Kannattaako erota 32-vuotiaana yhden lapsen äitinä vai ei?
Miehen kanssa yhdessä noin kymmenen vuotta. Vuosi sitten paljastui, että miehellä on rahapeliriippuvuus. On täysin epäluotettava rahan kanssa. On koulutettu ja ns. hyvissä töissä, elämä muuten onneksi menee hyvin. Haluaisin erota, mutta pelottaa se, että lapsi traumatisoituu/pilaan lapsen elämän ja lisäksi se, löydänkö koskaan itselleni uutta puolisoa. En siis sen takia miehessä roiku, mutta se pohdituttaa. Voiko 32-v. koulutettu, ihan nätti nainen löytää enää normaalia, hyvää miestä rinnalleen? Kun veikkaan, että tämän iän "tarjonta" alkaa olla melko vähäistä, myös pk-seudulla.
Kommentit (67)
Yksi sana: avioehto! Ja toinenkin: NYT!
En tiedä mikä tilanne on yh-mammoilla, mutta kyllä tuossa iässä koulutettu nainen seuraa löytää. Siis lapseton ainakin.
Se Oma Luottokielto on tarkoitettu suojaamaan identiteettirikosten uhreja, ei sillä peliriippuvain tee mitään, kun sen saa itse purettua netissä. Ap
Turha tuollaiseen mieheen on jäädä roikkumaan. Nosta kytkintä ja hanki se omistusasunto itsellesi ja lapselle. Joku pieni kaksio käy teille hyvin. En murehtisi tuossa kohtaa sitä, sattuuko myöhemmin löytymään joku mies vai ei, ei tuon peliriippuvaisen kanssa kannata missään nimessä jäädä tuhlaamaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen näinkin ajatella,mutta itse sanoisin ennemmin että ei se vaihtamalla parane.
Miehelle sellainen tili josta voi nostaa/käyttää esimerkiksi 20/pv, muut rahat/tilit vaimon hallintaan yksin!Vierailija kirjoitti:
Jos mietit eroa, kannattaa erota. Asiat ei muutu parisuhteissa parempaan suuntaan.
Miten estät pikavippien ottamisen tai sen, että hän avaa toisen tilin? Olen koko tämän 5v. huolehtinut raha-asioistamme. ap
Pikavipit estetään asettamalla oma luottokielto, ja toisella tilillä ei tee mitään, jos sinne ei tule palkka. Selviä juttuja peliriippuvaisen läheiselle.
Mutta eroa, koska olet päättänyt erota.
Oma Luottokiellon saa aikuinen ITSE purettua verkkopankkitunnuksilla vuorokaudessa.
Peliriippuvainen avaa toisen tilin, jonne laittaa käteistä rahaa pieniä summiaja pelaa jatkossa pelivoitoillaan. Kunnes ottaa sen pikavipin tai muun lainan pankista.
Eivät tuollaiset auta, kuin silloin jos on oma motivaatio korkea. Ap
Ai verkkopankkitunnuksilla? *kohottaa kulmakarvojaan*
Vierailija kirjoitti:
Se Oma Luottokielto on tarkoitettu suojaamaan identiteettirikosten uhreja, ei sillä peliriippuvain tee mitään, kun sen saa itse purettua netissä. Ap
Siis Asiakastiedon oma luottokielto on purettavissa netissä ilman sitä paperihärpäkettä?
Helposti. Itse erosin 33v:nä ja 3 lapsen äiti ääänä.
Löysin paljon paremman miehen ja yhdessä oltu yli 20v.
Tuollaisen syyn takia lähtisin heti. Kaverin mies oli samanlainen ja lopumta menettivät kodinkin kun mies pelasi lainanmaksurahat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen näinkin ajatella,mutta itse sanoisin ennemmin että ei se vaihtamalla parane.
Miehelle sellainen tili josta voi nostaa/käyttää esimerkiksi 20/pv, muut rahat/tilit vaimon hallintaan yksin!Vierailija kirjoitti:
Jos mietit eroa, kannattaa erota. Asiat ei muutu parisuhteissa parempaan suuntaan.
Miten estät pikavippien ottamisen tai sen, että hän avaa toisen tilin? Olen koko tämän 5v. huolehtinut raha-asioistamme. ap
Pikavipit estetään asettamalla oma luottokielto, ja toisella tilillä ei tee mitään, jos sinne ei tule palkka. Selviä juttuja peliriippuvaisen läheiselle.
Oma Luottokiellon saa aikuinen ITSE purettua verkkopankkitunnuksilla vuorokaudessa.
Peliriippuvainen avaa toisen tilin, jonne laittaa käteistä rahaa pieniä summiaja pelaa jatkossa pelivoitoillaan. Kunnes ottaa sen pikavipin tai muun lainan pankista.
Niin, sen saa tunnistautumalla palveluun itse poistettua. Ei tarvitse selitellä mitään. Eli ei se auta oikeasti peliriippuvaista. Edunvalvonta/holhottavaksi julistaminen olisi mahd., mutta se tehdään määräajaksi ilman psyykkisiä diagnooseja. Meidän tapauksessa ei mikään 1-2v edunvalvonta riitä, kun mies voi olla monta vuottakin pelaamatta ja sitten taas. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan perusteella nätin kolmekymppisen ja koulutetun hesalaisen naisen on mahdotonta löytää mies itselleen. Sori.
Ei ole, mutta tuossa iässä ei enää ulkonäkö ja hyvä koulutus riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pelaat vähän turhan varman päälle, kun mietit jo seuraavan kumppanin löytämistä.
Keskeinen kysymys on, onko teillä puolison kanssa hyvä arki. Jos ei ole, ei ero vahingoita lasta. Jos on, on keinoja turvata taloudellinen selustansa.
Arki on näennäisesti hyvää. Mutta luonnollisesti, kun joudun koko ajan olemaan varpaillani, että milloin saan sattumalta tietää, että on taas ties kuinka paljon pelivelkaa, niin on vaikea luottaa häneen ja se heijastuu kaikkeen. Mitään romanttista suhdetta hänen kanssaan en enää halua. ap
Niin myötä, kuin vastoinkäymisissä...
Tuollainen peliongelma ei kuullosta niin pahalta, että se olisi syy jättämiselle. Se ettet halua enää romanttista suhdetta hänen kanssaan on isompi ongelma – ja epäreilua miestä kohtaan. Minä samaa ikäluokkaa olevana, tavallisena miehenä kyllä näen jo varoitusmerkkejä siinä miten puhut asiasta. Eikä kuulosta siltä, että olisit juuri tukena ollut, vain ehtoja asettamassa.
Jos tälläiset asiat ovat romantiikan tappajia, niin ehkä sulla olisi vähän mietittävää itsesikin kanssa, ennen kuin uutta lähdet etsimään. Ikäviä mutta melko näennäisiä ongelmia tulee vastaan joka suhteessa. Itse en ymmärrä tätä nykynaisten mentaliteettia, että jokainen epäkohta nähdään suhteen tappajana. Täydellisyyttä et tule löytämään, vain kompromisseja.
Siis hän on pelannut puolisen vuotta taas selkäni takana. Asia tuli ilmi, kun sain muuta kautta siitä tietää. Jos en olisi saanut tietää ja viheltänyt peliä poikki, olisi hänellä varmaan kesään mennessä 20t velat. En pysty hänen äitinään toimimaan ja häntä vahtaamaan. Ongelma ei olisi peliriippuvuus, jos hän avoimesti kertoisi, että on retkahtanut ja haluaisi apua. Hän ei tee niin, vaan kaikki loppuu vasta kun jää muuta kautta kiinni. Aiemmin hän on myös varastanut minulta rahaa (pieniä summia mutta silti). Kyse ei ole mistää ihan pienestä ongelmasta. 16t on meille iso summa rahaa, mitä hän on siis viiden vuoden sisällä pelannut. ap
Mies häviöllä 16 000 euroa ja aina vaan jatkaa?
Tajuatko mitä se tarkoittaa lapsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sen saa tunnistautumalla palveluun itse poistettua. Ei tarvitse selitellä mitään. Eli ei se auta oikeasti peliriippuvaista. Edunvalvonta/holhottavaksi julistaminen olisi mahd., mutta se tehdään määräajaksi ilman psyykkisiä diagnooseja. Meidän tapauksessa ei mikään 1-2v edunvalvonta riitä, kun mies voi olla monta vuottakin pelaamatta ja sitten taas. Ap
Sinä olet päätöksesi tehnyt. Mutta noin muille: peliriippuvaisen ei missään nimessä pidä pitää omia pankkitunnuksiaan hallussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan perusteella nätin kolmekymppisen ja koulutetun hesalaisen naisen on mahdotonta löytää mies itselleen. Sori.
Ei ole, mutta tuossa iässä ei enää ulkonäkö ja hyvä koulutus riitä.
Jos tällainen 50v löytää 100t/v ansaitsevia kivannäköisiä, niin 30v todellakin.
Jos tarvii edes miestä. Voi ottaa koiran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pelaat vähän turhan varman päälle, kun mietit jo seuraavan kumppanin löytämistä.
Keskeinen kysymys on, onko teillä puolison kanssa hyvä arki. Jos ei ole, ei ero vahingoita lasta. Jos on, on keinoja turvata taloudellinen selustansa.
Arki on näennäisesti hyvää. Mutta luonnollisesti, kun joudun koko ajan olemaan varpaillani, että milloin saan sattumalta tietää, että on taas ties kuinka paljon pelivelkaa, niin on vaikea luottaa häneen ja se heijastuu kaikkeen. Mitään romanttista suhdetta hänen kanssaan en enää halua. ap
Niin myötä, kuin vastoinkäymisissä...
Tuollainen peliongelma ei kuullosta niin pahalta, että se olisi syy jättämiselle. Se ettet halua enää romanttista suhdetta hänen kanssaan on isompi ongelma – ja epäreilua miestä kohtaan. Minä samaa ikäluokkaa olevana, tavallisena miehenä kyllä näen jo varoitusmerkkejä siinä miten puhut asiasta. Eikä kuulosta siltä, että olisit juuri tukena ollut, vain ehtoja asettamassa.
Jos tälläiset asiat ovat romantiikan tappajia, niin ehkä sulla olisi vähän mietittävää itsesikin kanssa, ennen kuin uutta lähdet etsimään. Ikäviä mutta melko näennäisiä ongelmia tulee vastaan joka suhteessa. Itse en ymmärrä tätä nykynaisten mentaliteettia, että jokainen epäkohta nähdään suhteen tappajana. Täydellisyyttä et tule löytämään, vain kompromisseja.
Siis hän on pelannut puolisen vuotta taas selkäni takana. Asia tuli ilmi, kun sain muuta kautta siitä tietää. Jos en olisi saanut tietää ja viheltänyt peliä poikki, olisi hänellä varmaan kesään mennessä 20t velat. En pysty hänen äitinään toimimaan ja häntä vahtaamaan. Ongelma ei olisi peliriippuvuus, jos hän avoimesti kertoisi, että on retkahtanut ja haluaisi apua. Hän ei tee niin, vaan kaikki loppuu vasta kun jää muuta kautta kiinni. Aiemmin hän on myös varastanut minulta rahaa (pieniä summia mutta silti). Kyse ei ole mistää ihan pienestä ongelmasta. 16t on meille iso summa rahaa, mitä hän on siis viiden vuoden sisällä pelannut. ap
Mies häviöllä 16 000 euroa ja aina vaan jatkaa?
Tajuatko mitä se tarkoittaa lapsellesi?
No kerropa sinä, mitä se lapselle tarkoittaa. -ei ap.
Jos olet antanut jo viimeisen mahdollisuuden ja mies on sen pettänyt niin miten uskottava arvelet jatkossa olevasi, jos nyt jatkat suhdetta hänen kanssaan? Osta itse se omistusasunto ja ainakin asumusero.
perus nättinä +30-vuotiaana yh-äippänä arvosi parisuhdemarkkinoilla ei ole kyllä kummoinen, mutta jos et ole liian kranttu ni kyllä varmaan jonkun penan löydät.
Ei se pankkitunnusten ottaminen mitään pois auta, niitä saa aina uusia. Tällaista se on oikeasti peliriippuvaisen kanssa.
Ja juu, lapsen takia harkitsen jäämistä ja koska arki on ollut sellaista perushyvää. Mies ei käytä päihteitä ja on muutenkin kunnollinen muuten, ts. ei hänestä tällaista kukaan ulkopuolinen (tai edes minä, jos en paremmin tietäisi) uskoisi.
Nyt vakavasti pohdin jatkoa sen takia, että haluaisin alkaa rakentaa elämääni muuten. Haluaisin omistuasunnon ja ehkä toisen lapsen. Vauvakuume on ollut jo vuosia. Miehen kanssa en uskaltaisi toista lasta tehdä. Toisaalta olisi kamala ajatus, että lapsilla olisi eri isät. Mutta näin vaikeassa asemassa olen. -ap
Lapseton parikympinen on se mihin tähtään mutta jos ei löydy niin sitten voin ottaa lapsettoman hyvin säilyneen kolmekymppisen. Ja näin ajattelee suurin osa laadukkaista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäisin vielä sinuna korjata suhdetta, esim. pariterapian avulla, esim. ev. lut. kirkko järjestää.
Et voi olla tosissasi? Ei peliongelmaisen kanssa voi olla parisuhdetta. Paitsi jos se toinen on masokisti. Tunge ehdotuksesi sinne minne ei päivä paista. Jos luottamusta ei ole, sitä ei ole eikä se palaudu minkään terapian avulla jos toisella on ongelma jota hän ei sitoudu hoitamaan pois. Että olet pälli!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei se pankkitunnusten ottaminen mitään pois auta, niitä saa aina uusia. Tällaista se on oikeasti peliriippuvaisen kanssa.
Ja juu, lapsen takia harkitsen jäämistä ja koska arki on ollut sellaista perushyvää. Mies ei käytä päihteitä ja on muutenkin kunnollinen muuten, ts. ei hänestä tällaista kukaan ulkopuolinen (tai edes minä, jos en paremmin tietäisi) uskoisi.
Nyt vakavasti pohdin jatkoa sen takia, että haluaisin alkaa rakentaa elämääni muuten. Haluaisin omistuasunnon ja ehkä toisen lapsen. Vauvakuume on ollut jo vuosia. Miehen kanssa en uskaltaisi toista lasta tehdä. Toisaalta olisi kamala ajatus, että lapsilla olisi eri isät. Mutta näin vaikeassa asemassa olen. -ap
Minäkin olen elänyt vuosia peliriippuvaisen kanssa. Pankkitunnuksia saa uusia, mutta vain yhdet toimivat kerralla.
Eli minun kokemukseni on, että peliriippuvaisen rahoista saa kyllä pidettyä kiinni, mutta sitä tietenkään ei voi tehdä ilman hänen omaa suostumustaan.
Jos välillänne ei ole enää romanttisia tunteita, voi olla miestäkin kohtaan reilua että päästätte toisenne menemään.