Mitä annettavaa sinulla on syrjäytynyt
Jos sinua jelpataan, niin mitä sinulta saadaan vastavuoroisesti?
Kommentit (46)
Riippuu miten minua jelpataan. Olen taitava tekemään kaikenlaista ja olen tehnyt esimerkiksi käsitöitä ja maalaustöitä vastineeksi. Olen myös järjestellyt juhlia jne. Yleensä jelppailen muutenkin eli neuvon sellaisissa asioissa jotka ovat minun alaani.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu jelpistä.
Kerrotko minkälaisella tuella sinut saataisiin kiinni yhteiskunnan helmaan? Mikä nostaisi pääsi pinnan ylle?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua jelpataan, niin mitä sinulta saadaan vastavuoroisesti?
Tv taso, vanha tietokone, rahaa ei ole paljoa, kiero vaatekaappi, sekä vähän muuta pientä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytymisvinkkejä.
Voisitko kertoa ilmaiseksi pari, vai saako niitä vaan vastavuoroisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu jelpistä.
Kerrotko minkälaisella tuella sinut saataisiin kiinni yhteiskunnan helmaan? Mikä nostaisi pääsi pinnan ylle?
Eipä sellaista tukea tarvita sillä en halua olla kiinni yhteiskunnan helmassa. Pitäkää ihan rauhassa yhteiskuntanne helmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu jelpistä.
Yhteiskunta on sellainen paikka, josta löytyy kaikille oikea työpaikka oikealla työsopimuksella. Eli mitään yhteiskuntaa ei ole olemassakaan.
Maksan jo 1400 euroa veroa kuussa, eikö se riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu jelpistä.
Yhteiskunta on sellainen paikka, josta löytyy kaikille oikea työpaikka oikealla työsopimuksella. Eli mitään yhteiskuntaa ei ole olemassakaan.
Juuri näin. Olen ankeutunut täällä häviäjien keskellä lomalla. Töissä sentään on muita pomoja, joilla on omistusasuntoja, autoja, kesämökkejä.
Täällä asuu kurjuus.
Sinkkumies
Tämä syrjäytyminen yhteiskunnallisena ilmiönä on vähän kuin loputon marathon, jossa kisasta tippuu yksi toisensa jälkeen. Se ihmisiä eteenpäin ajava voima tässä kilpailussa on kunnianhimo ja itsekuri - ja lopuksi pelkkä tahdonvoima. Palkintonahan tässä kilpailussa ei ole muuta kuin lisäaika.
Joten...on ihan ymmärrettävää, että jotkut alkavat kysymään itseltään koko kilpailun mielekkyyttä ja jättäytyvät pois. Toisaalta on niitäkin kilpailijoita, jotka jatkavat veren ryöpytessä suusta ja siltikin syrjäytyvät, koska rima on yksinkertaisesti korkeammalla kuin koskaan aikaisemmin.
Kysymys kuuluukin: kuka tai mikä taho on tätä rimaa nostanut?
MiäsHenkilö kirjoitti:
Ethän sinä ole silloin syrjäytynyt.
Olen lahjakas, prososiaalinen ja nuorehko. Varmuudellahan ei voi sanoa että juuri mun kuntouttamiseni kannattaisi yhtään mitään, mutta minkä tahansa fiksusti järjestetyn yhteiskunnan pitäisi pyrkiä kanavoimaan resurssit niin että kaikkien ihmisten potentiaali voi realisoitua.
Voisin ilomielin jättäytyä pois yhteiskunnasta, mikäli se tehtäsiin mahdolliseksi. Voisin mitätöidä henkilöturvatunnukseni ja olla ottamatta vastaan yhteiskunnan "jelppiä", mikäli vastavuoroisesti minua ei koskisi yhteiskunnan säännöt. Valitettavasti ei onnistu, joten yhteiskunnan on kannettava vastuunsa minua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen lahjakas, prososiaalinen ja nuorehko. Varmuudellahan ei voi sanoa että juuri mun kuntouttamiseni kannattaisi yhtään mitään, mutta minkä tahansa fiksusti järjestetyn yhteiskunnan pitäisi pyrkiä kanavoimaan resurssit niin että kaikkien ihmisten potentiaali voi realisoitua.
Boldaus minun.
Olen tavallaan samaa mieltä, mutta näen tuon ideaalin utopiana, koska resurssit/kylmä pragmatismi/utilitarismi itsensä irvikuvana/automaatio/globalisaatio/etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boldaus minun.
Olen tavallaan samaa mieltä, mutta näen tuon ideaalin utopiana, koska resurssit/kylmä pragmatismi/utilitarismi itsensä irvikuvana/automaatio/globalisaatio/etc.
Miten vaan. Musta utopistinen ajattelu sivuutetaan liian helposti kuittaamalla nimenomaan utopistiseksi, kun se kuitenkin olisi hyödyllistä ja tarpeellista yhteiskunnalliseen päätöksentekoon liittyvässä visioinnissa. Mutta ymmärrän senkin ettei jotkut vaan jaksa tai halua (tai ettei se palvele heidän tavoitteitaan).
Nimenomaan vääristyneen pragmatismin/utilitarismin hengessä mainitsin ton lahjakkuuden, prososiaalisuuden ja nuoren iän. Ihmispotentiaalista on kuitenkin aina pulaa, ja jos johonkin aiotaan investoida jotta sitä saataisiin käyttöön, olen ihan kohtalaisen varma sijoitus.
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Ethän sinä ole silloin syrjäytynyt.
Jos on menestynyt työssään mutta ei ole lainkaan sosiaalista elämää sen ulkopuolella, eikö silloin ole syrjäytynyt? Näin minä tuon aiemmin tulkitsin.
Miten mua pitäis jelpata? 10 vuotta ollut ilman seuraanja elossa olen edelleen. Mihin mä tarvin apua?
Riippuu jelpistä.