Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankista tuli postissa jollekin toiselle osoitettu kirje

Vierailija
16.04.2018 |

Osoite on tämän asunnon, mutta tuon niminen ei ollut edes edellinen asukki. Voiko tuon hävittää vai pitääkö toimittaa johonkin?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä väärin lajiteltuja ja jaettuja kirjeitä tulee nykyisin usein ja jotenkin hirvittää ajatella montako itselle osoitettua kirjettä on mennyt ties kenelle. Itse olen nakannut nuo postilaatikkoon ilman mitään merkintöjä, koska osoitehan niissä varmasti on ihan oikein mutta postinjakaja ei vain osaa lukea.

Mutta tässä nyt tiedot oli alunperin väärin. Todella vanha osoite, tai pankki merkinnyt tiedot väärin tai asiakas itse antanut virheellisen osoitteen. Moka voi olla vaikka väärä talo-yhtiön numero. Oikea henkilö voi asua vaikka viereisessä talossa. Sen olen tsekannut, että tässä taloyhtiössä ei ainakaan sen nimistä asu. Tai ehkä meille on muuttanut haamuasukas nurkkiin :o

-ap

Missään nimessä ei pidä hävittää kirjeitä.

Palauta postiin.

Eräs ihminen hävitti kaimansa laskut ja karhukirjeet.

Sitten ihmetteli kaima kun ulosottottomies otti yhteyttä.

No, jotain mätää oli kai alkup. laskun saajankin asioiden hoidossa...

Meille tulee jo konkurssin tehneen kirpputorin laskuja.

Ko. kirppari ikinä ole toiminut, eikä yrittäjä asunut tässä osoitteessa, liekö pölvästi hatusta repäissyt firmalleen osoitteen.

Vierailija
42/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kaikkihan sen tietää mitä väärälle postille tulee tehdä! Sinun täytyy tehdä tämä: avaa se kirje, lue se, kirjoita kirjeen ihan koko sisältö tänne av palstalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee jatkuvasti jostain perintäyhtiöstä kirjeitä henkilölle joka ei ole edes asunut tässä asunnossa. Vuodenpäivät olen lykkinyt niitä postiin takaisin, mutta silti niitä tulee. Harmittaa tämän henkilön puolesta kun hän ei näitä kirjeitä saa...

Vierailija
44/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain pankista tekstiviestin, jossa varmistettiin palaveriaika. Soitin sinne ja kerroin, että en ole sopinut mitään aikaa eikä minulla edes ole tiliä ko. pankissa. Pahoittelivat ja sanoivat, että valitettavasti eivät voi tehdä mitään tai poistaa numeroani tiedoistaan, koska silloin eivät saa yhteyttä henkilöön, jolle viesti oli tarkoitettu. Kysyin, että miten te nytkään saatte yhteyttä, kun viestit tulevat minulle. Kuulemma pankin turvamääräyksiä, että numeroa asiakkaan tiedoista ei voida poistaa kuin asiakkaan omasta ilmoituksesta joko kasvokkain tai vahvalla tunnistautumisella.

Sama koskee osoitetta. Ei riitä että osoitteenmuutos on tehty postiin ja maistraattiin. Pankki vain lähettelee tiliotteet asuntoon, josta on muutettu pois. Vanhainkodin sängyn pohjalla makaava pappa pitäisi viedä pankkiin henkilökohtaisesti tekemään osoitteenmuutos. Kyseessä ei ole Nordea, tämä on ihan yleinen käytäntö. En kyllä ihan ymmärrä, miten se parantaa tietoturvaa, että ne tiliotteet lähetetään asuntoon, jossa asuu ties kuka.

Samalla kun valittaa pankkiin ja tulee tuo vastaus voi sanoa että asiasta on tiedotettu ja jatkossa kyseiset postit tungetaan takaisin ulos postiluukusta ties kenen luettavaksi. Yleinen käytäntö tässä huushollissa.

Vierailija
45/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kun asuin kerrostalossa, naapuriin muutti ystäväni, ei mikään bestis mutta kohtuullisesti oltiin tekemisissä ennen muuttoa.

Välit hiipui kun posti jakoi hänelle meidän postia, laskuja lähinnä, ei mitään äärimmäisen vakavaa, mutta tämä aukaisi ne KAIKKI AINA. Joka ikinen kerta ja sitten vasta toi meille, että vahingossa tulleet.

Meillekin tuli joskus toisen naapurin postia, mutta opin kerrasta katsomaan mitä osoitetiedoissa lukee enkä sitten avannut. Toisinaan jopa ohimennessäni vein viereiseen postitoimistoon ettei asu meidän osoitteessa jotta palaute menisi oikeaan paikkaan.

Vierailija
46/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko varmasti postin toimittama kirje? Nykyään kirjepostia jakelevat kaikenmoiset firmat, joilla ei edes ole osoitetiedot ajantasalla.

No jos siinä kirjeessä itsessään on ollut Matti Meikäläisen nimi ja Seppo Sikäläisen osoite, niin mitä merkitystä sillä on, mikä firma kirjeen on jakanut? Siis jos nimi on väärä mutta kirje tulee oikein, kirjeeseen merkittyyn osoitteeseen?

On sillä merkitystä, postillla on listat asukkaista ja heidän ei lähtökohtaisesti kuuluisi tuoda vääriä kirjeitä.

Mutta muut jakeluyhtiöt edellyttävät että lähettäjä huolehtii oikeista osoitteista ja heidän ehtojen mukaan kirje jaetaan osoitteeseen on se sitten tarkoitettu kenelle tahansa.

Vierailija
47/53 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/53 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Up up, miinustakaa uppausta :D

Vierailija
49/53 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin vanha ketju, niin huomauttaisin että pankki käyttää postituksissaan aina saajan virallista osoitetta.

Jos minä olisin ap, niin etsisin vastaanottajan käsiini ja tiukkaisin miksi hän on tehnyt osoitteenmuutoksen minun asuntooni.

Vierailija
50/53 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet postiin.

Vierailija
51/53 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko varmasti postin toimittama kirje? Nykyään kirjepostia jakelevat kaikenmoiset firmat, joilla ei edes ole osoitetiedot ajantasalla.

No jos siinä kirjeessä itsessään on ollut Matti Meikäläisen nimi ja Seppo Sikäläisen osoite, niin mitä merkitystä sillä on, mikä firma kirjeen on jakanut? Siis jos nimi on väärä mutta kirje tulee oikein, kirjeeseen merkittyyn osoitteeseen?

No hyvänen aika, tottakai sillä on merkitystä. Koska jos toisen firman jakaman kirjeen vain palauttaa jollekin toiselle firmalle, on turha odottaa, että palaute menee perille ja asialle jotain tapahtuisi, koska ko. kirje ei tälle väärälle firmalle kuulu. Vähän sama kuin Pertti kaivaisi nenää ja pyyhkisi räät Tertun verhoihin ja Terttu itkisi siitä Raimolle, mutta ei pukahtaisi asiasta mitään itse Pertille, eihän Pertti silloin tiedä, että tämä tapa ärsyttää Terttua yli kaiken. Yksinkertaista.

Vierailija
52/53 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka onkin vanha ketju, niin huomauttaisin että pankki käyttää postituksissaan aina saajan virallista osoitetta.

Jos minä olisin ap, niin etsisin vastaanottajan käsiini ja tiukkaisin miksi hän on tehnyt osoitteenmuutoksen minun asuntooni.

Vaikka onkin vanha ketju ja vanha vastaus, niin miten sitten on mahdollista se, että katsoin juuri DVV:stä että osoitteessani ei asu kuin minä ja silti tänne tulee jonkun postia Nordealta? 

En ole AP vaan ketjuun eksynyt joka etsii keinoa tähän piinaan. 

Vierailija
53/53 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aika usein naapuritalossa asuvan ihmisen postia. Lähimmälle postilaatikolle on monta kilsaa, eikä ole mulle matkan varrella. Ja naapuritalon alaovi on lukossa. Kyrsii melkoisesti, kohta alan vaan hävittää niitä.