Miksi jotkut polttavat autossa tupakkaa? :(
Niin tosiaan, miksi autossa pitää polttaa tupakkaa?? Se lemu on niin pienessä tilassa aivan kamala. Haju tarttuu kiinni vaatteisiin, hiuksiin ja auton sisälle...
Sääliksi käy lapsia, joita näkee sellaisessa autossa, jossa tupakoidaan... :(
Paha haju ei lähde ikinä, vaikea myydä sellaista "tuhkakuppia."
Kommentit (111)
Lainasin autoa työpaikan kesätyöntekijä tytölle viikonlopuksi. Palauttaessa kyllä huomasi, että autossa on poltettu ja paljon, mutta en viitsinyt asiasta sanoa.
Harmitti ainoastaan, koska kyseessä uudempi auto, mutta kuuluu nuoruuteen.
Kyllä nuoret ja kauniit saa tehdä just mitä huvittaa. Rumat ja tavikset voi mennä muualle tupakoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vain auto
Sen auton myyntiarvo laskee samalla tavoin asunnon arvo laskee huoneiston sisällä tupakoidessa.
Pukka Peska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut polttavat missään tupakkaa? :(
Minuakin ihmetyttää miten tupakointi jaksaa vielä innostaa nuorempaakaan porukkaa, sillä sen haitallisuudesta on kampanjoitu Suomessa ainakin 1970-luvulta lähtien. Onneksi tupakoimattomien asema on parantunut eikä ravintolassa käynti tarkoita enää sitä vaatteet ja hiukset haiset tupakalta. Nykyisin kiinnittää myös huomiota miten etenkin vanhoissa elokuvissa ja tv-sarjoissa ihmiset polttivat tupakkaa sisätiloissa kuten olohuoneessa, toimistotiloissa tai tv-studiossa.
Uskovatko nykytupaitsijat noihin vanhoihin mainosmyytteihin että tupakka tekisi heistä jotenkin "cooleja"? Monissa elokuvissahan sitä on käytetty visuaalisena tehostekeinona kuvaamaan kovista tai hermostunutta odottelua.
Kun eräs vanha opiskelukaverini lopetti tupakoinnin, niin hän totesi sen vaikuttavan mm. makuaistiin eli hän alkoi erottaa paremmin miltä ruoka maistuu. Itseäni on ihmetyttänyt se että nähtävästi tupakoitsijoita ei häiritse lainkaan tupakasta lähtevä lemu, joten mahtaa olla turha pestä esimerkiksi hikistä paitaa jos se vain haisee tupakalta.
Noh, aina ne nuoret jonkin korvikkeen keksivät tupakoinnin tilalle. Ensin tuli nuuska, nyt vapettaminen:
Sähkötupakointi on levinnyt jo koulujen vessoihin ja pukukoppeihin - oppilas: -Alussa vape oli trendivillitys, mutta nyt suurin osa on addikteja-
Sähkötupakointi eli vapettaminen on yleistynyt rajusti tänä syksynä yläkouluissa. Kyseessä on muoti-ilmiö, joka tuo statusta kaveriporukassa.
Lasten ja nuorten vapen eli sähkötupakan käyttö on tänä syksynä kasvanut räjähdysmäisesti. Ilmiön yleistymisestä pääkaupunkiseudulla mutta myös muualla Suomessa kertovat useiden yläkoulujen rehtorit sekä nuorten kanssa työskentelevät tahot.
Terveydelle vaarallinen nikotiinituote on värikäs, paketoitu kauniisti ja tuoksuu makealta. Tästä karkille maistuvasta, terveydelle vaaralllisesta aineesta on nyt tullut muoti-ilmiö monissa Suomen yläkouluissa. YLE
Vierailija kirjoitti:
Lainasin autoa työpaikan kesätyöntekijä tytölle viikonlopuksi. Palauttaessa kyllä huomasi, että autossa on poltettu ja paljon, mutta en viitsinyt asiasta sanoa.
Harmitti ainoastaan, koska kyseessä uudempi auto, mutta kuuluu nuoruuteen.
Et sitten sanonut että autossa ei saa polttaa ennen kuin annoit auton käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ei itse tajua, miten se haju tarttuu ja häiritsee kun eivät itse haista sitä.
Kyllä se rööki on tänä päivänä demonisoitu niin, että harva polttaa tupakoimattomien seurassa.
Usein vetäytyvät johonkin syrjempään polttamaan.
Addiktion takia. Nikotiini aiheuttaa riippuvuutta ja suomessa myydään kaupoissa, joten
Vastuu valtiolla vai käyttäjällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmitti ainoastaan, koska kyseessä uudempi auto, mutta kuuluu nuoruuteen.Et sitten sanonut että autossa ei saa polttaa ennen kuin annoit auton käyttöön.
En viittiny sanoa, ku ajattelin että antaa heidän itse päättää.
Noh kyllä rento reissu heille on tärkeempi, ku pieni käry autossa.
Auto jossa on poltettu tupakkia menee hylkyyn heti autokaupoilla. Varmasti haluttuja kaaroja autokaupoissa tupakoitsijoiden autot.
