Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku valittanut aktiivimallin leikkaamasta työttömyyskorvauksesta ?

Vierailija
16.04.2018 |

Siis onko joku valittanut Kelaan aktiivimallin leikkaamasta työttömyyskorvauksesta, vaikka ei ole osoittanut vaadittua aktiivisuutta ? Tästähän siis tehtiin uusi kotiin postitettu päätös, jonka mukana tuli myös valitusohje. Mietin tässä, että kannattaakohan valittaa, vaikka en ole vaaditulla tavalla aktiivinen. Olen saamassa tilannettani selventävän lääkärinlausunnon, jonka ajattelin laittaa mukaan valitukseen. Lisäksi ajattelin kertoa muutakin tilanteestani eli että minulle ei ole tarjottu mitään toimenpiteitä, olen ollut pitkään työtön, köyhä, asun sukulaiseni luona ja muuta työllistymistä ja toimenpiteisiin osallistumista vaikeuttavia asioita. Voidaankohan joku vapauttaa aktiivimallista esim. lääkärinlausunnon perusteella ja tälle henkilölle maksaa täyttä työttömyyskorvausta, vaikka aktiivisuusehto ei täytykään ? Tässä on osittain kyse periaatteesta, mutta jos valittaminen on täysin turhaa niin en tiedä, viitsinkö nähdä vaivaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ?

Vierailija
2/6 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata,pelkkä lääkärinlausunto ei riitä perusteluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nuo muutkaan lässytyksesi auta asiaa.

Vierailija
4/6 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta valittaa. Laki on laki vaikka täys paskasanko onkin kyseessä. Jos olet muualta maahan muuttanut niin silloinhan laki ei koske sinua vaan etuutesi säilyy täysimääräisenä.

Vierailija
5/6 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, koska keneltäkään ei vielä ole leikattu mitään.

Vierailija
6/6 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomustrollit täällä hokee, ettei kannata.

Minä sanon, että valita vaan.