Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustavatko vegaanit/eläinaktivistit myös lääketieteellisiä eläinkokeita?

Vierailija
15.04.2018 |

?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin eläinaktivistien pitäisi. Samalla tavalla kuin yritetään lopettaa turkistarhaus, tulisi puuttua juurikin labraeläinten kohteluun,  häkkikanaloihin, kalankasvatukseen, maatilojen oloihin, koiranpentutehtailuun ym. ym. Työsarkaa riittää, mutta kovin ovat valikoivia.

Vierailija
2/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vastustaa ja osa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin ja kaikki mun kaverit.

Vierailija
4/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tehdään sitten ihmiskokeita koska lääkkeitä nyt ei vaan mitenkään muuten voi varmistaa toimiviksi kuin elävillä kohteilla.

Vierailija
5/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastustuksesta huolimatta kyllä elintärkeiden lääkkeiden käyttöä suositaan.

Vierailija
6/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon myös ympäristötutkimuksissa tehdään myös eläinkokeita, esim. mikromuovikokeissa. Monissa ilmastonmuutosta tutkivissa kokeissa myös käytetään koe-eläimiä. Itse syön kasvispainotteisesti ja jollei minulla olisi paljon allergioita (mm. pähkinä- ja palkokasviallergia), varmaan ryhtyisin myös vegaaniksi. Oman biologitaustan johdosta en kuitenkaan vastusta eläinkokeita.  Kynnys niiden tekemiseen on oltava korkea ja niin Suomessa mielestäni on. Kuitenkin niitä välillä tarvitaan. 

Vierailija
7/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille kaikille lääketieteellisiä eläinkokeita vastaville: Kertokaa menetelmä, jolla saadaan selville esim. raskaustoksisuus (=miten lääke vaikuttaa raskaanaoleviin ja sikiöihin) ilman eläinkokeita?

Vierailija
8/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että vastustan. Todellisuus on kuitenkin se, että lääkkeiden testaaminen eläimillä ei tule vielä pitkään aikaan loppumaan. Välttelen ns turhaa lääkkeiden syöntiä, eli en popsi särkylääkkeitä, nuhalääkkeitä yms. Tosin en onneksi ole sairastunut vuosiin, niin antibiooteille ei ole ollut tarvetta. Ainoa poikkeus on e-pillerit, mutta olen varmistanut että kyseiset pillerit eivät sisällä mitään eläinperäisiä ainesosia.

Terveisin vegaani

Vierailija
9/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ymmärrän toki että niitä on ollut tehtävä. Toivon, että ihmisten kudosluovutuksilla ja muilla korvaavilla menetelmillä pystyttäisiin minimoimaan eläinkokeiden tarve.

Vierailija
10/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse ymmärrä vegaaneja, joilla on lemmikkejä. Tunnen useammankin vegaanin, joka omistaa ison koiran, joka syö lihaa enemmän kuin ihminen.  Ei mitään järkeä ainakaan ilmastosyistä ja eläinoikeussyistäkin kyseenalaista. 

Vierailija
11/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille kaikille lääketieteellisiä eläinkokeita vastaville: Kertokaa menetelmä, jolla saadaan selville esim. raskaustoksisuus (=miten lääke vaikuttaa raskaanaoleviin ja sikiöihin) ilman eläinkokeita?

Jotenkin en ole yllättynyt, etteivät eläinkokeita vastustavat vastaa tällaisiin kysymyksiin. Heillä kun ei ole koskaan mitään käytännön ratkaisuja ongelmiin, vaan vain teoreettista ja ideologista haihattelua.

Vierailija
12/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso osa eläinkokeista on turhia. Testataan samaa kun kilpaileva yritys viereisessä talossa. Se on järjetöntä. Poliittisella päätöksellä pystyttäisiin luomaan järjestelmä, että eläinkokeiden tulokset ovat kaikkien käytössä, maksua vastaan. 

Raskaanaoleville ei pääsääntöisesti testata lääkkeitä. Printataan vaan pakettiin, ettei saa käyttääraskauden ja imetyksen aikana. Eli kysymys on idiootti.

Vierailija
13/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika iso osa eläinkokeista on turhia. Testataan samaa kun kilpaileva yritys viereisessä talossa. Se on järjetöntä. Poliittisella päätöksellä pystyttäisiin luomaan järjestelmä, että eläinkokeiden tulokset ovat kaikkien käytössä, maksua vastaan. 

Raskaanaoleville ei pääsääntöisesti testata lääkkeitä. Printataan vaan pakettiin, ettei saa käyttääraskauden ja imetyksen aikana. Eli kysymys on idiootti.

Kyllä testataan, nimittäin raskaana olevilla eläimillä. Kysymys ei ole idiootti, vaan ihan validi, koska myös raskaanaolevat tarvitsevat turvallisia lääkkeitä.

Vierailija
14/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä ideologisesti vastustaa mitä vain. Mutta käytännössä noita testauksia tehdään tulevaisuudessakin. Myös jokainen jonka lapsen henki ja kärsimys pelastuisi uudella lääkkeellä, katsoo eläintestin siinä sormiensa läpi.

Vierailija
15/15 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri sellainen alue, missä asioista ei oteta oikeasti selvää. Myös käyttäydytään itse täysin ristiriitaisesti.

Esim.syödään avokadoa, jonka kasvatus tuhoaa eläimiä ja ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi