Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen siivonnut nyt yksiötä 3h ja kämppä on ihan sekaisin :(

Vierailija
14.04.2018 |

Tässä on syy, miksi en siivoa. Siitä tulee vain sotkua :( Viimeksi imuroin ja pyyhin pölyt joskus ...lokakuussa? En muista enää. Kun elää siististi, pölyt pysyy pinnoilla. Mutta kaikenmaailman papereita ja nyssäköitä on kaapinpäälliset, sänky ja wc nyt täynnä D: Helkatti. Ja kaapeissa on roinaa 😡

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekaisuus ja kaaos on vielä ihan ok jos ei jaksa elää tiptop, mutta saastaisuus (=ei imuroi kuin kaksi kertaa vuoteen, et varmastikaan pese lattioitakaan tms) on oksettavaa ja sairasta.

No mitä sinne lattialle sulla oikein menee, jos niistä imuroimatta tulee saastaisia? Älytön hysteerikko. Jos jotain sotkua tulee, siivoan sen, en pese koko lattiaa. Jos haluan puhtaan näköistä saatan pestäkin.

ap

Vierailija
42/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy luuseriutesi, KKÄ. Sinusta ei ole vaimoksi, äidiksi, tyttäreksi, ystäväksi eikä edes yksiön siivoojaksi.

Olisi jos haluaisin käyttää elämäni tylsyyteen eli siivoamalla yli 20min päivässä. Ja muihinkin olisi, jos en tekisi niin kuin itse tykkään :) Mieluummin teen niin kuin itse tykkään ja etsin sellaisia ihmisiä, joille SE KELPAA. En sellaisia, joita ei kiinnosta kuunnella mua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa likainen paikka oli tiskipöytä, mutta se on suhteellisen pieni ala asunnostani, enkä viimeisinä aikoina enää laittanut sille mitään, mitä en olisi pessyt otettuani sen. Tai no vessanpönttö on vielä likaisempi, mutta sinnehän vain kakataan :D

ap

Vierailija
44/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi meistä on samaa ehkä siinä että minustakaan ei kaikki paikat tarvitse olla tip top, kaapit ja laatikot lähes aina sekaisin mutta imuroin sentään kerran viikossa, samoin lattian pesu. Toisaalta ihmisten käsitys saastaisuudesta voi olla hyvin eri. Jollekin kerran viikossa imurointi on jo saastaisen sekaisin...

Vierailija
45/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan niitä hiuksia lattialla aika paljon, mutta miten se tarkoittaa saastaista?

ap

Vierailija
46/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, AP. Itse olen imuroinut yksiössäni viimeksi kai joulukuussa, ja onhan täällä pari oikein extrapahaa nurkkaa pölypalleroiden, hiusten, ym. osalta, mutta enpä minä niissä nurkissa pyöri. Papereita ja nyssäköitä on siellä täällä täälläkin; kuitteja, laskuja, laskujen kirjekuoria, kelakirjeitä, postin mukana tulleita (tod.näk. jo vanhentuneita) alekuponkeja, tärkeitä papereita... nyssäköissä (kangaskasseissa ja muovipusseissa) pestyjä pyykkejä, reissujen jäljiltä purkamattomia tavaroita, joululahjoja ja niiden papereita, kauppareissulla ostettuja taloustavaroita joita en ole vielä tarvinnut... en edes tiedä mitä kaikkea. Tiskipöydällä on aina vähintään viikon ruokapakkaukset, kunnes raivaan vähän lisää tilaa kun se meinaa täysin loppua. Sängystä lakanat vaihtanut vissiin viimeksi vuoden vaihteessa. Mutta sellaista se on! Ehkäpä tuossa kesän korvilla voisi tehdä jonkin puolivuotissiivouksen. :D

