Kävin ekaa kertaa varmaan kymmeneen vuoteen marketin rintaliiviosastolla...
Enkä enää ihmettele, miksi todella monella naisella on niin huonosti istuvia liivejä että sen näkee jo paidan läpi, ja miksi monen isorintaisen on vaikea löytää marketeista liivejä. Varmaan 90% olivat vahvasti topattuja malleja, joiden kupit skaalautuivat isoihin kokoihin todella kummallisesti. Isoon kuppiin ei oltu tehty yhtään enempää syvyyttä, vaan sitä on sen sijaan levitetty leveys ja korkeussuunnassa niin että kupin pinta-ala oli ihan valtava. Aika monella isorintaisella (ei kaikilla) on kuitenkin enemmän tai vähemmän roikkuvat rinnat joka tarkoittaa sitä, että kupissa on oltava syvyyttä. Lisäksi ei oltu huomioitu että isorintainen voi olla myös siro, järjestään isommissa koissa ympärykset alkoivat noin koosta 80.
Turha sanoakaan, että lähdin pois tyhjin käsin, vaikka etsin vain kaarituettomia toppeja. Niitäkään ei ollut. Rinnoille joten kuten sopiva oli niin iso ympärysmitaltaan, että siitä ei ollut mitään tukea. Tilaan jatkossakin liivini ulkomaisista nettikaupoista.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen etsinut toppaamattomia ja kaarituettomia ei-mummoliivejä jo tovin. Ei tahdo löytyä.
Sama ongelma. Mä en ymmärrä miksi erityisesti ketjuliikkeiden sisäänostajat kuvittelevat että e- kupin rinnoilla olisi vielä tarvetta "kevyelle toppaukselle"...
95G tässä ja todellakin haluan kevyesti topatut liivit. Rinnan muoto parempi kuin useimmissa topattomissa ja mikä olennaista nännit ei näy. Haluan että sileän yläosan läpi ei ns. paista nännit vastapäätä olevan silmiin. Rinnat on muutenkin isot, ei niihin enempää tarvitse huomiota vetää. Liivini ovat juuri näitä t-paita liivejä.
No onnea, ketjuliikkeissä ei ainakaan muita olekaan, kaikki kivan väriset/kuvioidut/pitsiliivit isompien kokojen osalta ovat topattuja, toppaamattomina saat tietenkin valita otatko valkoiset tai mustat mummoliivit.
Kaikki liiviliikkeetkään eivät valitettavasti ole hyviä. Jos tuttu liike lopettaa tai vaihtaa omistajaa, uusi yrittäjä saattaa tosiaan yrittää tarjota liian pientä ympärysmittaa, tarkkana joutuu olemaan, muuten kallis ostos jää käyttämättä. Jos suinkin mahdollista, palvelevalta liikkeeltä saa tilattua isojakin kokoja, mutta uusi omistaja ei enää sellaista ehkä teekään, vaikka on erikoisliikkeen hankkinut (ja asiakkaita riittäisi).
Ostan omat liivini (pikku)liikkeestä, jotta se täällä säilyisi, mutta aiemmin säästin sillä, että kun liikkeestä ostamani osoittautuitui hyväksi, ostin samanlaiset muualta halvemmalla.
Minulla on tosi isot rinnat ja kyllästyttyäni juuri tuohon kuppien omituiseen muotoiluun käytän nykyään urheiluliivejä. Tukevat eikä rinnat pursuile missään asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, marketeissa myydään ihan perusmallisia liivejä tuntemattomilta merkeiltä tyyliin Triumph, Patricia, Mary of Sweden jne.joten miten ne voisivatkaan sopia kenellekään. Ilman muuta kannattaa tilata ulkomaisista verkkokaupoista, koska eihän nyt marketista voi liivejä ostaa, kun siellä on sovitusmahdollisuuskin.
Liikkeeseen mennessä en vaivaudu etsimään vaan ensimmäisenä kysyn onko kokoani. Joka kerta myyjä näyttää ne samat kaksi mallia mutta eri väreissä. Minulla on jo ne. Tilaan ulkomailta koska haluan useammat kuin kahdet liivit. Kokoja merkeillä kyllä löytyy mutta niitä ei tilata myymälään asti. Saa halvemmalla kun tilaan itse. Olisi se ihanaa kun saisi joka kerta sovittaa.
