömiä. Tanskalaiset ovat tavoiltaan rennompia mutta ystävällisiä silti. Ruotsissa on keskimäärin tosi mukavia ja ystävällisiä ihmisiä. Käytöstavat nyt eivät kovin paljon poikkea suomalaisten vastaavista. 

Vierailija
33/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa oli todella luppoisaa väkeä, itse olen todella hiljainen enkä hymyile jatkuvasti mutta haluan aina olla kuitenkin ystävällinen ja kunnioittava muita kohtaan. Irlannissa asiakaspalvelu oli todella rentoa ja hyvää ja ammattitaitoista. Muutenkin ovat helposti lähestyttäviä ja mukavia. Tuntui ettei tarvinnut pelätä että tapaa ilkeän ihmisen kun taas suomessa kaikilla on aina kyrpäotsassa ja oletetaan aina pahaa jos jotain pitää sanoa. Ei jäänyt kylmäolo, asuin siellä muutamia kuukausia ja tein töitä.

Vierailija
34/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skottien kanssa on helppo hengittää. Pieni kansa, sinivalkoinen lippu, taipumusta reippaaseenkin juopotteluun. Vielä kun ymmärtäisi hiukan paremmin heidän englantiaan.

Varsinkin humalassa puhuttua....:)

Vierailija
35/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa ainakin suomea puhuva saa äärimmäisen töykeää kohtelua varsinkin naispuolisilta asiakaspalvelijoilta.

Ja olen siisti, koulutettu, vaalea nainen mutta huomasivat mun olevan suomalainen niin aivan jäätävän töykeää kohtelua maksavalle asiakkaalle. Hyi.

Vierailija
36/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kun tuolla etelä- euroopassa ne mummelit vuoristossa ojentelevat hedelmiään ja kukkasia ihan rahan toivossa.

Vierailija
37/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensin että ei Ruotsissa (sillä Suomessa kuuluu puhua siitä pahaa), mutta Tukholmassa ruotsalainen mies maksoi meidän porukan auton parkkimaksun kun meillä ei ollut kolikoita parkkimaattiin.

Epäystävällisimmät olen tavannut Virossa ja Norjassa ja Lontoossa.

Vierailija
38/38 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholmassa ainakin suomea puhuva saa äärimmäisen töykeää kohtelua varsinkin naispuolisilta asiakaspalvelijoilta.

Ja olen siisti, koulutettu, vaalea nainen mutta huomasivat mun olevan suomalainen niin aivan jäätävän töykeää kohtelua maksavalle asiakkaalle. Hyi.

Siis mistä he huomasivat sun olevan suomalainen?