Ystäväni muuttui täysin kun selvisi ettei voi saada lapsia
On epäempaattinen ja äksyilee. Toinen ystäväni taas valittaa kun mitään ei voi tehdä kun lapset on aina tiellä ja haluaisi omaa aikaa. Ei ihminen oo koskaan tyytyväinen
Kommentit (19)
En tiedä epäempaattisuudesta ja äksyilystä, mutta kyllähän se muuttaa elämän ratkaisevasti jos kuulee että ei ikinä saa lapsia. Silloin voi alkaa elää itselleen, ei tarvitse säästää tulevaisuuden varalle eikä murehtia tulevaa vaan voi elää itsekkäästi täysin rinnoin tässä hetkessä vailla huolta huomisesta.
Sulla taitaa olla empatiaongelmia ilman henkilökohtaista kriisiäkin. Mun elämä muuttui kerrasta sinä päivänä, kun sain kuulla että en voi saada lapsia. Kaikki menetti merkityksenä. En varmaankaan toivu kokonaan mutta nyt viisi vuotta myöhemmin pystyn jo nauttimaan hieman omista harrastuksista ja panostamaan uraani, joka joutui jäähylle perheenperustamispuuhissa.
No en kyllä itsekään voi saada lasta, mutta ei se mun elämää katkeroita. Joten en tajua miten oon muka nyt se epäempaattinen.
oon samaa mieltä kuin 2. Oon saanut lottovoiton kun en voi saada lasta.
ap
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä itsekään voi saada lasta, mutta ei se mun elämää katkeroita. Joten en tajua miten oon muka nyt se epäempaattinen.
oon samaa mieltä kuin 2. Oon saanut lottovoiton kun en voi saada lasta.
ap
Sinä et halua lapsia, ystäväsi haluaa. Onhan teillä eri tilanne. Vertaa ennemmin johonkin mitä halusit mutta et saanut, oli se vaikka parisuhde tai työpaikka. Jokin asia mistä olit surullinen ja pettynyt. Pystytkö eläytymään yhtään paremmin?
Se on sellaista, kun joku asia/mahdollisuus viedään lopullisesti pois. Se tekee helposti ihmisestä katkeran. Yritä ymmärtää ja auttaa olemalla läsnä, kun tarvitaan.
Ihan ymmärrettävää, jos halusi lapsia, ja vaikka ei halunnutkaan, vietiin pois mahdollinen ehkä joskus.
Ajattele ap, jos kuulisit kuolevasi vuoden päästä. Niin tapahtuu halusit tai ei, eikä ole enää mitään ehkä joskus-ajatuksia.
Mutta onhan se jollekin varmaan lottovoitto, viettää loppuelämänsä itsekkäästi, omaa etuaan ajatellen.
Aina voi adoptoida lapsen, jos sen niin haluaa. Ei nykypäivänä kannata lapsia tehdä, kun ei ole töitäkään saati itselle ylimäärästä
ap
Törkeän huono provo.
"Aina voi adoptoida lapsen." No ei todellakaan voi. Ei lapsia voi hankkia kuin maitopurkkeja kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi adoptoida lapsen, jos sen niin haluaa. Ei nykypäivänä kannata lapsia tehdä, kun ei ole töitäkään saati itselle ylimäärästä
ap
Kuule ei vaan oo sama asia! Ei ihme jos äksyilee sulle jos empatiakykysi on tuolla tasolla. Jätäpä "ystäväsi" vaikka rauhaan, hänellä taitaa olla suruaika
Lapsettomuusdiagnoosi on vähän sama kuin vakavasta sairaudesta kuuleminen. Oma tulevaisuus ei menekään niin kuin oli ajatellut eikä siihen voi itse mitenkään vaikuttaa. Ihan ymmärrettävää, että alkuun mieli on maassa ja kiukututtaa. Olisit ennemmin tukena ystävällesi.
Onneksi olet provo. Melkein ihan hyvä yritys tulla taas hehkuttamaan lapsettomuuden riemua ja lyttäämään meitä onnekkaita vanhempia valinnoistamme. Ei onnistunut,taaskaan.
Jos tämä olisi totta,toivon ystävällesi kaikkea hyvää ja että pystyy joskus jatkamaan elämää,vaikka osa siitä puuttuukin.
Toivottavasti monellakaan ei tosielämässä ole noin epäempaattista ystävää,vaikka pahoin pelkään että ikävä kyllä on. Toivottavasti ystäväsi löytää luonnollisempaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olet provo. Melkein ihan hyvä yritys tulla taas hehkuttamaan lapsettomuuden riemua ja lyttäämään meitä onnekkaita vanhempia valinnoistamme. Ei onnistunut,taaskaan.
Jos tämä olisi totta,toivon ystävällesi kaikkea hyvää ja että pystyy joskus jatkamaan elämää,vaikka osa siitä puuttuukin.
Toivottavasti monellakaan ei tosielämässä ole noin epäempaattista ystävää,vaikka pahoin pelkään että ikävä kyllä on. Toivottavasti ystäväsi löytää luonnollisempaa seuraa.
*Kunnollisempaa
Vierailija kirjoitti:
Sen joka ei voi saada lapsia pitäisi olla ikionnellinen. Hän on saanut lottovoiton.
MIllä perusteella? Se, joka voi saada lapsia on saanut lottovoiton. Koska silloin voi päättää, tekeekö lapsia vai ei. T. 34v vela
Veloja äidin omme kaikki. Mä en nyt tajua miksi kaikkien pitäisi siitä.
Elämä ei vaan mene aina niin kuin haluaa. se pitää ymmärtää jo kun syntyy.
Ystävälläsi on kriisi. Kestää sen minkä kestää. Kaikki ei pääse kriiseistä yli koskaan. En muista kuinka monta vuotta itse kävin asiaa läpi. Olin aina ajatellut hankkivani suurperheen. Sitten se unelma tavallaan otettiin pois. Olin hyvin katkera nähdessäni "pas koja"äitejä, koska olisin itse ollut täydellinen. No kyllä se joskus sitten tasaantui ja elämä asettui uomiinsa.
Ihmiset voivat kokea samat asiat eritavoin. Ehkä ystäväsikin rauhoittuu joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen joka ei voi saada lapsia pitäisi olla ikionnellinen. Hän on saanut lottovoiton.
MIllä perusteella? Se, joka voi saada lapsia on saanut lottovoiton. Koska silloin voi päättää, tekeekö lapsia vai ei. T. 34v vela
Ei, vaan elämä on päättänyt hänen puolestaan, ja elämä on päättänyt hyvin. Hän saa hyvän elämän tekemättä itse päätöstä.
Lapsettomuus on kova paikka, jos se ei ole oma valinta. On todella vaikea iloita kavereiden vauvauutisista tai lapsiarjesta, kun itse voi tulla raskaaksi ainoastaan ihmeellä. Katkeruus.