Pankista tuli postissa jollekin toiselle osoitettu kirje
Osoite on tämän asunnon, mutta tuon niminen ei ollut edes edellinen asukki. Voiko tuon hävittää vai pitääkö toimittaa johonkin?
Kommentit (53)
Mukana ei ole ainakaan korttia tai tunnuslukutaulukkoa, on ohut kirje.
Minä sain pankista tekstiviestin, jossa varmistettiin palaveriaika. Soitin sinne ja kerroin, että en ole sopinut mitään aikaa eikä minulla edes ole tiliä ko. pankissa. Pahoittelivat ja sanoivat, että valitettavasti eivät voi tehdä mitään tai poistaa numeroani tiedoistaan, koska silloin eivät saa yhteyttä henkilöön, jolle viesti oli tarkoitettu. Kysyin, että miten te nytkään saatte yhteyttä, kun viestit tulevat minulle. Kuulemma pankin turvamääräyksiä, että numeroa asiakkaan tiedoista ei voida poistaa kuin asiakkaan omasta ilmoituksesta joko kasvokkain tai vahvalla tunnistautumisella.
Meillekin tulee jonkun yrityksen (itse asiassa kahden yrityksen) laskuja ja kirjeitä pankista. Vissiin edellisen edellinen asukas tai sitäkin vanhempi. Vien postilaatikkoon "ei asu täällä" tmv tekstin kanssa, kun tiedän meneväni postilaatikon ohi ja kirjeen saa kätevästi mukaan. En rupee soittelee ja selvittelee.
Takaisin postilaatikkoon. Mitä sillä on väliä mitä siellä sisällä on.
Oliko varmasti postin toimittama kirje? Nykyään kirjepostia jakelevat kaikenmoiset firmat, joilla ei edes ole osoitetiedot ajantasalla.
Ehkäpä lykkään tosiaan lähimmäiseen postilaatikkoon saatetekstillä , kuten täällä ehdotettu. Ei ole minun asiani, jos eivät saa kirjettä sittenkään oikeaan osoitteeseen. Voisi kai tuon kanssa mennä pankin konttoriinkin, mutta en valitettavasti ala ympäri kyliä hoitamaan toisten asioita.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Oliko varmasti postin toimittama kirje? Nykyään kirjepostia jakelevat kaikenmoiset firmat, joilla ei edes ole osoitetiedot ajantasalla.
Ja näitä kirjeitä ei tunnista edes kaikki postin omat työntekijät, vaan jakavat eteenpäin, kuin omiaan!
Vierailija kirjoitti:
Ihan viralliselta Nordean kirjekuorelta näyttää. Ei postimerkkiä vaan lukee Port Paye Finlande, Posti Oy.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä lykkään tosiaan lähimmäiseen postilaatikkoon saatetekstillä , kuten täällä ehdotettu. Ei ole minun asiani, jos eivät saa kirjettä sittenkään oikeaan osoitteeseen. Voisi kai tuon kanssa mennä pankin konttoriinkin, mutta en valitettavasti ala ympäri kyliä hoitamaan toisten asioita.
-ap
Lähimpään postin laatikkoon ja päälle tuo teksti on juuri oikea rarkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan viralliselta Nordean kirjekuorelta näyttää. Ei postimerkkiä vaan lukee Port Paye Finlande, Posti Oy.
Ok. Lähettäjällä väärät tiedot. Postissa selvittävät oikean osoitteen. Jos ei löydy, kirje palautetaan lähettäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin tuli tosiaan samalla jakelukerralla ihan meille suunnatun sähkölaskun kanssa. Tiedän kun posti tulee suoraan eteiseen oviluukusta.
Näitä väärin lajiteltuja ja jaettuja kirjeitä tulee nykyisin usein ja jotenkin hirvittää ajatella montako itselle osoitettua kirjettä on mennyt ties kenelle. Itse olen nakannut nuo postilaatikkoon ilman mitään merkintöjä, koska osoitehan niissä varmasti on ihan oikein mutta postinjakaja ei vain osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Näitä väärin lajiteltuja ja jaettuja kirjeitä tulee nykyisin usein ja jotenkin hirvittää ajatella montako itselle osoitettua kirjettä on mennyt ties kenelle. Itse olen nakannut nuo postilaatikkoon ilman mitään merkintöjä, koska osoitehan niissä varmasti on ihan oikein mutta postinjakaja ei vain osaa lukea.
Mutta tässä nyt tiedot oli alunperin väärin. Todella vanha osoite, tai pankki merkinnyt tiedot väärin tai asiakas itse antanut virheellisen osoitteen. Moka voi olla vaikka väärä talo-yhtiön numero. Oikea henkilö voi asua vaikka viereisessä talossa. Sen olen tsekannut, että tässä taloyhtiössä ei ainakaan sen nimistä asu. Tai ehkä meille on muuttanut haamuasukas nurkkiin :o
-ap
Miksi postinjakaja edes lykkää posteja luukusta, jossa ei kyseistä nimeä ole vaan ihan muita? Eikö jakaja tsekkaa muuta kuin että osoite täsmää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tässä nyt tiedot oli alunperin väärin. Todella vanha osoite, tai pankki merkinnyt tiedot väärin tai asiakas itse antanut virheellisen osoitteen. Moka voi olla vaikka väärä talo-yhtiön numero. Oikea henkilö voi asua vaikka viereisessä talossa. Sen olen tsekannut, että tässä taloyhtiössä ei ainakaan sen nimistä asu. Tai ehkä meille on muuttanut haamuasukas nurkkiin :o
-ap
Kirjojen siirtäminen toisen asuntoon on helppoa ja yleistäkin. Asunnon oikea asukas ei välttämättä saa ikinä tietää asiasta, mutta kotiin alkaa tulla vieraalle ihmiselle osoitettua postia kannattaa asia selvittää ettei esim. joudu maksamaan väärinperustein hankittuja tukia takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi postinjakaja edes lykkää posteja luukusta, jossa ei kyseistä nimeä ole vaan ihan muita? Eikö jakaja tsekkaa muuta kuin että osoite täsmää?
Lajitellaan ja jaetaan osoitteen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla se Nordean 4€/7,5€ kuukasimaksun ilmoitus.
Minäkin sain sellaisen 70-luvun SYPin tiliäni koskien. Osoite oli kyllä oikein vaikka viimeisessä 8 osoitteessa en heidän aktiivinen asiakkaansa ole ollut :)
Tänään posti toi meille naapurista noin 9 vuotta sitten pois muuttaneelle miehelle lähetetyn kirjeen. Osoite ei edes ole samalle kadulle.
Hei!
Kylläpä ihmettelen tuon pankkini viimeaikista toimintaa. Vaikka pankilla menee niin hyvin, että voi perustaa esim. lääkäriasemia, kirjeet lähetetään asiakkaille mainosten joukossa. Kuoressa ei ole minkäänlaista merkintää, josta näkisi, että kirje on edes käynyt postissa ja kuitenkin kyseessä on asiakkan tilitiedot.
Toimittaa ”johonkin”.
Päälle txt ”ei asu tässä osoitteessa” ja keltaiseen postin laatikkoon. Ei kovin vaikeaa.