Vierailija
47/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin, AP. Itse olen imuroinut yksiössäni viimeksi kai joulukuussa, ja onhan täällä pari oikein extrapahaa nurkkaa pölypalleroiden, hiusten, ym. osalta, mutta enpä minä niissä nurkissa pyöri. Papereita ja nyssäköitä on siellä täällä täälläkin; kuitteja, laskuja, laskujen kirjekuoria, kelakirjeitä, postin mukana tulleita (tod.näk. jo vanhentuneita) alekuponkeja, tärkeitä papereita... nyssäköissä (kangaskasseissa ja muovipusseissa) pestyjä pyykkejä, reissujen jäljiltä purkamattomia tavaroita, joululahjoja ja niiden papereita, kauppareissulla ostettuja taloustavaroita joita en ole vielä tarvinnut... en edes tiedä mitä kaikkea. Tiskipöydällä on aina vähintään viikon ruokapakkaukset, kunnes raivaan vähän lisää tilaa kun se meinaa täysin loppua. Sängystä lakanat vaihtanut vissiin viimeksi vuoden vaihteessa. Mutta sellaista se on! Ehkäpä tuossa kesän korvilla voisi tehdä jonkin puolivuotissiivouksen. :D

Aah! Lakanoita en vaihtanut :Dd Aiemmin vaihdoin jopa kerran kuukaudessa, mutta perheellisenä se jäi ja huomasin, että on ihan turhaa muutenkin vaihtaa niitä kokoajan. Vaihtaakoon se perheessä itse, joka haluaa koko ajan puhtaita. Ja mäkin olen oppinut pinoamaan tiskipöydälle. Siine vaan päällimmäiseksi, ei ne kaadu :)

Odotin isompaa iloa tästä siististä ulkoasusta, mutta ei tunnu miltään :(

ap

Vierailija
48/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin omaan asuntoon, minulla oli tuo sama vaihe, en jaksanut siivota ja tavaraa vain kertyi ja kertyi. Auta armias, jos joku soitti ja sanoi, että tulee kylään, sitä ennen piti siivota päivä tai kaksi, että kehtasi päästää sisään, yllätysvieraita en laskenut sisälle, mutta en pidä sellaisista kyllä vieläkään.

Kun ikää tuli ja kyllästyin asumaan sotkussa, aloin vain siivoamaan. Siivoan joka viikko ja aina vien tavarat heti paikoilleen ja roskat roskikseen, on niin mukavaa, kun ei tarvitse viettää paria päivää järjettömään siivoukseen, jos joku on tulossa kylään. Jopa yllätysvieraat voisi päästää sisälle, vaikka inhoankin niitä.

Eli nyt vain itseä niskasta kiinni ja alat siivoamaan kerran viikossa. Silloin pyyhit pölyt, imuroit, peset vessan ja mitä sitten haluatkaan. 

Vierailija
49/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Ymmärrän hyvin. Hae kiinnostava radiokanava tai äänikirja ja jatka uutterasti. Olet hyvässä alussa.

Kevät herättää pesänrakennusvietin, jota ihmisten maailmassa kutsutaan kevätsiivoukseksi :)

Vierailija
50/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muutin omaan asuntoon, minulla oli tuo sama vaihe, en jaksanut siivota ja tavaraa vain kertyi ja kertyi. Auta armias, jos joku soitti ja sanoi, että tulee kylään, sitä ennen piti siivota päivä tai kaksi, että kehtasi päästää sisään, yllätysvieraita en laskenut sisälle, mutta en pidä sellaisista kyllä vieläkään.

Kun ikää tuli ja kyllästyin asumaan sotkussa, aloin vain siivoamaan. Siivoan joka viikko ja aina vien tavarat heti paikoilleen ja roskat roskikseen, on niin mukavaa, kun ei tarvitse viettää paria päivää järjettömään siivoukseen, jos joku on tulossa kylään. Jopa yllätysvieraat voisi päästää sisälle, vaikka inhoankin niitä.

Eli nyt vain itseä niskasta kiinni ja alat siivoamaan kerran viikossa. Silloin pyyhit pölyt, imuroit, peset vessan ja mitä sitten haluatkaan. 

