Pelkään että haisen :(
En vaan haista yhtä hyvin ja samalla tavalla kuin muut ihmiset. Enkä koe pahoja hajuja yhtä epämiellyttäviksi kuin muut, vaikkapa jalkahiki tuoksuu nenääni samalle kuin muovi. Haisin teininä varmaan ihan kammottavalle kun olin masentunut, hikoilin paljon ja perushygienia oli hukassa. Jälkikäteen hävettää ja toivon, että joku aikuinen olisi maininnut minulle asiasta tuolloin.
Nyt aikuisena stressaan jatkuvasti sitä että haisenko pahalle. Tuo hajuaistin huonous tekee asiasta vaikeaa, kun en pysty arvioimaan kunnolla voisiko jotain paitaa pitää vielä yhden päivän vai nakkaanko sen suosiolla pyykkiin. Onko teillä jotain vinkkejä siihen, miten pääsisin tästä eroon? Tai onko joku ollut samassa tilanteessa?
Kommentit (8)
eikö maalaisjärki sano että suihkussä käydään joka päivä ja pyykkiä pestään tarpeen mukaan. ei siihen hajuaistia tarvita. perushyvän hygienian omaava ihminen ei haise pahalle.
Mulla on huono hajuaisti ja sekoitan hajuja. Käyn päivittäin suihkussa ja vaihdan alkkarit ja sukat. Kainaloa vasten olevat vaatteet pistän pyykkiin päivän jälkeen koska hikoilen paljon.
En usko että ainakaan kauheasti haisen.
Onko sinulla sellaist hyvää ystävää, jolta voisit kysyä?
Varmaankin vaatteiden vaihtaminen ratkaisee paljon., esim puseroa pitäisit max 3 päivänä, alusvaatteet tietenkin vähän useammin. Riippuu paljon siitä, millaista tyotä teet. Peseytyminen myössen mukaan, miten raskasta työtä teet. Tsemppiä!
Tiedät kuitenkin hikoiletko. Jos et juurikaan, pidä paitaa kaksi päivää ja jos kyllä, vaihda se joka päivä. Alushousut vaihdetaan joka tapauksessa päivittäin ja vähintään alapää ja kainalot pestään.
Pelkään aivan samaa, vaikka hajuaistini on kunnossa.. Yritä vain käydä suihkussa päivittäin ja käytä jotain deadoranttia, kyllä se siitä.
Mitä väliä? Ihmiset ovat nykyisin ihme hajuhysterian vallassa, ja koko ajan pitäisi olla puunaamassa itseään erilaisilla hajusteilla. Huh huh. Eihän eläimetkään erityisesti haise vaikka eivät ravaakaan suihkussa jatkuvasti.
Sama juttu, tullut juotua tänään vähän liian monta sidukkaa ja huomenna töihin..