Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko ilmi aikuisen joka välittää kaupan vappusimaa alaikäisille?

Vierailija
16.04.2018 |

Kyseinen henkilö ei ota opikseen, vaikka olen kertonut, että alkoholijuoman myynti ja välittäminen alaikäiselle on rikos. Myöskään kampanja "Ole koutsi, älä pelikaveri" ei herätä kuulemma mitään tunteita.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ihmiset pitäisi kuohita.

Vierailija
2/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen moista myrkkyä lapsille itse kotona. Toivottavasti ei poliisit saa tietää ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onhan sima sen verran kovaa kamaa kuitenkin.

Vierailija
4/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, mutta väkevän viinan ja kannabiksen välittäjää en :'D

Vierailija
5/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä simaa on siellä kyllä ihan alkoholittomanakin.

Vierailija
6/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siman myynti alaikäisille ei ole turhan takia kielletty. Yhdessä 1,5 litran simapullossa on lähes saman verran alkoholia kuin keskikaljatölkissä ja voi vaan miettiä mitä sen juominen tekee lapselle.

Vierailija
7/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan ilmi kaikki vanhemmat, jotka lasten kanssa kantavat sieltä ulos karkkia, sipsiä tai ihan vaikka ruokaa  joka ei mielestäni sovi lapsillle esim. kaupan valmisruuat. Pelkkiä kotimaisia kasviksia, marjoja ja maustamatonta lihaa. 

Vierailija
8/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka äidin painajainen: simanvälittäjä!

Vierailija
9/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on selvästi pahoinpidelty lapsena, koska meillä oli vapun tienoilla aina tarjolla maukasta kotisimaa. Arvelisin, että ei ihan alkotonta ollut.

Vierailija
10/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simadiilerit on hullua porukkaa. Varottakaa lapsianne!

Vierailija
11/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on selvästi pahoinpidelty lapsena, koska meillä oli vapun tienoilla aina tarjolla maukasta kotisimaa. Arvelisin, että ei ihan alkotonta ollut.

Taitaa olla kouluissakin. Ja mikä vielä pahempaa, kotikaljaakin! Siis kaljaa!

Vierailija
12/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä simaa saa ostaa kaupasta ihan kuka vaan, eli ei tarvita välittäjiä... Käsittääkseni lakikin lähtee siitä, että alle 1,2-prosenttinen tuote ei ole alkoholijuoma.

Vierailija
13/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti kotipaikka valmistetaan käyttämällä jolloin valmiissa tuotteessa on aina myös alkoholia. Enemmän kotisiman alkoholipitoisuus vaihtelee kuin kaupasta ostettujen. https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000000908894.html

Vierailija
14/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siinä simassa sitä alkoholia oliskin niin se ei ole alkoholijuoma. Lain mukaan sitä voi alaikäinenkin ostaa ja juoda vaikka kaupa saa päättää olla myymättä.

Vierailija
15/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perhana kun minäkin annan lapsilleni kaupan vappusimaa. Voisko joku tulla ilmiantamaan mut? Tarjosin viime vuonna myös naapureiden lapsille.

Vierailija
16/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kieltää alaikäisiä sokerin ja hiivan osto niistä kun voi valmistaa käyttämällä alkoholijuomia?

Vierailija
17/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..taidampa työllistää itseni simadiilerinä, menen koulun nurkille päivystämään ja pyydän kolminkertaisen hinnan.. 

Tarkkailkaa ipanoiden viikkorahojen käyttöä!

Vierailija
18/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupasta ei myydä mitään alle 18v, jos tuotteessa on vähänkin alkoholia.

Vierailija
19/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas tätä sääntö-suomea. Joskus aikananaan kun 16-v tytär kävi ruokaostoksilla, hämmästyimme kun sanoi että muut sai muttei simaa, koska eivät myyneet alaikäisille. Ja se tosiaan oli 0,8 % vahvuista. Ei tullut kummallekaan vanhemmalle mieleen, että senkin myynti on kiellettyä.

Vierailija
20/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siman myynti alaikäisille ei ole turhan takia kielletty. Yhdessä 1,5 litran simapullossa on lähes saman verran alkoholia kuin keskikaljatölkissä ja voi vaan miettiä mitä sen juominen tekee lapselle.

Sen lapsen haluan nähdä, joka ilman vatsavaivoja vetää 1,5 litraa hiivaista simaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi