G: Millä nimellä kutsut ruokaa, johon tulee makaronia ja jauhelihaa sekoitettuna?
Olen kuullut puhuttavan makaronimössöstä ja makaronivikkelästä, mutta mitä muita variantteja on?
Bonuksena voit kertoa halutessasi esim. maa- tai paikkakunnan, jos näissä onkin joku alueellinen ero.
Kommentit (194)
Opin jodelista, että se on "nistipasta". Se on myös Laiskan Kokin Makaroonilaatikko omasta mielestäni, koska käytännössä melkein sama asia paitsi helpompi ja nopeampi.
Vasta tältä palstalta opin, että tuota ilmeisesti aika monetkin ilmeisesti syövät.
mustalais(ten)muhennosta syötiin partioretkillä Lappeenrannassa
Oikeaoppiseen 90luvun makaronimössöön, pääkallopataan mikä nyt kellekin on EI tule juurikaan mausteita, ei hernemaissipaprikaa eikä kermaa tai tomaattimurskaa. Ainoastaan sipulijauheella ja suolalla, ehkä ripauksella paprikajauhetta maustettu muruiksi paistettu jauheliha, suolavedessä keitetty makaroni ja valmiin annoksen päälle hitosti ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
Nistipata on varmaan joku nuoremman polven nimitys
Kuinka nuoren? Itse 47 ja meillä puhutaan nistipadasta.
Putkimiehen päiväuni. Kauniainen.
Makaronimättö on meillä, Helsinki.
Tutustuin nistipataan, kun poika tuli opiskelupaikkakunnalta Joensuusta kotiin käymään ja halusi laittaa ruokaa. Ei se nyt pahaakaan ollut...
Pelkästään noiden kahden raaka-aineen yhdistelmää en tee, mutta makaronilaatikkoa teen laittamalla noiden lisäksi munamaitoa, lihalientä, juustoa ja korppujauhoa mukaan mausteiden ohella. Viime vuosina häystänyt myös punajuurella makaronilaatikon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee tomaattimurska ja kidneypavut mukaan myös. Sörssö vain 😃
Minä laitan riisiä makaroonin sijaan tuohon mössöön.
Liha-makaroni-muhennos. Oletan siis, että tarkoitat tätä keittämällä valmistettavaa ruokaa.
Se uunijuttu on sitten lihamakaronilaatikko.
jauhelihamakaroni, varsinais-suomi