Marketissa ei yleensä ole palvelua, ne perustuvat siihen, että asiakas itse etsii tuotteen ja sovittaa. Minä en ole ikinä ajatellut kutsua myyjää paikalle etsimään puolestani.
Miksi mennä markettiin, jos etsii erikoiskokoa ja palvelua?
Vierailija kirjoitti:
Ostin vuosia liian pieniä liivejä, kunnes kyllästyin ja hankin kunnolliset liivit ensin erikoisliikkeestä ja koon suurinpiirtein selvitettyäni aloin tilata netistä. Johan alkoi löytyä oikeaa kokoa. Nyttemmin jopa muutama ketjuliike on tajunnut alkaa tilata isompaa kuppikokoa kuin DD/E.
Aika monissa liiveissä ongelma on juuri malli, joka on isoissa koissa sama kuin A-B -kupeissa, vaikka isot rinnat eivät kaipaa sitä push up -vaikutelmaa tai toppauksia. Isorintainen arvostaa sitä, että rinnat eivät pursuile kupeista seistessä eikä kumartuessa. Eli kupissa pitää oikeasti olla tilaa joka suuntaan. Balconette-mallin voi unohtaa, ainakaan mulla se ei istu, vaan rinnat vain tursuilee sieltä ulos.
Oma kokoni on 85F.
Rinnan tursuilu on merkki väärästä koosta. Kokeile isompaa kuppikokoa (ja pienempää ympärystää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, marketeissa myydään ihan perusmallisia liivejä tuntemattomilta merkeiltä tyyliin Triumph, Patricia, Mary of Sweden jne.joten miten ne voisivatkaan sopia kenellekään. Ilman muuta kannattaa tilata ulkomaisista verkkokaupoista, koska eihän nyt marketista voi liivejä ostaa, kun siellä on sovitusmahdollisuuskin.
Niin. Ei ne sovitusmahdollisuudetkaan auta, jos käyttää kokoa 65/70J. Tietääkseni Triumph, Patricia tai Mary of Sweden ei tuota kokoa valmista? Siinä vaiheessa ei ole palljon muita vaihtoehtoja kuin ne nettikaupat. Ja se perusmalli tuntuu nykyään olevan yhtäkuin täystopattu, ja sellaisia en halua niiden huonon istuvuuden ja hiostavuuden vuoksi.
Niin. Kuitenkin menet markettiin ja ihmettelet,miksi siellä ei ole juuri sinun rinnoillesi sopivia rintaliivejä, vaikka täysin tiedät, että markettivaatteet ovat ns. keskimääräisille kokoluokille ja tavallisille ostajille. Ei siellä kannata pitää sinun erityisrinnoillesi liivejä, ei sieltä löydy syöpäpotilaille sopivia "toinen puoli proteesia" -liivejäkään.
Niin😀
Kuten aikaisemmin kerroin (kahteen kertaan), lähdin hakemaan kaarituettomia, pehmeitä kuppikoottomia bralette/toppityyppisiä liivejä, en ns. oikeita rintaliivejä. Samalla vilkaisin myös muun tarjonnan, joka ei valitettavasti ollut muuttunut kokojen eikä mallien puolesta yhtään monipuolisemmaksi kuin vuosia sitten.
Mun rinnat ei ole mitenkään erityiset, meitä isorintaisia on suomessa paljon.
Mäkin isorintaisena (70G) haluan kyllä ehdottomasti muotoonprässätyn kupin, joka on sen verran paksu ettei nännit näy. Mutta mitään kuppikokoa kasvattavaa lisäfyllinkiä en todellakaan kaipaa.
Edelleen jaksaa kyllä ihmetyttää markettien valikoima, ympärykset alkaa usein 75:stä. Itse olen ylipainoinen ja silti ympärys vain 70. Hoikilla & rintavilla naisilla on varmasti vielä vaikeampaa löytää liivejä!
Vierailija kirjoitti:
Olen etsinut toppaamattomia ja kaarituettomia ei-mummoliivejä jo tovin. Ei tahdo löytyä.
