Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen siivonnut nyt yksiötä 3h ja kämppä on ihan sekaisin :(

Vierailija
14.04.2018 |

Tässä on syy, miksi en siivoa. Siitä tulee vain sotkua :( Viimeksi imuroin ja pyyhin pölyt joskus ...lokakuussa? En muista enää. Kun elää siististi, pölyt pysyy pinnoilla. Mutta kaikenmaailman papereita ja nyssäköitä on kaapinpäälliset, sänky ja wc nyt täynnä D: Helkatti. Ja kaapeissa on roinaa 😡

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia pidän yleissiisteyden yllä, koska on paljon helpompi pikaisesti märällä rätillä pyyhkiä pinnat + lakaista päivittäin. Samalla tulee heivattua tavarat oikeille paikoilleen.

Vierailija
2/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaihtoehto on näköjään siivota 1 vrk 4-6kk välein.... Ja elän tietysti loppukuukaudet aina hirveässä sotkussa :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muut nurkat saa siivottua, niin vaatehuone on kuin pommin jäljiltä. Siellä on lähes kaikkea muuta kuin vaatetta...

Vierailija
4/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lajittelet tarpeettomat tarpeellisista ja viet tarpeettomat veks. Seuraavalla kerralla on vähemmän sotkuista. Ylläpitoa  päivittäin muutama minsa niin ei pääse kämppä tuohon kuntoon enää.

Vierailija
5/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaihtoehto on näköjään siivota 1 vrk 4-6kk välein.... Ja elän tietysti loppukuukaudet aina hirveässä sotkussa :(

ap

Miksi  et voi laittaa tavaroita takaisin paikoilleen heti  käytön  jälkeen?

Vierailija
6/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö... Olet imuroinut ja pyyhkinyt pölyt viimeksi PUOLI VUOTTA SITTEN?! Toivottavasti edes ymmärrät ettei tuo ole tervettä meininkiä...

Minulla on hieman alle 70 neliön asunto (tällä hetkellä, myöhemmin isompi) eikä tämä ole kuin pommin jäljiltä oikeastaan koskaan. Miksi säilöisin jotain "nyssäköitä" jotka eivät mahdu asuntoon ja joita en edes tarvitse?

En käsitä tuolla tyylillä eläviä ihmisiä.

Vierailija
7/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten lajittelet tarpeettomat tarpeellisista ja viet tarpeettomat veks. Seuraavalla kerralla on vähemmän sotkuista. Ylläpitoa  päivittäin muutama minsa niin ei pääse kämppä tuohon kuntoon enää.

Niinhän se pitäis, mutta heti jos on siistimpää niin ne ei enää ahdista enkä usko, että ryhdyn 👿 Aaarght, nyt motivoi, kun pahimmat paskat tietää saavansa häviämään ja tulee siistiä, mutta auta armias että jatkaisi siitä ns. loppuun saakka, pesisi esim. verhot, kävisi läpi ne kaikki nyssäkät, niin ei.....

ap

Vierailija
8/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö... Olet imuroinut ja pyyhkinyt pölyt viimeksi PUOLI VUOTTA SITTEN?! Toivottavasti edes ymmärrät ettei tuo ole tervettä meininkiä...

Minulla on hieman alle 70 neliön asunto (tällä hetkellä, myöhemmin isompi) eikä tämä ole kuin pommin jäljiltä oikeastaan koskaan. Miksi säilöisin jotain "nyssäköitä" jotka eivät mahdu asuntoon ja joita en edes tarvitse?

Millälailla ei ole tervettä? Eihän pöly ole myrkyllistä. Eikä se siis leijaile minnekään, vaan kertyy pinnoille ja pysyy siellä.

ap

Vierailija
9/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan liian paljon tavaraa, liian pienessä huoneistossa, jossa liian vähän säilytystilaa. Lisää kaappeja tai laatikoita, niin saa sulloa tavarat sinne, siistiä. :D

Vierailija
10/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi  et voi laittaa tavaroita takaisin paikoilleen heti  käytön  jälkeen?

No ehkä tavarat laitankin, mutta paperit ja ne nyssäkät vaan kertyy. Niille pitäisi keksiä paikat ja jos ei heti jaksa niin nurkkaan ne jää :/ Talvella pimeässä olin siitä ihan että evvk.

ap

Vierailija
11/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat käydä nyssäkät ja paperit läpi. Mitä säästät, mitä heität pois.

Jos siivous on pitkään jäänyt tekemättä, voi olla liian iso urakka käydä kaikki kerralla läpi. Sitä ei vaan jaksa.

