Lopetin mielialalääkkeet, nyt oksettaa, jyskyttää päätä ja huimaa..
Pienensin muutama päivä sitten mielialalääkkeeni puoleen. Nyt päivä kokonaan ilman. Outo olo. Päätä jyskyttää, oksettaa, huimaa ja hampaita särkee.
Pitäisikö ottaa yhteyttä lääkäriin? En jutellut kyllä hänen kanssaa lopettamisesta vaan ajattelin testata itse.
Kommentit (8)
Ei kuulosta turvalliselta tollaset mömmöt.
Kyllä siihen lääkkeiden alasajoon pitää käyttää vähintään muutama viikko, niin että pienennät annostusta vähitellen. Nuo on ihan tavallisia oireita joita ihmisille voi tulla liian nopeasta lopettamisesta, vaikka lääkärit saattavat vähätellä lopetusoireita niin kyllä niitä aika moni saa.
Lopetuksessa tulee ne samat oireet kuin aloituksessa eli jonkun aikaa tosi ikävät olot ennen kuin helpottaa.
Mikä lääke kyseessä?
Moni lopettaa useiden kuukausien aikana. Tavallisesti kai 1-2kk aikana. Ei ihme jos on huono olo!
Se se lopputulema on vuosien mielialalääkkeiden käytön myötä. Lääketehtaiden tahdoton orja!
Mä lopetin escilatopramin hyvin hitaasti ja silti tuli noi oireet. Eli menin vieeeeelä hitaammin. Ei niitä saa seinään lopettaa, voi olla hengenvaarllistakin. Monen kuukauden loivennus, annoksesta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Se se lopputulema on vuosien mielialalääkkeiden käytön myötä. Lääketehtaiden tahdoton orja!
Anteeks mutta haistappa paska.
Jos ihminen on vaikka viikon verran saanut jatkuvia fyysisen paniikkikohtauksen oireita ja menee lääkäriin kysymään että loppuko se on tulossa niin on kuule taivaan lahja kun se lääkäri sanoo että ei hätää, hän tietää mistä kiikastaa ja mikä siihen auttaa. Tietysti sopivasti unohtaen kertoa ne rumimmat sivuvaikutukset.
Ei se "tahdoton orja" mene mihinkään kauppaan ostamaan mielialalääkkeitä kun on kuullut Lääketehtailta että niissä on kivaa.
Ne pitää lopettaa paljon hitaammin. Tosin mulle tuli silti Venlafaxinista kauheat vieroitusoireet.