Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitavatko vaarit, sedät ja enot lapsianne?

Vierailija
13.04.2018 |

Palstalla aina vaaditaan mummoja hoitamaan lastenlapsia. Voisivathan vaaritkin joskus hoitaa, niin mummot saisivat välillä levätä. Eikä hoitajan tarvitse aina olla isovanhempi. Voivathan myös sedät ja enot hoitaa sisarustensa lapsia.

Hoitaako kenenkään lapsia vaari, setä tai eno? Tarkoitan sitä, että nimenomaan vaari, eno tai setä itse hoitaa. En sitä, että päähoitaja on sittenkin mummo, sedän tai enon vaimo. Siksi olisinkin kiinnostunut kuulemaan varsinkin sinkkuvaarien, sinkkusetien ja sinkkuenojen aktiivisuudesta lastenhoidossa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoida. Eikä hoida mummokaan. Meidän lapsia hoitaa oma isä ja äiti.

Vierailija
22/26 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä hoitaa. Itse asiassa isäni on se, joka yleensä tulee meille hoitamaan, jos on joku katastrofi. Äidillä ei ole ajokorttia ja hänellä on enemmän terveysongelmia (mm. krooninen unettomuus). Äiti kyllä on muutoin läheisempi lasteni kanssa.

Mun veljet asuvat niin kaukana, mutta jos asuisin lähempänä, varmasti isoveli hoitaisi. Pikkuveljellä ei ole omia lapsia, mutta kyllä hänkin joskus lasteni kanssa hengaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setä on muutaman päivän hoitanut. Muut ei koskaan. Ei sedät eikä tädit, ei mummot eikä vaarit. Turha edes pyytää.

Vierailija
24/26 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä yleensä kyllä puhutaan isovanhemmista (molemmista) kun toivotaan hoitoapua.

Ei puhuta. Luepa vaikka tämän palstan keskusteluja. Vain mummoja vaaditaan hoitamaan lastenlapsia. Isoisiltä ei vaadita mitään.

Vierailija
25/26 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari ja eno hoitaa, setää ei lapsilla ole

Vierailija
26/26 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä yleensä kyllä puhutaan isovanhemmista (molemmista) kun toivotaan hoitoapua.

Ei puhuta. Luepa vaikka tämän palstan keskusteluja. Vain mummoja vaaditaan hoitamaan lastenlapsia. Isoisiltä ei vaadita mitään.

Olen lukenut ha täällä on lukemattomia keskusteluja otsikoilla "isovanhempia ei kiinnosta" "passiiviset isovanhemmat" "innottomat isovanhemmat". Olen itsekin varma, että käytännön elämässä paineet mummoja kohtaan ovat paljon suuremmat, mutta mielestäni se ei näy keskusteluissa.