Lonkero kauppoihin, maailmanhan piti romahtaa.
Ja kuinka kävikään. Kauppiaat pettyneeet vahvojen oluiden myyntiin, ennemminkin lisäntynyt alkoholittomien myynti.
Miten nyt suut pannaan holhojajat. Vai oisko järkeävää vapauttaa alkoholikauppa kokonaan?
Kommentit (32)
Minusta on vielä liian aikaista sanoa. Vuoden alusta tuli lonkerot kauppoihin, nyt lentää ohjukset Syyriassa. Sattumaa? Enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä kuraa juo Erkkikään. Luulen että makeutettujen juomien aika alkaa muutenkin olla ohi ja alkoholiton olut tulee janojuomaksi niiden tilalle.
Kyllähän laivoilta rahdataan nimenoman nelosolutta ja lonkeroa. Kotimaassa vain hinta sääntelee nelosen kulutusta. Outoa, että edullisempana ei olekaan kuraa, vaan hittituote.
Nimenomaan, kun siellä ei ole kolmosta.
Eli suomalaiset joisivat vaikka virtsaa, jos sillä saisi pään sekaisin edulliseen hintaan?
Mulla henkkoht lisääntyi ostaminen ja juominen kun 5,5 prossanen lonkero tuli ruokakauppaan. En kehtaa mennä sitä viinapuotiin ostamaan, niin tää oli mulle suuri helpotus, että sitä saa nykyään maitokaupasta muiden ostosten sekaan "piilotettuna". ;D
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä kuraa juo Erkkikään. Luulen että makeutettujen juomien aika alkaa muutenkin olla ohi ja alkoholiton olut tulee janojuomaksi niiden tilalle.
Ei aito lonkero ole kuraa vaan paras mieto alkoholijuoma mitä on.
Jos aikuinen ihminen häpeää mennä alkoon tai häpeää ostaa lonkeroa niin ehkä olisi viisainta olla juomatta lonkeroa. Ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat viinaa kaksin käsin kiskovien väkivaltaisten rapajuoppojen kansa. Ihan riippumatta siitä, mitä tilastot ja tosiasiat sanovat, suomalaiset ovat aina ja ikuisesti viinaa kaksin käsin kiskovien väkivaltaisten rapajuoppojen kansa.
Ainakin ruotsalaiset tuntuvat olevan tätä mieltä.
Suomenruotsalaiset ja Suomen valtiovalta ovat tätä mieltä.
Ruotsalaiset tietävät itse olevansa juomatavoiltaan aivan samanlaisia, jos eivät pahempia.
Tasapuolisuuden vuoksi, joidenkin mukaan viron tuonti loppuu kun prismasta saa kallista nelosta salkulla. Miten mahtoi käydä?
Juu, minustakin tullut alkoholisti - nelosoluen kulutus noussut minulla mielettömästi tämän vuoden aikana. Edellisen 20 vuoden aikana ostin viitisen pulloa nelosta Alkosta, nyt olen ostanut nuo samaiset viisi "nelosta" muutaman kuukauden aikana - tosin nämä tottelevat saksalaisia nimiä joita saa ihan marketin hyllyltä.
Hirmuisa alkoholisti, pakko myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa, jos viiniä saisi ihan marketista, ettei tarvitsisi alkon aukioloaikojen mukaan mennä.
Ja että viiniä saisi silloin kun kauppa on auki, eikä jonkun työryhmän päättämänä aikavälinä.
"Ai sä olisit halunnu tän pullon, sori, ois pitäny ostaa 5 minuuttia sitten. Nyt en voi enää myydä."
Koska tälle naurettavalle holhoukselle saadaan loppu...
Jos ei pysty pitämään aikatalusta kiinni vaan nukkuu ja syö milloinkin ja ei pääse liikkeelle ihmisten aikaan niin taitaa olla parempi olla juomatta.
Tarttee lähtee kauppaan ostelemaan lonkkuja, että tilastot olisi odotusten mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen ihminen häpeää mennä alkoon tai häpeää ostaa lonkeroa niin ehkä olisi viisainta olla juomatta lonkeroa. Ei ole normaalia.
Niin no. miten sen nyt ottaa, kaikki on suhteellista. Tiedän ihmisiä, jotka eivät kehtaa ostaa kaupasta vessapaperia, terveyssiteitä, tamponeja tai ehkäisyvälineitä, minä taas kehtaan noita ostaa. Mä haluan juoda lonkeroa, en vaan kehtaa mennä ostoksille lähi Alkoon.
Nimenomaan, kun siellä ei ole kolmosta.