Kerjäläinen kävi kiinni ohikulkijaan Turussa
Varokaa aggressiivisia kerjäläisiä keskustassa!
"Turun keskustan alueella on nähty liikkuvan ulkomaalaistaustainen miesporukka, joka pysäyttää ihmisiä ja pyytää rahaa. Myös Turkulaisen toimittaja joutui rahankerjäyksen kohteeksi.
Vastaan kävellyt ulkomaalaisen näköinen mies pysäyttää toimittajan kysymällä tältä ”Do you speak English?”. Kun toimittaja ei huomioi miestä, mies tarttuu toimittajaa rinnuksista kiinni.
Sen jälkeen mies tiedustelee heikosti englantia puhuen, voisiko hänelle antaa rahaa ruokaan. Mies ei näytä aliravitulta tai huonokuntoiselta.
Toimittaja pääsi kerjääjästä eroon ilmaisemalla englanniksi, että hänellä ei ole rahaa."
https://www.turkulainen.fi/artikkeli/627339-aggressiivinen-kerjalainen-…
Kommentit (95)
Nuo "Do you speak English" -romanit ovat tämän kevään vitsaus. Joka vuosi ne keksivät jonkun uuden huijauskonstin, ja tällä kertaa yrittävät esiintyä tavallisina turisteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junassa tuli pari romanialaisen näköistä miestä ja lähtivät hetkeä ennen pääteasemaa kiertämään vaunuja. Näytti ainakin siltä, että pahoissa aikeissa ollaan.
Musta tuntuu, että sä et ole koskaan edes nähnyt romanialaista. Olet nähnyt ma-nne-ja. Mulla on siniset silmät ja ruskea tukka. Luullaan suomalaiseksi ja jotkut tarkka silmäiset ovat kysyneet onko minussa italialaista tai kreikkalaista verta.
Tavalliset romanialaiset myös huijaavat minkä ehtivät. Varokaa!
Hölmöä huijataan missä tahansa päin eurooppaa kun astut suomenlahden ulkopuolelle.
No eipä ole noin 25 muussa maassa huijattu. Yrityksiä toki on ollut.
Missä tahansa euroopan maassa sua voidaan huijata tai lompakko varastaa etenkin itä euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junassa tuli pari romanialaisen näköistä miestä ja lähtivät hetkeä ennen pääteasemaa kiertämään vaunuja. Näytti ainakin siltä, että pahoissa aikeissa ollaan.
Musta tuntuu, että sä et ole koskaan edes nähnyt romanialaista. Olet nähnyt ma-nne-ja. Mulla on siniset silmät ja ruskea tukka. Luullaan suomalaiseksi ja jotkut tarkka silmäiset ovat kysyneet onko minussa italialaista tai kreikkalaista verta.
Hölmöä huijataan missä tahansa päin eurooppaa kun astut suomenlahden ulkopuolelle.
Missä tahansa euroopan maassa sua voidaan huijata tai lompakko varastaa etenkin itä euroopassa.
Tarkoitus oli kirjoittaa etelä euroopassa missä on paljon taskuvarkaita.
Vierailija kirjoitti:
Nuo "Do you speak English" -romanit ovat tämän kevään vitsaus. Joka vuosi ne keksivät jonkun uuden huijauskonstin, ja tällä kertaa yrittävät esiintyä tavallisina turisteina.
Saavat kyllä tehdä aika make-overin jos aikovat näyttää perusturistilta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos nää romanialaiset ahdistelis kantaromaneja? Millastakohan jälkeä tulis?
Suomen romanit näyttää harvemmin liikkuvan yksin, ainakaan naiset. Eivätkä täkäläiset romanit kävele minnekään muuta kuin pakosta. Autolla ajetaan lyhyetkin matkat. Eipä sillä että ne painavat hameet päällä ja korkokengät jalassa pitkälle jaksaisikaan kävellä.
sanoin suomeksi viimeksi kuppiaan rämisyttävälle:
Juu, varmaan annan mun viimeiset rahat sulle. Sanon taas ensi kerrallakin jotain mukavaa.
Kumpa suomalaiset olisivat yhtä kiihkeitä kun teidän rakas lemmikki apina raiskaa teidän lapsia. Jos Romania kaasuttas nämä m-a-nn-et niin silloinkin te valittaisitte.
Hieno homma, että joku viisas päti heti tota Turkulaisen-toimittaja juttua.. Nii totta tosiaan kirjoitetaan tässä tapauksessa isolla, koska Turussa ilmestyy paikallislehti Turkulainen...
