Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan hallussapito on kielletty"

Vierailija
16.04.2018 |

"Rikoslain mukaan alle 18-vuotiaasta henkilöstä ei saa pitää hallussaan sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa kuvamateriaalia (Rikoslaki 17 luku 18 ja 19 pykälä). Se tarkoittaa sitä, ettei kyseessä olevia valokuvia, videoita tai tulosteita saa hallussa pitää. Tarkemmat määritelmät löytyvät laista.

Tämä pätee myös silloin kuin kuvassa olevaa henkilöä esittävä on itse lähettänyt kuvan jonkun kännykkään. Alaikäisen valokuvan säilyttäminen on rikos."

Mitä tuo tarkoitaa? Malleina on jopa 13v tyttöjä maailmalla ja kyllä heidän rinnat niissä kuvissa näkyy.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa on tuomittu teinejä omista kuvistaan, mut ei kai Suomessa.

Vierailija
2/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% naistenlehdistä on laittomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että mitä kuvia sulla siellä on vaan se että millä motiivilla sulla ne kuvat on.

Vierailija
4/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se että mitä kuvia sulla siellä on vaan se että millä motiivilla sulla ne kuvat on.

Mikä hel*tin motiivi? Jos olen 30v mies jolla on 16v tyttöystävä ja otan tyttöystävästäni seksikuvia, niin onko se laillista? Motiivi siis puhtaasti seksuaalinen. Ja jos ei, niin miksi kun suhde kerta on laillinen? Suomessa menee aivan mahdottomaksi tämä ihmisten kyykyttäminen.

Vierailija
5/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin maailmalla 13v on mallina eikä mammat ole siitä lainkaan kiinnostuneita.

Vierailija
6/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aivan sama.

Vierailija
7/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on albumissa omasta itsestäni otettuja nakukuvia missä olen esim. vauvana kylvyssä. Varmaan tulisi tuomio jos poliisi saisi tietää.

Vierailija
8/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle aivan sama.

Voinko siis tulla ottamaan tyttärestäsi alastonkuvia? Olen lipevä keski-ikäinen herrasmies.

Vierailija
9/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rikoslain mukaan alle 18-vuotiaasta henkilöstä ei saa pitää hallussaan sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa kuvamateriaalia (Rikoslaki 17 luku 18 ja 19 pykälä). Se tarkoittaa sitä, ettei kyseessä olevia valokuvia, videoita tai tulosteita saa hallussa pitää. Tarkemmat määritelmät löytyvät laista.

Tämä pätee myös silloin kuin kuvassa olevaa henkilöä esittävä on itse lähettänyt kuvan jonkun kännykkään. Alaikäisen valokuvan säilyttäminen on rikos."

Mitä tuo tarkoitaa? Malleina on jopa 13v tyttöjä maailmalla ja kyllä heidän rinnat niissä kuvissa näkyy.

Jos menet sellaiselle sivulle josta tuollainen kuva latautuu selaimeesi, niin se on rikos.

Vierailija
10/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole laitonta.

Vierailija
11/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähettää lapoa eksän sähköpostiin ja vihjaa poliisille niin hän saa tuomion?

Vierailija
12/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menet sellaiselle sivulle josta tuollainen kuva latautuu selaimeesi, niin se on rikos.

No ei taida olla. Noita nudistisivuja on ihan yksinkertaisella google-haulla löydettävissä. Niissä taitaa nuorimmat olla jotain 5v. Vaikea kuvitella että tuollainen olisi laitonta. Eiköhän ne olisi jo suljettu.

Vierailija
13/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastomuus tai rinnat ei ole sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa.

Vierailija
14/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alastomuus tai rinnat ei ole sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa.

Entäpä seksi jos kuvaaminen on yhteisesti sovittu?

Vierailija
15/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pätee myös silloin kuin kuvassa olevaa henkilöä esittävä on itse lähettänyt kuvan jonkun kännykkään. Alaikäisen valokuvan säilyttäminen on rikos.

Se tarkoittaa käytännössä sitä, ettei alle 18-vuotiasta saa videokuvata ja sitten näyttää kavereille tai ladata nettiin. Sitä ei saa tehdä vaikka kyseessä olisi oma tyttö- tai poikaystävä. Kyse on muuten rikoksesta, josta voi saada sakkoja tai enntään vuoden vankeutta. Myös tällaisen teon yritys on rangaistava.

Summa summarum = Älä säilytä toisten alastonkuvia puhelimessasi, lukulaitteessasi, tietokoneessasi tai muulla vastaavalla tavalla. Älä luota nettipalveluihin tai sovelluksiin ja ohjelmiin, jotka lupaavat, että kuva hävitetään x sekunnin kuluttua, kuten esimerkiksi Snapchattiin tai vastaaviin –kuvan ehtii nopeasti kopioida/kaapata. Älä myöskään luota siihen, että vastaanottaja lupaa hävittää kuvan heti nähtyään sen. Koskaan ei voi varmuudella tietää mitä kuvalle tulee tapahtumaan ja kuka ”langan” toisessa päässä todellisuudessa on. https://www.decibel.fi/tietoa/rakkaus-ja-seksi/ei-okei-seksi/alastonkuv…

Vierailija
16/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä mitä sukupuolisiveellisyys tarkoittaa, joten oikeus voi jaella tuomioita mielivaltaisesti. Normipäivä.

Vierailija
17/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen näkyminen ei välttämättä itsessään loukkaa sukupuolisiveellisyyttä. Kyse on myös asiayhteydestä. Mallikuva, jossa on esim. läpinäkyvää vaatetusta on eri asia kuin esim. kuva lapsesta, jossa esitetään jotain seksuaalista toimintaa.

Vierailija
18/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle aivan sama.

Voinko siis tulla ottamaan tyttärestäsi alastonkuvia? Olen lipevä keski-ikäinen herrasmies.

Minulle ihan sama.

Vierailija
19/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pätee myös silloin kuin kuvassa olevaa henkilöä esittävä on itse lähettänyt kuvan jonkun kännykkään. Alaikäisen valokuvan säilyttäminen on rikos.

Se tarkoittaa käytännössä sitä, ettei alle 18-vuotiasta saa videokuvata ja sitten näyttää kavereille tai ladata nettiin. Sitä ei saa tehdä vaikka kyseessä olisi oma tyttö- tai poikaystävä. Kyse on muuten rikoksesta, josta voi saada sakkoja tai enntään vuoden vankeutta. Myös tällaisen teon yritys on rangaistava.

Summa summarum = Älä säilytä toisten alastonkuvia puhelimessasi, lukulaitteessasi, tietokoneessasi tai muulla vastaavalla tavalla. Älä luota nettipalveluihin tai sovelluksiin ja ohjelmiin, jotka lupaavat, että kuva hävitetään x sekunnin kuluttua, kuten esimerkiksi Snapchattiin tai vastaaviin –kuvan ehtii nopeasti kopioida/kaapata. Älä myöskään luota siihen, että vastaanottaja lupaa hävittää kuvan heti nähtyään sen. Koskaan ei voi varmuudella tietää mitä kuvalle tulee tapahtumaan ja kuka ”langan” toisessa päässä todellisuudessa on. https://www.decibel.fi/tietoa/rakkaus-ja-seksi/ei-okei-seksi/alastonkuv…

Aika sairasta, että jos mulla on 17v naisen kuva kännykässä tai koneella, niin saatan joutua linnaan!

Vierailija
20/50 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

sairasta, että jos mulla on 17v naisen kuva kännykässä tai koneella, niin saatan joutua linnaan!