Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko ilmi aikuisen joka välittää kaupan vappusimaa alaikäisille?

Vierailija
16.04.2018 |

Kyseinen henkilö ei ota opikseen, vaikka olen kertonut, että alkoholijuoman myynti ja välittäminen alaikäiselle on rikos. Myöskään kampanja "Ole koutsi, älä pelikaveri" ei herätä kuulemma mitään tunteita.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siman myynti alaikäisille ei ole turhan takia kielletty. Yhdessä 1,5 litran simapullossa on lähes saman verran alkoholia kuin keskikaljatölkissä ja voi vaan miettiä mitä sen juominen tekee lapselle.

Senverran oikaisen että puolet siitä mitä 0.5l neloskaljatölkissä, eli noin 0.12 desiä.

Vierailija
22/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Olen itsekin joutunut haku mieheksi. Nuorten kanssa on kiva keppostella siman kanssa. Muutaman kerran olen hakenut simapulloja ja käynyt wc:ssä lorauttamassa pikku kuset siman sekaan. Hauska kattella kun kölvit vetelee simakusta onnessaan ja varmasti nousee kusi päähän;)

Vierailija
24/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kieltää alaikäisiä sokerin ja hiivan osto niistä kun voi valmistaa käyttämällä alkoholijuomia?

Ei tarvitse edes hiivaa että saa käymisen aloitettua.

Vierailija
25/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsuudessa oli kioskilla myynnissää sellaista siiderijuomaa, jossa oli vähän prosentteja oisko ykköskaljan verran sitä ei kuitenkaan silloin 1980 luvulla tajuttu kieltää lapsilta ja mulle ainakin kioskin myyjä myi sitä aina, olin joku 10-vuotias

ilmankos alkoholi on maistunut nyt sitten vanhempana, varmaan alkoholisoiduin siis jo lapsena, tosin aloitin keskikaljan juomisen vasta 36 vuotiaana

Vierailija
26/26 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas tätä sääntö-suomea. Joskus aikananaan kun 16-v tytär kävi ruokaostoksilla, hämmästyimme kun sanoi että muut sai muttei simaa, koska eivät myyneet alaikäisille. Ja se tosiaan oli 0,8 % vahvuista. Ei tullut kummallekaan vanhemmalle mieleen, että senkin myynti on kiellettyä.

Aika hyvä saavutus eräiltä kaupoilta olla hysteerisempiä tässä alkoholiasiassa kuin eduskunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä