Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankista tuli postissa jollekin toiselle osoitettu kirje

Vierailija
16.04.2018 |

Osoite on tämän asunnon, mutta tuon niminen ei ollut edes edellinen asukki. Voiko tuon hävittää vai pitääkö toimittaa johonkin?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruksit osoitteen päälle ja teksti väärä osoite ja postilaatikkoon

Vierailija
22/53 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postia ei saa avata. Ensimmäisenä kannattaa katsoa kuoren päältä, mikä jakeluyhtiö postin on jakanut. Jos se on Postin lähetys, niin sen voi tuoda lähimpään Postiin tai Postin postilaatikkoon, Vanhanen aloittaa.

Postin jakamissa yrityskirjeissä lukee Posti Oy:n lisäksi tunnus PRIORITY tai ECONOMY.

Kuoreen voi laittaa maininnan "jaettu väärään osoitteeseen" ja vaikka myös sen, että mihin osoitteeseen, mutta tämä ei ole Vanhasen mukaan välttämätöntä. Ainakaan voimasanojen siivittämänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon avannu kirjeen. Pankki on lähettäny jo pitkää meille jonkun kuolinpesän postia. Alussa palautin mutta kun ne ei loppunu niin nykyään avaan ja heitän menee. Ei siellä ikinä ole mitään henk koht vaan aina joku tieto hinnaston muutoksesta tai jostain konttorin aukioloajasta. Jos olis tilitapahtumia niin toki palauttaisin ja selvittäisin tarkemmin. Näitä on tullu jo 10 vuoden ajan kerran vuodessa.

Vierailija
24/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi postinjakaja edes lykkää posteja luukusta, jossa ei kyseistä nimeä ole vaan ihan muita? Eikö jakaja tsekkaa muuta kuin että osoite täsmää?

Ohjeen mukaan jaetaan, eli kirje jaetaan osoitteeseen nimestä välittämättä. Tämä koskee siis varhaisjakelua eli ts aamulehtien mukana tulevia kirjeitä.

Vierailija
25/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko varmasti postin toimittama kirje? Nykyään kirjepostia jakelevat kaikenmoiset firmat, joilla ei edes ole osoitetiedot ajantasalla.

Ihan viralliselta Nordean kirjekuorelta näyttää. Ei postimerkkiä vaan lukee Port Paye Finlande, Posti Oy.

Ok. Lähettäjällä väärät tiedot. Postissa selvittävät oikean osoitteen. Jos ei löydy, kirje palautetaan lähettäjälle.

Onpa sinulla vahva luottamus Suomen Postiin. Voin kertoa että posti ei selvitä yhtään mitään vaan toimittaa kirjeet osoitteen perusteella, eikä aina sitäkään. Toimittamatta jääneet palautetaan kaiketi lähettäjälle.

Vierailija
26/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon avannu kirjeen. Pankki on lähettäny jo pitkää meille jonkun kuolinpesän postia. Alussa palautin mutta kun ne ei loppunu niin nykyään avaan ja heitän menee. Ei siellä ikinä ole mitään henk koht vaan aina joku tieto hinnaston muutoksesta tai jostain konttorin aukioloajasta. Jos olis tilitapahtumia niin toki palauttaisin ja selvittäisin tarkemmin. Näitä on tullu jo 10 vuoden ajan kerran vuodessa.

En kyllä ikinä avaisi toisen postia. Minullekin tulee vuosittain tästä asunnosta 7 vuotta sitten muuttaneen postia eräästä järjestöstä. Jaksoin aikani kuljetella niitä postilaatikkoon saateteksitllä ei asu täällä, mutta nyttemmin heitän ne avaamattomana paperinkeräykseen. Kun ei kerran kiinnosta sen enempää lähettäjää kuin vastaanottajaakaan niin miksi minun pitäisi niitä ohjailla eteenpäin.

Vierailija
27/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan apulaisoikeusasiamies on todennut, että Posti hoitaa kirjepostin sopimusten mukaisesti. Olisi kiva nähdä se sopimus, jonka mukaan X% kirjeistä voidaan toimittaa muulle kuin kirjeeseen merkitylle vastaanottajalle.

Vierailija
28/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain pankista tekstiviestin, jossa varmistettiin palaveriaika. Soitin sinne ja kerroin, että en ole sopinut mitään aikaa eikä minulla edes ole tiliä ko. pankissa. Pahoittelivat ja sanoivat, että valitettavasti eivät voi tehdä mitään tai poistaa numeroani tiedoistaan, koska silloin eivät saa yhteyttä henkilöön, jolle viesti oli tarkoitettu. Kysyin, että miten te nytkään saatte yhteyttä, kun viestit tulevat minulle. Kuulemma pankin turvamääräyksiä, että numeroa asiakkaan tiedoista ei voida poistaa kuin asiakkaan omasta ilmoituksesta joko kasvokkain tai vahvalla tunnistautumisella.

Sama koskee osoitetta. Ei riitä että osoitteenmuutos on tehty postiin ja maistraattiin. Pankki vain lähettelee tiliotteet asuntoon, josta on muutettu pois. Vanhainkodin sängyn pohjalla makaava pappa pitäisi viedä pankkiin henkilökohtaisesti tekemään osoitteenmuutos. Kyseessä ei ole Nordea, tämä on ihan yleinen käytäntö. En kyllä ihan ymmärrä, miten se parantaa tietoturvaa, että ne tiliotteet lähetetään asuntoon, jossa asuu ties kuka.

Vierailija
29/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko varmasti postin toimittama kirje? Nykyään kirjepostia jakelevat kaikenmoiset firmat, joilla ei edes ole osoitetiedot ajantasalla.

No jos siinä kirjeessä itsessään on ollut Matti Meikäläisen nimi ja Seppo Sikäläisen osoite, niin mitä merkitystä sillä on, mikä firma kirjeen on jakanut? Siis jos nimi on väärä mutta kirje tulee oikein, kirjeeseen merkittyyn osoitteeseen?

Vierailija
30/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vanhaan asuntoon jonkun koulukuvat. Soitin Seppälän koulukuntiin ja heillä oli juuri se osoite. Eikä kyseisessä asunnossa ollut ennen minuakaan lapsia ollut koskaan. Oli alle 10 vuotta vanha asunto, joten sain sen helposti alusta asti asuneilta naapureilta selvitettyä, siinö oli hyvöt naapurisuhteet. Eikä kukaan muistanut, että koko talossa olisi sen nimisiä ennenkään asunut. Kaipa joku lapsi tai teini oli kirjoittanut osoitteensa epäselvästi, muuta en keksi.

Vierailija
31/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksoin palautella aikani postia kunnes kyllästyin ja aloin heittämään pois. Lähettäjää eikä vastaanottajaa aina kiinnostaa päivittää osoitetietoja.

Vierailija
32/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin itse paperikeräykseen - en ole mikään postikonttori.

Vierailija
33/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä väärin lajiteltuja ja jaettuja kirjeitä tulee nykyisin usein ja jotenkin hirvittää ajatella montako itselle osoitettua kirjettä on mennyt ties kenelle. Itse olen nakannut nuo postilaatikkoon ilman mitään merkintöjä, koska osoitehan niissä varmasti on ihan oikein mutta postinjakaja ei vain osaa lukea.

Mutta tässä nyt tiedot oli alunperin väärin. Todella vanha osoite, tai pankki merkinnyt tiedot väärin tai asiakas itse antanut virheellisen osoitteen. Moka voi olla vaikka väärä talo-yhtiön numero. Oikea henkilö voi asua vaikka viereisessä talossa. Sen olen tsekannut, että tässä taloyhtiössä ei ainakaan sen nimistä asu. Tai ehkä meille on muuttanut haamuasukas nurkkiin :o

-ap

Kirjojen siirtäminen toisen asuntoon on helppoa ja yleistäkin. Asunnon oikea asukas ei välttämättä saa ikinä tietää asiasta, mutta kotiin alkaa tulla vieraalle ihmiselle osoitettua postia kannattaa asia selvittää ettei esim. joudu maksamaan väärinperustein hankittuja tukia takaisin.

Sitten kannattaa olla huolissaan, jos tulee äänestyslappu ihmisen nimellä, joka ei asu ko. asunnossa. Koska nämä jaetaan väestörekisterissä olevien tietojen mukaan, myös niille henkilöille, joilla on ns. salainen osoite.

Vierailija
34/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin joskus isomman tien päässä. Osoite oli tyyliin "Pekkalantie" 1 a 1, ja "Pekkalantiellä" oli varmaan 500 asukasta. Sain aina kaikki postit joissa osoite oli Pekkalantie, mutta talonumeroissa häikkää tai ne puuttuivat kokonaan. Jos osoite oli merkitty vaikka Pekkalantie 8 D, mutta ilman asunnon numeroa, niin sekin tuotiin minulle ensimmäiseen Pekkalantien osoitteeseen. Eivät voineet sitä edes oikeaan rappuun viedä kun niin tarkasti oli kuitenkin tiedot selvillä.

Vierailija
35/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luulet, että kirjeessä olisi jotain arvokasta, niin ei siellä ole. Yliviivaa osoite yhdellä viivalla ja laita postilaatikkoon, se ei ole vaikeaa.

Vierailija
36/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri muuttanut. Posti toi mulle kirjeen, joka oli käännetty sieltä vanhasta osoitteesta. Tai ainakin melkein, sillä kirje kuului ihan toisen talon asukkaalle eikä nimikään liippaa edes läheltä. Asuin ennen sanotaan vaikka Kissalankatu 19, niin mulle sinne uuteen paikkaan posti oli kääntänyt Kissalankatu 4:ssä asuvan kirjeen. Eikä sitä oltu vaan epähuomiossa laitettu väärään laatikkoon, vaan kirjeen alareunaan oli erikseen kirjoitettu tämä uusi osoitteeni, vaikka osoiteikkunassa komeili kokonaan toisen ihmisen nimi ja osoite. Oli vielä läheisen suuremman sairaalan kirje, onneksi en ehtinyt avaamaan. Miten voi mennä noin paljon päin peetä?

Vierailija
37/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyitkö eilen? Eikö sinulle ole koskaan ennen tullut väärää postia? Eikö sinulle ole koskaan ennen käynyt mitään? Eikö sinua ole olemassa? Oletko vain nettitrolli?

Vierailija
38/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyitkö eilen? Eikö sinulle ole koskaan ennen tullut väärää postia? Eikö sinulle ole koskaan ennen käynyt mitään? Eikö sinua ole olemassa? Oletko vain nettitrolli?

^ lääkkeet tais unohtua?

Vierailija
39/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luulet, että kirjeessä olisi jotain arvokasta, niin ei siellä ole. Yliviivaa osoite yhdellä viivalla ja laita postilaatikkoon, se ei ole vaikeaa.

Melko varma ettei ap lue viestiäsi.. katsoa voisi kuinka vanhaan ketjuun vastaa

Vierailija
40/53 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottiko meuhkata vanhaan ketjuun?