Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako erota 32-vuotiaana yhden lapsen äitinä vai ei?

Vierailija
14.04.2018 |

Miehen kanssa yhdessä noin kymmenen vuotta. Vuosi sitten paljastui, että miehellä on rahapeliriippuvuus. On täysin epäluotettava rahan kanssa. On koulutettu ja ns. hyvissä töissä, elämä muuten onneksi menee hyvin. Haluaisin erota, mutta pelottaa se, että lapsi traumatisoituu/pilaan lapsen elämän ja lisäksi se, löydänkö koskaan itselleni uutta puolisoa. En siis sen takia miehessä roiku, mutta se pohdituttaa. Voiko 32-v. koulutettu, ihan nätti nainen löytää enää normaalia, hyvää miestä rinnalleen? Kun veikkaan, että tämän iän "tarjonta" alkaa olla melko vähäistä, myös pk-seudulla.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mkksi haluat heti uuden miehen haitoiksi? Hänellä voi olla alkoholi- tai huumeongelma?

Seksiä saat jos tarvit kun oot nätti ja kela huolehtii että pärjäät.

Miehistä on vain harmia.

Vierailija
62/67 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pelaat vähän turhan varman päälle, kun mietit jo seuraavan kumppanin löytämistä.

Keskeinen kysymys on, onko teillä puolison kanssa hyvä arki. Jos ei ole, ei ero vahingoita lasta. Jos on, on keinoja turvata taloudellinen selustansa.

Arki on näennäisesti hyvää. Mutta luonnollisesti, kun joudun koko ajan olemaan varpaillani, että milloin saan sattumalta tietää, että on taas ties kuinka paljon pelivelkaa, niin on vaikea luottaa häneen ja se heijastuu kaikkeen. Mitään romanttista suhdetta hänen kanssaan en enää halua. ap

Niin myötä, kuin vastoinkäymisissä...

Tuollainen peliongelma ei kuullosta niin pahalta, että se olisi syy jättämiselle. Se ettet halua enää romanttista suhdetta hänen kanssaan on isompi ongelma – ja epäreilua miestä kohtaan. Minä samaa ikäluokkaa olevana, tavallisena miehenä kyllä näen jo varoitusmerkkejä siinä miten puhut asiasta. Eikä kuulosta siltä, että olisit juuri tukena ollut, vain ehtoja asettamassa. 

Jos tälläiset asiat ovat romantiikan tappajia, niin ehkä sulla olisi vähän mietittävää itsesikin kanssa, ennen kuin uutta lähdet etsimään. Ikäviä mutta melko näennäisiä ongelmia tulee vastaan joka suhteessa. Itse en ymmärrä tätä nykynaisten mentaliteettia, että jokainen epäkohta nähdään suhteen tappajana. Täydellisyyttä et tule löytämään, vain kompromisseja.

Siis hän on pelannut puolisen vuotta taas selkäni takana. Asia tuli ilmi, kun sain muuta kautta siitä tietää. Jos en olisi saanut tietää ja viheltänyt peliä poikki, olisi hänellä varmaan kesään mennessä 20t velat. En pysty hänen äitinään toimimaan ja häntä vahtaamaan. Ongelma ei olisi peliriippuvuus, jos hän avoimesti kertoisi, että on retkahtanut ja haluaisi apua. Hän ei tee niin, vaan kaikki loppuu vasta kun jää muuta kautta kiinni. Aiemmin hän on myös varastanut minulta rahaa (pieniä summia mutta silti). Kyse ei ole mistää ihan pienestä ongelmasta. 16t on meille iso summa rahaa, mitä hän on siis viiden vuoden sisällä pelannut. ap

Mies häviöllä 16 000 euroa ja aina vaan jatkaa?

Tajuatko mitä se tarkoittaa lapsellesi?

No kerropa sinä, mitä se lapselle tarkoittaa. -ei ap.

Kuka ostaa lapselle vaatteet, puhelimet, lukiokirjat, autokoulun? Ei iskä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tietoinen, että pahimmillaan mies pelaa rahansa eikä elätä lastaankaan. Siksi mietinkin eroa ja myös sitä, että haluaisin vielä saada toisen lapsen. Tietty sekin olisi aivan outo kuvio, että ottaisin nyt uuden miehen ja saisin hänen kanssaan lapsen. Toisaalta mietin, että mitä jos löytäisin oikeasti jonkun, jonka kanssa jakaa loppuelämä ja saada se lapsikin. ap

Vierailija
64/67 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kannattaa kuitenkin lähteä nyt. Jos odotan vielä 5v ja teet sen toisen lapsen ja ukko onnistuu vielä pelaamaan sulta luottotiedot niin sitten et kyllä enää uutta miestä saa.

Vierailija
65/67 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pelaat vähän turhan varman päälle, kun mietit jo seuraavan kumppanin löytämistä.

Keskeinen kysymys on, onko teillä puolison kanssa hyvä arki. Jos ei ole, ei ero vahingoita lasta. Jos on, on keinoja turvata taloudellinen selustansa.

Arki on näennäisesti hyvää. Mutta luonnollisesti, kun joudun koko ajan olemaan varpaillani, että milloin saan sattumalta tietää, että on taas ties kuinka paljon pelivelkaa, niin on vaikea luottaa häneen ja se heijastuu kaikkeen. Mitään romanttista suhdetta hänen kanssaan en enää halua. ap

Niin myötä, kuin vastoinkäymisissä...

Tuollainen peliongelma ei kuullosta niin pahalta, että se olisi syy jättämiselle. Se ettet halua enää romanttista suhdetta hänen kanssaan on isompi ongelma – ja epäreilua miestä kohtaan. Minä samaa ikäluokkaa olevana, tavallisena miehenä kyllä näen jo varoitusmerkkejä siinä miten puhut asiasta. Eikä kuulosta siltä, että olisit juuri tukena ollut, vain ehtoja asettamassa. 

Jos tälläiset asiat ovat romantiikan tappajia, niin ehkä sulla olisi vähän mietittävää itsesikin kanssa, ennen kuin uutta lähdet etsimään. Ikäviä mutta melko näennäisiä ongelmia tulee vastaan joka suhteessa. Itse en ymmärrä tätä nykynaisten mentaliteettia, että jokainen epäkohta nähdään suhteen tappajana. Täydellisyyttä et tule löytämään, vain kompromisseja.

Siis hän on pelannut puolisen vuotta taas selkäni takana. Asia tuli ilmi, kun sain muuta kautta siitä tietää. Jos en olisi saanut tietää ja viheltänyt peliä poikki, olisi hänellä varmaan kesään mennessä 20t velat. En pysty hänen äitinään toimimaan ja häntä vahtaamaan. Ongelma ei olisi peliriippuvuus, jos hän avoimesti kertoisi, että on retkahtanut ja haluaisi apua. Hän ei tee niin, vaan kaikki loppuu vasta kun jää muuta kautta kiinni. Aiemmin hän on myös varastanut minulta rahaa (pieniä summia mutta silti). Kyse ei ole mistää ihan pienestä ongelmasta. 16t on meille iso summa rahaa, mitä hän on siis viiden vuoden sisällä pelannut. ap

Mies häviöllä 16 000 euroa ja aina vaan jatkaa?

Tajuatko mitä se tarkoittaa lapsellesi?

No kerropa sinä, mitä se lapselle tarkoittaa. -ei ap.

Kuka ostaa lapselle vaatteet, puhelimet, lukiokirjat, autokoulun? Ei iskä.

16 tonnia viidessä vuodessa tarkoittaa reilua kolmea tonnia vuodessa. Se on semmoiset reilut 250 euroa kuussa. Moni iskä maksaa saman verran autolainaa tai elatusmaksua, ja silti kykenee hankkimaan lapselleen lukiokirjat.

Minulla on peliriippuvainen puoliso, ja olen onnistunut säästämään sekä itselleni että lapsille. Puoliso maksaa valtaosan juoksevista kuluista.

Vierailija
66/67 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lyhyt tarina peliriippuvuudestani.

Aloitin pelaamiseni joskus lapsena, 9-11 vuotiaana. Silloin pystyi helposti pelaamaan esim. pitkävetoa kioskeissa ja kaupoissa. Nykyisin taitaa olla K18. Laitoin aina markan silloin euron tällöin. Kunnolla pelaamisen makuun kun valmistuin ammattikoulusta ja aloin saamaan rahaa, tässä tapauksessa työttömyyskorvausta.

Muutin yhteen tyttöystäväni kanssa. Hän kyllä tiesi, että pelaan. Ei tietenkään summia mitä siihen käytin. Vuokran maksoin, ruat ja laskut myös sekä hankintoja tein. Kaikki muu raha oikeastaan meni pelaamisen. Pelaaminen ei tuottanut velkaa ensimmäisinä vuosina ja pysyi jokseenkin hallussa.

Ensimmäistä kertaa pelaaminen lähti käsistä kun olin aiemmin kesällä ottanut pienen pikavipin kun en opiskelijana ollut kesätöissä ja lainat oli käytetty vuokraan. Tajusin, että tässähän on helppoa rahaa. Myöhemmin kuvioihin tuli opintolaina ja sen pelaaminen. Näihin aikoihin jäin ensimmäisen kerran kiinni. Myönsin sen itse, rahat oli ja ahdistus järkyttävän kova. No tyttöystäväni oli kannustava ja pystyin olemaan pelaamatta jonkin aikaa. Tässä vaiheessa pikavippikierre oli vielä hallinassa, olin pystynyt maksamaan lainat pois.

HC-pelaaminen alkoi kun pääsin töihin. Pikavippejä tuli otettua ja velkakierre paheni. Itkin iltaisin missä milloinkin. Ahdisti ja pelotti kertoa. Tätä vaihetta kesti muutama vuosi. Ulosottoon velkaa kertyi 12 000, velat yhteensä korkoineen oli varmaan jotain 25 000e mitä tuona aikana maksoin ja jäi.

Yhteensä näinä 20 vuoden aikana pelasin varmaan jollain 50-75k eurolla. Erokin tuona aikana tuli, en osaa sanoa kuinka paljon tuo pelaaminen vaikutti. Kerran jäin kiinni, kun hylätty velka-anomus tuli kirjeellä kotiin. Paljon unettomia öitä, masennus ja unettomuus tai on vaikea nukahtaa tänäkin päivänä. Toki nuo ovat monen asian summia, mutta pelit olivat yksi syy.

Joulukuussa 2015 kun olin pelannut toisen vuokran jo vuoden sisällä niin päätin, että perkele, eiköhän tää harrastus ollut tässä ja päätös on pitäny. Ulosottovelat olen saanut maksettua, luottotiedoista häviää viimeinen merkintä 2/2019. Pelaaminen on perseestä varmasti kaikille osapuolille.

Tsemppiä AP, mikä päätöksesi ikinä onkaan.

Vierailija
67/67 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kauhea ajatus, että lapsellani olisi sisaruspuolia sekä äidin että isän puolelta ja ehkä mahdollisesti myös ei-biologisia sisaruksia äiti/isäpuolien kautta.  Siis kaamea ajatus. ap