Sama juttu. Mulle kelpais ihan sloggitkin kunhan ei toppi vaan rintsikat. Ehkä yritän ommella itse 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Mäkin isorintaisena (70G) haluan kyllä ehdottomasti muotoonprässätyn kupin, joka on sen verran paksu ettei nännit näy. Mutta mitään kuppikokoa kasvattavaa lisäfyllinkiä en todellakaan kaipaa.
Edelleen jaksaa kyllä ihmetyttää markettien valikoima, ympärykset alkaa usein 75:stä. Itse olen ylipainoinen ja silti ympärys vain 70. Hoikilla & rintavilla naisilla on varmasti vielä vaikeampaa löytää liivejä!
Marketeissa en ole käyttänyt liivejä etsimässä kuin epätoivon iskiessä kun imetysliivejä tarvitsin. Täysin turhaan. Edes liiviliikkeistä ei meinaa löytyä, sama kuin tuolla jollain aina ne pari samaa liivit tarjolla. Niin ja imetysliivit päädyin kaventamaan itse liian suuresta ympäryksestä.
Ulkomailta pitää alusvaatteet ostaa.
60G
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ei ne sovitusmahdollisuudetkaan auta, jos käyttää kokoa 65/70J. Tietääkseni Triumph, Patricia tai Mary of Sweden ei tuota kokoa valmista? Siinä vaiheessa ei ole palljon muita vaihtoehtoja kuin ne nettikaupat. Ja se perusmalli tuntuu nykyään olevan yhtäkuin täystopattu, ja sellaisia en halua niiden huonon istuvuuden ja hiostavuuden vuoksi.
Niin. Kuitenkin menet markettiin ja ihmettelet,miksi siellä ei ole juuri sinun rinnoillesi sopivia rintaliivejä, vaikka täysin tiedät, että markettivaatteet ovat ns. keskimääräisille kokoluokille ja tavallisille ostajille. Ei siellä kannata pitää sinun erityisrinnoillesi liivejä, ei sieltä löydy syöpäpotilaille sopivia "toinen puoli proteesia" -liivejäkään.
Niin😀
Kuten aikaisemmin kerroin (kahteen kertaan), lähdin hakemaan kaarituettomia, pehmeitä kuppikoottomia bralette/toppityyppisiä liivejä, en ns. oikeita rintaliivejä. Samalla vilkaisin myös muun tarjonnan, joka ei valitettavasti ollut muuttunut kokojen eikä mallien puolesta yhtään monipuolisemmaksi kuin vuosia sitten.
Mun rinnat ei ole mitenkään erityiset, meitä isorintaisia on suomessa paljon.
Muistaakseni suomalaisten keskivertokuppi on e. Saa ihmettelemään kenelle sisäänostajat vaatteita ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Loistava kommentti. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkeeseen mennessä en vaivaudu etsimään vaan ensimmäisenä kysyn onko kokoani. Joka kerta myyjä näyttää ne samat kaksi mallia mutta eri väreissä. Minulla on jo ne. Tilaan ulkomailta koska haluan useammat kuin kahdet liivit. Kokoja merkeillä kyllä löytyy mutta niitä ei tilata myymälään asti. Saa halvemmalla kun tilaan itse. Olisi se ihanaa kun saisi joka kerta sovittaa.
Marketissa ei yleensä ole palvelua, ne perustuvat siihen, että asiakas itse etsii tuotteen ja sovittaa. Minä en ole ikinä ajatellut kutsua myyjää paikalle etsimään puolestani.
Miksi mennä markettiin, jos etsii erikoiskokoa ja palvelua?
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Järkevä nainen ostaa alusasunsa oikeasta alusasu liikkeestä, jossa on osaava henkilökunta, joka osaa neuvoa oikeankokoisten liivien valinnassa.
Joskus erikoisliikkeidenkin myyjät ovat aika pihalla siitä, miltä näyttää hyvin istuva liivi ja miltä ei. Ja monikaan ei osaa kertoa edes oman valikoimansa liivien ominaisuuksista, esim missä malleissa on kapeat/leveät kaarituet, korkeudeltaan matalat kupit tai vaikkapa erityisen joustavat kaarituet.