Voiko naapurin koiran räkytykseen puuttua mitenkään?
Ilmat lämmenneet, joten vietetään aikaa paljon pihalla. Naapuri on ottanut talven aikana koiran, joka nyt sitten räksyttää meille aidan takana KOKO AJAN (ihan liioittelematta) ollessaan ulkona yhtä aikaa.
Eilen esim reilun tunnin taisi haukkua non-stop..
Ei kiva! Mutta voiko tuolle asialle tehdä jotain? Muuta kuin viskata sangollisen kylmää vettä koiran niskaan, kuten mieheni ehdotti.. En kai voi vaatia naapuria pitämään koiransa sisällä, vai?
Huom en ole koiravihaaja, meillä itselläkin on koira. Kesästä vain taitaa tulla aika ihana näillä näkymin...
Kommentit (11)
voit ottaa asian puheeksi naapurien kanssa mutta ääntä saa koirakin pitää.
oikein voi mitään. Jos mainitset asiasta ja naapuri vittumainen, niin et enää koskaan saa olla pihallasi koiran haukkumatta.
Oikeesti yritä keskittyä muihin asioihin, kun siihen raivostuttavaan koiran haukuntaan.
Mulla oli sama juttu. Naapurin pikkuräksyttäjä koko ajan kuono auki. Päätin sitten, et en anna siitä tulla suurta asiaa ja nykyään (vuosi takana) en enää ala näkemään punaista vaikka se koira haukkuukin.
Kiitos vastauksista! Vaikka siis todellista ratkaisua ei taida ollakaan..
No, viikon verran räkytystä vasta kuunneltu, niin että jospa se tästä ajan kanssa rauhoittuisi.
Itse ajattelin asian niin, että oma koira kun tuli kesällä, niin se pikku pennusta asti tottui, että kummallakin puolella pihoilla on liikettä, mutta tuo naapurin koira tuli siis talvella, ja on siis saanut tähän olla takapihansa kingi ihan ilman meitä sen reviiriä " uhkaavia" naapureita.
Noh, toivottavasti se tästä, ettei ampua tartte, niinkuin joku niin älykkäästi ehdotti.
Minkälainen se oikein on?
Voisi ehkä jossain vaiheessa naapurille ehdottaa, jos ei tuo haukkuminen todellakaan lopu. Kun ei heistä varmaan itsestäänkään ole kiva räkytystä kuunnella - ulkona kun olivat itsekin paljon ainakin viime kesänä.
ap
jos sen on jo viikon annettu jatkua. Meny nyt hyvä ihminen sille omistajalle sanomaan että kouluttaa sen koiransa hiljaseksi. Mitä nopeemmin sen helpompaa se on omistajallekkin.
Ja sitten itse säestän tätä rääkymällä ovesta tai ikkunasta et koira turpa kiinni. Tehoaa, tai sitten ei, ja jos ei, niin nappaan niskavilloista ja torun, mut sama homma toistuu taas kun seuraavan kerran ulos haluaa. Sitruunapantaa ollaan harkittu, mies jopa käynyt sitä katsomassa, ei tosin ostanut kalliin hinnan takia. Ärsyttää itseänikin suunnattomasti, tosin olisihan se pitänyt arvata jo siinä vaiheessa kun valitsi roduksi terrierin.
" No olepas nyt hiljaa" , joten et ehkä se sama naapuri kuitenkaan ole, vaikka terrieristä on myöskin kysymys. (Jack Russel)
Terrierit taitavat olla koiramaailman av-mammalaisia.. :)
t: ap
Alakerrassa asuu ihmisiä itänaapurista ja heillä on äänestä päätellen suurikokoinen koira. En ole siis koiraa koskaan livenä nähnyt.
Noh, tämä koira huutaa monesti yksin ollessaan. Joskus tosi pitkään. Ollaan miehen kanssa monesti mietitty, mitä asialle voisi tehdä. Mielessä on käynyt rotanmyrkky tai myrkytettyjen lihapalonjen tiputtelu postiluukusta. Tosin vain siis ajatuksen tasolla. En tuollaiseen ryhtyisi ikuna. Sen verran olen eläinrakas!
Ei tuo haukkuminen mua varsinaisesti itseäni haittaa, mutta monesti koira huutaa just silloin, kun tyttöni on päiväunilla ja tietty hän tuollaiseen kovaääniseen elämöintiin sitten herää itkemään.
Ykskin päivä pari tuntia meni, että koira louskutti tasaisin väliajoin kovalla äänellään. Silloin mulla napsahti ja kirjoitin naapureille kirjeen (toivottavasti joku heistä osaa suomea...), jossa ilmoitin, että mielestäni lemmikin omistajan on hyvä tietää, mitä lemmikki puuhastelee yksin kotona ollessaan. ja varsinkin, jos puuhastelu häiritsee naapureita. Mainostin heille myös edellä mainittua sitruunapantaa. Loppuun laitoin vielä, että toivottavasti kirjeeni ei heitä loukannut.
Mies sitten kommentoi, että nyt saadaan varmaan veemäisen naapurin maine. No, minkäs teet. Ja eipä ole koiran haukku muuttunut. Ihan samaan tapaan louskuttaa pitkin päivää. Huoh.
Vierailija:
Ykskin päivä pari tuntia meni, että koira louskutti tasaisin väliajoin kovalla äänellään. Silloin mulla napsahti ja kirjoitin naapureille kirjeen (toivottavasti joku heistä osaa suomea...), jossa ilmoitin, että mielestäni lemmikin omistajan on hyvä tietää, mitä lemmikki puuhastelee yksin kotona ollessaan. ja varsinkin, jos puuhastelu häiritsee naapureita. Mainostin heille myös edellä mainittua sitruunapantaa. Loppuun laitoin vielä, että toivottavasti kirjeeni ei heitä loukannut.Mies sitten kommentoi, että nyt saadaan varmaan veemäisen naapurin maine. No, minkäs teet. Ja eipä ole koiran haukku muuttunut. Ihan samaan tapaan louskuttaa pitkin päivää. Huoh.
Tarkoitan, että jos olette vasta nyt muutamana päivänä olleet siinä ulkona yhtäaikaa, niin on mahdollista, että jos ette noteeraa koiraa MITENKÄÄN, vaan olette ihan omissa puuhissanne, niin koira tottuu teihin muutaman kerran jälkeen, eikä enää huomioi. Meidän koirat haukkui muutamana päivänä, kun naapurit vaihtui ja heillä koira myös, mutta tottuivat sitten, eivätkä enää hauku lainkaan (aidan takaa saattavat kyllä kurkkia - sitä uteliaisuutta vaikea estää :)