Onko joku valittanut aktiivimallin leikkaamasta työttömyyskorvauksesta ?
Siis onko joku valittanut Kelaan aktiivimallin leikkaamasta työttömyyskorvauksesta, vaikka ei ole osoittanut vaadittua aktiivisuutta ? Tästähän siis tehtiin uusi kotiin postitettu päätös, jonka mukana tuli myös valitusohje. Mietin tässä, että kannattaakohan valittaa, vaikka en ole vaaditulla tavalla aktiivinen. Olen saamassa tilannettani selventävän lääkärinlausunnon, jonka ajattelin laittaa mukaan valitukseen. Lisäksi ajattelin kertoa muutakin tilanteestani eli että minulle ei ole tarjottu mitään toimenpiteitä, olen ollut pitkään työtön, köyhä, asun sukulaiseni luona ja muuta työllistymistä ja toimenpiteisiin osallistumista vaikeuttavia asioita. Voidaankohan joku vapauttaa aktiivimallista esim. lääkärinlausunnon perusteella ja tälle henkilölle maksaa täyttä työttömyyskorvausta, vaikka aktiivisuusehto ei täytykään ? Tässä on osittain kyse periaatteesta, mutta jos valittaminen on täysin turhaa niin en tiedä, viitsinkö nähdä vaivaa.
Kommentit (6)
Ei kannata,pelkkä lääkärinlausunto ei riitä perusteluksi.
Eikä nuo muutkaan lässytyksesi auta asiaa.
Ei auta valittaa. Laki on laki vaikka täys paskasanko onkin kyseessä. Jos olet muualta maahan muuttanut niin silloinhan laki ei koske sinua vaan etuutesi säilyy täysimääräisenä.
Tuskin, koska keneltäkään ei vielä ole leikattu mitään.
Kokoomustrollit täällä hokee, ettei kannata.
Minä sanon, että valita vaan.
Siis onko ?