Toivotaan :)) Jos ensin vaikka tän valoisen ajan jaksais? Tai huvittais :)

ap

Vierailija
51/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan :)) Jos ensin vaikka tän valoisen ajan jaksais? Tai huvittais :)

ap

Todella nopeasti siitä tulee pinttynyt tapa ja automaatio. Jos on yhtään suorittajan vikaa, kirjoita listalle, mitä kaikkea pitää tehdä. Esim. roskien keräys ja roskat ulos, pyykit, imurointi, lattioiden pesu, tiskit jne. Sitten siitä saa yliviivata tehtyjä hommia. Näkee, että oikeasti ne hommat vähenevät ja tuloksia syntyy hiljalleen.

Vierailija
52/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän keskimäärin alle 10 minuuttia päivässä siivoamiseen ja kämppä pysyy siistinä koska sotkua ei pääse kertymään.

Vierailija
53/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee tehdä suursiivous ja sen jälkeen 1 pieni asia päivittäin + siivouspäivä 1-2 viikon välein. Hyvä äänikirja on mulle hyvä apu: siivous itsessään on tylsää ja pelkän kirjan kuuntelu on tylsää, mutta yhdessä ne toimii.

Toki syvällisemmällä tasolla kannattaa miettiä mikä itselle on tärkeää ja miten omasta kodista voi tehdä itselleen viihtyisän jotta siivoaminen olisi palkitsevaa. Joskus kyllä lahjon itseäni siivoamisesta esim. kukkakimpulla tai pitsalla tms.

Vierailija
54/59 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi oikeastiko joku nukkuu yli kolme kuukautta samoissa lakanoissa, yäk.

Vierailija
55/59 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun löysivät tiensä siivousfanaatikot, joiden kapean katseen ulkopuolelle jää aika monta syytä ja tapaa elää.

Vierailija
56/59 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun löysivät tiensä siivousfanaatikot, joiden kapean katseen ulkopuolelle jää aika monta syytä ja tapaa elää.

Kuule ei ole kyse fanaattisuudesta jos imuroi useammin kuin kerran puoleen vuoteen tai vaihtaa lakanat edes kerran kuussa.

Vierailija
57/59 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoa useammin niin pääset helpommalla. Aikaa menee vähän jos esimerkiksi viet roskat joka päivä, tiskaat vaikka kerran pari viikossa ja imuroit kerran viikossa, kertäät likaiset vaatteet suoraan pyykkikoriin ja pyykkäät kun kori on täysi.

Ajattelin, että haluaisin siivota 20 minuuttia per päivä. Mutta ei se vttu riitä. Tiedän, että ei. Eli se on turhaa.

ap

Kun asunto on pohjimmiltaan puhdas ja järjestyksessä, riittää 20 minuuttia päivässä sen ylläpitämiseen. Sen lisäksi tarvitaan ajoittain isompia siivousrupeamia, kuten ikkunoiden peseminen.

Vierailija
58/59 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiasta tavarasta pitää päästä eroon. Sitten kun se on kerran tehty on helpompi pitää paikat siistinä.

Vierailija
59/59 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin pois kotoa en saanut jättää sinne mitään. Olin lisäksi masentunut. En saanut valikoitua mitä heitän pois. Nyt mulla on ekaa kertaa elämässäni koti, jonne mun ei ole tarvinnut ottaa mukaan sellaista, mitä en halua, vaikka en halua luopua niistä. Se osa tavaroista, joista en ole halunnut luopua on olemassa, mutta ei täällä. Voi olla, että tulen jossain vaiheessa heittämään massoittain "muistoja" pois. En tiedä miksi niistä on niin vaikeaa luopua? Ehkä siksi, että osa on ajalta, kun en ollut masentunut ja ajattelin, että niiden pitäminen jotenkin toisi hyviä muistoja. Vaikka ei se niin ole. Katkeria vain, koska se kyky onneen ja kuvitelmiin, että elämä on hyvää, on menetetty.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän