Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu sairaanhoitajaksi - en halua tehdä "perustyötä"

Vierailija
15.04.2018 |

Siinäpä se oleellisin. Opiskelen sairaanhoitajaksi, mutta en halua tehdä ihan perinteistä sairaanhoitajan työtä esimerkiksi vuodeosastolla. Sen sijaan haluaisin työskennellä psykiatrisena sairaanhoitajana.

Miksi tämä on joidenkin mielestä outoa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan halua tehdä mitään paskaa yötyötä. Onneksi esim. yksityisillä on työpaikkoja, missä on perusvastaanottoa.

Vierailija
42/47 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa joka toisessa viestissä kysytään, mikä tässä on ihmeellistä enkä näe yhtäkään viestiä, jossa edes väitettäisiin sen olevan ihmeellistä. Tottahan haluta saa vaikka mitä, mutta todellisuus ei ehkä vastaa sitten niitä toiveita. Ei kai tässä sen kummemmasta ole kysymys. 

Näinhän se on. Varmaan aika moni varsinkin perheellinen tekisi sitä päivätyötä, mutta usein vastavalmistuneelle ei ole niitä polipaikkoja tarjolla. Täytyy aloittaa siitä, mitä on tarjolla. Itse vastavalmistuneena ja kohta sitten pienten lasten äitinäkin tein vuorotyötä. Myös taloudelliset syyt painoivat, vuorotyölisät olivat hyvä apu nuorelle asuntovelalliselle perheelle.

Lykkyä tykö sinulle ap, suosittelen sinulle lähtemistä pian terapiakoulutukseen. Sitten sinulla on mahdollisuuksia saada vakipaikka psyk poliltakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan halua tehdä mitään paskaa yötyötä. Onneksi esim. yksityisillä on työpaikkoja, missä on perusvastaanottoa.

Oletko ap?

Yksityisellä puolella se sairaanhoitajankin työ on muuttunut. Juustohöylä on käynyt ja sh on myös kassa, puhelinvastaaja, sihteeri jne....

Vierailija
44/47 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen vain päivätyötä ja se näkyy palkassa, käteen jää 1740e. Palkassa on ikälisät, joten ei ole vastavalmistuneen palkka.

Tuo matala pelkän päivätyön palkka näkyy muuten myös eläkkeessä. Eläke jää monta sataa euroa matalammaksi verrattuna siihen, että on tehnyt vuorotyötä.

Vierailija
45/47 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-ssa ja poliklinikoilla ihan perussairaanhoitajien työajat on klo 8-16.

Vierailija
46/47 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin olla nimenomaan joko anestesia-sairaanhoitaja, leikkaussalissa työskentelevä sairaanhoitaja

tai

Vastaanottosairaanhoitaja, joka voi määrätä joitakin lääkkeitä, antaa ohjeistusta esim. diabeteksen hoidossa.

Mutta onko just näihin paikkoihin vaikeaa/mahdotonta työllistyä? Perus vuodeosastotyö on nähty ja ei ole kovin kiinnostavaa.

Vierailija
47/47 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrisia osastoja lopetetaan ja yhä enemmän potilaita hoidetaan avohoidossa. Työajat painottuvat jatkossa enemmän päivä- ja iltatöihin. Toisaalta poliklinikalla odotetaan yhä enemmän myös iltavastaanottoaikoja, joten myös perinteinen polien päivätyö on muuttumassa.

Opiskelu sairaanhoitajaksi ja toive päivätyötä ei ole mitenkään epärealistinen. Sh: n päivä-töitä löytyy varmasti enemmän kuin vaikkapa paikkoja biologeille tai medianomeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä