Kellään kuivan maan mökkiä/kesänviettopaikkaa?
Kiinnostais kokemukset te joilla tämmöinen ratkaisu ettei omaa rantaa ole. Sais meinaa paljon halvemmalla .
Monissa mökeissä kuitenkin on ranta lähistöllä niin olenkin miettinyt etä tarvitseeko sitä omaa rantaa välttämättä edes olla.
Kerrostalossa asuvana ja omaa rauhaa kaipaavana ihanaa olisi jo oma piha missä grillata ja viettää kesäpäiviä. Voisihan sitä uimassa käydä ja rannalle mennä vähän matkan päähänkin ja sitten siellä omalla mökillä viettää muuten vapaa-aikaa.
Kommentteja, kokemuksia kaipailen 🙂
Kommentit (26)
Minulle olisi riittänyt kuivanmaan mummonmökki. Mutta isännälle ehdoton vaatimus oli mökki ison järven rannalta. Pikkujärvi ei käynyt eikä mummnmökki rantaoikeudella. Hän on lapsuutensa mökkeillyt ja viettänyt mummolassa suuren järven aukealla rannalla. Hän kalastaa ja tykkää uida monta kertaa päivässä. Itse olen kasvanut maatalossa metsien keskellä, rantaa ei lähimaillakaan.
Nyt mökki on miehen haluamassa paikassa. Ja pakko myöntää, pidän avarasta järvimaisemasta. Mukava seurata takkatulen äärestä miten järvenselän näkymä muuttuu tyynen sinisestä raivoisiin vaahtopäisiin mustanpuhuviin myrskyihin.
Sääskiä täällä ei juuri ole kuten on tuttavien mökeillä suojaisilla pikkujärvillä ja vaikkapa lapsuudenkotini pihapiirissä. Sinilevää ei lainkaan. Ihana mennä saunasta uimaan.Ja läpi vuoden on tuoretta kalaa pöydässä. Hyvä että isäntä piti päänsä tässä asiassa.
Jos jotain pitäisi valittaa, niin pienikin aallokko pelottaa ja jähin en opi luottamaan. Pelottaa kun mies on järvellä silloin kun tuulee.
Minulla on honkarakenteen puolitoistakerroksinen mökki/huvila rak1998 70neliöä ja vieressä on iso lampi 20m*20m
Me haluttiin mökki niin läheltä Helsinkiä, että siellä jaksaa käydä usein ja ajomatka on maksimissaan tunti. Espoon saariston tai Porvoon merenrantojen mökkeihin ei ois rahat riittänyt, ja mitään lahoamispisteessä olevaa töniä ei haluttu, joten otettiin mieluummin kuivan maan vanha talo maaseudulta läheltä kuin järvipaikka jostain kauempaa. Viihdytään tosi hyvin!
En ottaisi kuivanmaanmökkiä ilmaiseksikaan jos ympäriltä ei löydy 2000ha metsästysmaita! Omakotitalo maalla, 150m järveen matkaa.
On meillä.Luonnonläheisyys riittää,ei naapureita näkyvissä.
Meillä on ympäri vuoden asuttava vanha talo kesäpaikkana ja koko vuoden ympäri toimivana rentoutumispaikkana. Vanha kylä miljöö, punainen tupa ja perunamaa, keinutuoli, räsymatto ja pelakuu -tyyliä. Sopii meille. On kuivalla maalla. Nautitaan puutarhan hoidosta, grillauksesta, ulkoilusta, saunomisesta ja vaan olemisesta. Talvella on ihana saunan jälkeen käpertyä takan ääreen. En kaipaa rantaa. Rannoilla on usein hyttysiä ja Mä en kestä niitä lainkaan. Meillä on ihana hyttysetön tontti!