Käyn usein Vantaan Mikkolassa, katsomassa iäkästä tätiäni. Shell bensa-aseman piha näyttää olevan näiden kerjäläisten yöpymispaikka. Rähjäisiä autonromuja, täynnä tavaraa rivissä huolto-aseman pihalla. Roskia ympäriinsä, virtsataan autojen vierelle. Huudellaan ohikulkijoille. Hyvää mainosta Shellille.
Toivotaan, että toimittaja oli # rakkaus # sinunrahasi - s...vacki! Aggressiivinen pallerolemmikki on ihan parasta hoitoa : )
ylläriii kirjoitti:
sanoin suomeksi viimeksi kuppiaan rämisyttävälle:
Juu, varmaan annan mun viimeiset rahat sulle. Sanon taas ensi kerrallakin jotain mukavaa.
Minä pyysin pahvimukin kilisittyjää antamaan minulle rahaa!
Ei antanut, lähti pois. Kai se englantia sen verran ymmärsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sylkekää niiden päälle.
No sitten käyvät käsiksi entistä hanakammin...
No, sitten lyöt niitä.
Naapurimaassa on monissa kunnissa jo kerjääminen kielletty. Raha alkaa puhua, kun ihmiset ei enää tule kauppakeskukseen, kun sisäänkäynnin edessä on lauma agressiivisia kerjäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus oli kirjoittaa etelä euroopassa missä on paljon taskuvarkaita.
Olen käynyt jokaisessa Etelä-Euroopan maassa, eikä ole muualla kuin Barcelonassa, Tiranassa ja Kreikassa ollut huijausyrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä romanialainen näyttää, eroaako kovastikin vaikkapa kosovolaisesta?
Onneksi poimit tekstistä olennaisen. Olen opiskellut useamman romanialaisen kanssa, samalta näytti.
Ai niin. Se olennainen pointtihan olikin, että NÄYTTIVÄT olevan pahoissa aikeissa. Olet varmaan myös selvännäkijä.
Voi voi, mikset taistele oikeiden avun tarvitsijoiden puolesta, vaan näet tarpeelliseksi puoltaa rikollisia? Sinä loukkaannut siitä, että epämääräiset tyypit nyt sattuivat olemaan selkeästi ulkomaalaisia. Olen nähnyt junissa myös epämääräisesti osastoja koluavia suomalaisen näköisiäkin. Lohduttaako?
Missäs kohtaa puolustelin ketään? Teillä on välillä niin naurettavia oletuksia, että kun näyttää joltain, niin varmasti on pahat mielessä.
Rivien välissä.
Itä-Euroopassa on iät ja ajat halvennettu romaneja muun muassa kieltämällä heiltä kokonaan terveydenhuolto, koulutus ym. Ei ole mikään ihme, että ovat kerjuulle joutuneet. Sen vuoksi tunnen suurta inhoa aina tavatessani tavisromanialaisen.
Ihmiset ovat hulluja, kun antavat näille rahaa. Ei anna rahaa = ei kerjäläisiä. Siirtykööt muihin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Euroopassa on iät ja ajat halvennettu romaneja muun muassa kieltämällä heiltä kokonaan terveydenhuolto, koulutus ym. Ei ole mikään ihme, että ovat kerjuulle joutuneet. Sen vuoksi tunnen suurta inhoa aina tavatessani tavisromanialaisen.
Tuokin on kyllä totta. En millään tavalla puolustele kimppuun käymistä. Se inhottaa ja pelottaa. Jos nämä kerjäläiset ovat joidenkin pomojen alaisia, kiinnostaa kuitenkin, ovatkohan ne pomot käskeneet olla väkivaltaisia vai ovatko kerjäläiset jotenkin paniikissa, että eivät saa tarpeeksi suurta saalista ja sitten saavat itse rangaistuksen. Ja en siis tällä tarkoita, että heille pitäisi säälimielessä antaa rahaa, koska eiväthän he sitä kai itse kuitenkaan saa. Mietityttää vaan, minkälaisia verkostoja ja systeemejä näiden ihmisten taustalla on.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he kouluttaudu ja alaa elää kunnollisesti, vaikka siihen annetaan tilaisuus. Tämä on kokeiltu ja nähty. Kerjääminen, vaeltaminen ja rötöksien tekeminen on houkuttelevampaa.
Ei varmasti ollut Turkulainen toimittaja.
Oli todenänköisesti turkulainen.
Kävittekö te ollenkaan peruskoulua?