Osita urakka ja tee se loppuun vaikka tämän kuukauden loppuun mennessä ja sen jälkeen siivoat säännöllisemmin.

Tsemppiä urakkaasi :)

Vierailija
12/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millälailla ei ole tervettä? Eihän pöly ole myrkyllistä. Eikä se siis leijaile minnekään, vaan kertyy pinnoille ja pysyy siellä.

ap

Etkö oikeasti ymmärrä, että pöly leijailee AINA pitkin huonetta ja kulkeutuu hengitykseen? Toiseksi kukaan normaali ihminen ei halua elää pölyn, sekamelskan ja saastan keskellä.

Vierailija
13/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, mitä nämä nyssäkät ja paperit oikein ovat. Mistä niitä tulee? Ei meillä sellaisia koskaan ole missään. Tärkeille papereille on omat kansiot, muut pannaan roskikseen. Lehdet luetaan ja sitten viedään pois. Kauppakassit puretaan heti kaappeihin. Tavarat säilytetään laatikoissa ja kaapeissa.

Vierailija
14/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, miten voivatkin jotkut elää omassa saastassaan! Toivottavasti sulla ei käy ikinä vieraita.

Vierailija
15/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi. Itse olen yrittänyt siivota yhtä huonetta jo kuukauden, mutta mitään edistystä ei tapahdu. Vanhoja lasten koulukirjoja, askarteluja, piirustuksia, joulukoristeita, kirjoja, vaatteita, verhoja, pahvilaatikoita, paperitavaraa, kaikkea vähän rikkinäistä - ehkä käyttökelpoista? Miten lajitella? Hävittää?

Pusseja, nyssyköitä, pahvilaatikoita koko kämppä täynnä.

Vierailija
16/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittele ja vie roskiin. Et tarvitse mitään mitä "nyssäkät" sisältää. Paperit paperinkeräykseen. Ne saat aina jostain uudelleen jos tarve tulee. Muistoja säilytä 5.

Vierailija
17/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, mitä nämä nyssäkät ja paperit oikein ovat. Mistä niitä tulee? Ei meillä sellaisia koskaan ole missään. Tärkeille papereille on omat kansiot, muut pannaan roskikseen. Lehdet luetaan ja sitten viedään pois. Kauppakassit puretaan heti kaappeihin. Tavarat säilytetään laatikoissa ja kaapeissa.

No tämä on kakkoskoti, nyssäköitä on siunaantunut kun sortteerasin tavaraa toisesta kodista. Niitä pitää siis vielä lajitella poisheitettäviin, säästettäviin ja poisannettaviin jne. Mulla on vain ollut hauskempaakin tekemistä eikä ne talven hämärässä niin häirinneet :)

ap

Vierailija
18/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Etkö oikeasti ymmärrä, että pöly leijailee AINA pitkin huonetta ja kulkeutuu hengitykseen? Toiseksi kukaan normaali ihminen ei halua elää pölyn, sekamelskan ja saastan keskellä.

No mitä sitten? En ole joku vtun keuhkotautinen. Ja leijaillee sitä siistissäkin kodissa, mitä sä oikein pelkäät? Onko surkeat geenit?

:"D Lähinnä tarkoitin, että me normaalit ihmiset haluamme hengittää raitista ilmaa. En ole missään vaiheessa sanonut pelkääväni pölyä :D On vain kuvottavaa kuinka saastaisesti jotkut elävät.

Vierailija
19/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mitä sitten? En ole joku vtun keuhkotautinen. Ja leijaillee sitä siistissäkin kodissa, mitä sä oikein pelkäät? Onko surkeat geenit?

:"D Lähinnä tarkoitin, että me normaalit ihmiset haluamme hengittää raitista ilmaa. En ole missään vaiheessa sanonut pelkääväni pölyä :D On vain kuvottavaa kuinka saastaisesti jotkut elävät.

Aika sekaisin olet, jos erotat ilman raikkauden pölystä :D Mä just siivosin, enkä ainakaan erota mitään :DDD Enkä ole koskaan ennnenkään erottanut. En muidenkaan kodeissa :'D

ap

Vierailija
20/59 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pölyhän kyllä on myrkyllistä, koska siihen tarttuu huoneilman myrkyt, joita erittyy esim. rakenteiden ja huonekalujen kemikaaleista. Siksi olisi tärkeä pitää koti mahdollisimman pölyttömänä. On jopa tutkimuksia siitä, että pölyn toksisuus aiheuttaa lihomista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän