Missä Euroopan maassa asuu ystävällisimmät ja kohteliaimmat ihmiset?
Kommentit (38)
Ruotsissa ollaan kohteliaita ja sivistyneitä.
Irkut olivat Lontoossa asuessani oikein ystävällisiä. Ne jotenkin tunsivat hengenheimolaisuutta kun ovat pieni kansa suuren englannin vieressä. Vähän kuin me Venäjän.
Ruotsissa vaikka suomalaiset sitä kovasti haukkuukin. Ovat iloisia ja kivoja ihmisiä noin muutenkin kuin vain aspa-tehtävissä
Vaikea sanoa mikä on todellisuus. Olen saanut ystävällistä kohtelua esimerkiksi Sloveniassa, mutta saattoi johtua ihan siitä että olin turisti. Muissa maissa menee aika tasan Suomen kanssa.
En osaa sanoa, Tanskassa ehkä?
Ruotsalaisista en sanoisi samaa
Bosniassa tähän asti ystävällisintä. Ihan tuikituntematon maksoi esimerkiksi taksimatkani, kun erehdyin väärälle puolelle kaupunkia pitkän matkan bussilla ja hän jatkoi samalla taksilla itse vielä edemmäs matkaa. Aivan mielettömiä ihmisiä raskaasta lähimenneisyydestä huolimatta, pakko käydä Sarajevossa uudestaankin.
Skottien kanssa on helppo hengittää. Pieni kansa, sinivalkoinen lippu, taipumusta reippaaseenkin juopotteluun. Vielä kun ymmärtäisi hiukan paremmin heidän englantiaan.
Vierailija kirjoitti:
niin
No soomessa...
En ole käynyt ulkomailla. Äiti tykkää saksalaisisten ystävällisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Skottien kanssa on helppo hengittää. Pieni kansa, sinivalkoinen lippu, taipumusta reippaaseenkin juopotteluun. Vielä kun ymmärtäisi hiukan paremmin heidän englantiaan.
Ainoo vaan, että ei pysty kunnioittamaan kun nuolevat englantilaisten peppuja. Irlantilaisilla on selkärankaa.
Vierailija kirjoitti:
Aasiassa.
Tuolla porukka jaksaa/haluaa/viitsii mielistellä vieraita ihmisiä eli asiakkaita. Etenkin suomalaisasiakkaat taas on niin typeriä etteivät näe tuon teeskentelyn ja kaksinaamaisuuden läpi. Sama kuin rantakohteiden gigolojen lepertelyt ja rakkaudentunnistukset, ne uppoaa suomalaisturistiin kuin väärä raha. Samoin basaareissa suomalainen uskoo kaiken p*skapuheen ja ihmettelee jälkeenpäin, kuinka se niin kiva kauppias tuolla lailla otti ja huijasi. Se on se kuuluisa kulttuuriero, täällä arvostetaan rehellisyyttä ja sitä että kun jotain sanotaan niin se on jämpti niin, siihen voi luottaa. mutta muualla taas arvostetaan toisten hyväksikäyttöä.
Mulle henk. koht. oltu Ruotsissa ja Kyproksella kaikista ystävällisimpiä. Kokemusta: Hollanti, Viro, Norja, Englanti. Nopeesti mietittynä.