Eipä yllätä, että ketju on täynnä nikotiininarkkareita puolustelemassa olmin tasolla olevaa tapaansa.
Joskus olin Italiassa sukuloimassa ja tarvittiin porukalla taksia. Idioottikuski laittoi saman tien palamaan, kun auto lähti liikkeelle ja olin melkein valmis tempaisemaan gusibäätä takaraivoon takapenkiltä, vaikka olin vasta 14-vuotias, mutta nostin rautaa jo 70-80 kiloa.
Samainen apina ajoi muutenkin aikamoista hullun vauhtia, vaikka kaupungissa oltiinkin ja sen takia en viitsinyt toteuttaa aiettani, vaan valitin italiaa puhuvalle tädilleni, joka sanoi vain "kohta, kohta". Taksikuskiurvelo kaahasi siihen malliin, että kolautti autonsa edellä olevan auton perään punaisissa valoissa. Molemmat autot ajoivat tien reunaan ja edellä olijan kaaraan ei tullut näkyvää jälkeä, mutta taksin etulyhty hajosi. Kaiken lisäksi ääliö rupesi pyytämään kompensaatiota korjauskuluihin tädiltäni! Olisi sittenkin pitänyt tempaista kalloon ja kunnolla.
Miks joku sitä ja Miks joku tätä
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä, että ketju on täynnä nikotiininarkkareita puolustelemassa olmin tasolla olevaa tapaansa.
Joskus olin Italiassa sukuloimassa ja tarvittiin porukalla taksia. Idioottikuski laittoi saman tien palamaan, kun auto lähti liikkeelle ja olin melkein valmis tempaisemaan gusibäätä takaraivoon takapenkiltä, vaikka olin vasta 14-vuotias, mutta nostin rautaa jo 70-80 kiloa.
Samainen apina ajoi muutenkin aikamoista hullun vauhtia, vaikka kaupungissa oltiinkin ja sen takia en viitsinyt toteuttaa aiettani, vaan valitin italiaa puhuvalle tädilleni, joka sanoi vain "kohta, kohta". Taksikuskiurvelo kaahasi siihen malliin, että kolautti autonsa edellä olevan auton perään punaisissa valoissa. Molemmat autot ajoivat tien reunaan ja edellä olijan kaaraan ei tullut näkyvää jälkeä, mutta taksin etulyhty hajosi. Kaiken lisäksi ääliö rupesi pyytämään kompensaatiota korjauskuluihin tädiltäni! Olisi sittenkin pitänyt tempaista kalloon ja kunnolla.
Kyllä. Tupakointi on junttia. Väkivalta cool.
Jokainen saa tehdä omassa autossaan mitä haluaa. Tupakoitsija voi autoa vaihtaessaan vuokrata/ostaa otsonaattorin ja otsonoida ajopelinsä 1-2 kertaa että haju lähtee autosta. Kunnon siivous päälle niin eipä haise enää ja kaupaksi menee.
Olen ehdottomasti kiletänyt miestäni polttamasta autossa. Kukaan ei saa siellä polttaa. Ei ole yhtään ongelma, kun tupakointi on tapa. Hyvin nopeasti tulee tavaksi ettei autossa polta. Pitkillä matkoilla voi pysähtyä johonkin sauhuttelemaan. Kuitenkin pysähtyy esim. hakeakseen kahvia tai käydäkseen vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Miks joku sitä ja Miks joku tätä
Tämä. Keskittykää ihan omiin asioihinne ja elämäänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkea mun lapsuudessa, Isä veti punaista norttia posket lommolla ja kakarat takapenkillä. Juu, ei TODELLAKAAN tulisi mieleen toimia näin omien lasteni kohdalla. Jotenkin tupakointi näyttää vaan niin juntilta tänä päivänä. Juuri muutama päivä sitten katselin, kun iäkkäämpi nainen (isoäiti) työnteli lastenvunuja kessu huulissa. Aika pahalta näytti...
Pakko sanoa tähän että tupakointi tuntuukin joskus juntilta. Esimerkiksi kun aamulla käyn pihalla imaisemassa päivän ensimmäiset savut pikaisesti päälle vedetyssä takissa, pyjama alla, tukka pystyssä, ja ohi kulkee reippaan ja aktiivisen näköinen naapuripariskunta iloisten ja hyvinkäyttäytyvien lastensa kanssa niin kyllä tulee ihan kauhea wt-olo siitä. Kuvitella että tupakointi oli joskus niin yleistä ja hyväksyttyä. Nykyään ei saa sisällä tupakoida, hädin tuskin ulkonakaan. Kun tupakoinnin vaaroista luennoidaan kouluissa, pitäisi kyllä siinäkin mainita miten persiistä on himoita röökiä tunnin välein ja sitten könytä pihalle etsimään hyvää paikkaa poltella. Saakeli sentääs kun siitäkin on niin vaikeata päästä eroon.
Kerrankin järkevä kommentti tupakoitsijalta! Hyvä sinä. :)
Nuorien ja kauniiden polttaminen on seksikästä, mutta vanhemmiten..