Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskausviikkojen ilmoitustapa

22.04.2006 |

Moi!

Odotan ensimmäistä lastamme ja minulle ei edelleenkään ole täysin selvää miten viikot pitäisi ilmoittaa. Käsite ' raskauden kesto' on selvä ja itselläni se on nyt 17+1. Mutta sitten ne ' viikot' tai ' olen viikolla' on jotenkin epäselvät. Siis onko minulla nyt menossa raskausviikko 18 ja olenko viikolla 18?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ihan väärässä ole niin homma menee näin: nyt kun sinulla on kasassa viikkoja 17+1, niin voit JOKO sanoa olevasi raskaana viikolla 17 (seitsemäntoista) TAI 18. (kahdeksannellatoista) viikolla. Samalla logiikalla sanotaan, että on viidennellä kuulla, kun takana on neljä kokonaista raskauskuukautta. Raskausviikothan lasketaan alkavaksi viimeisten kuukautisten alkamispäivästä eli siinä vaiheessa kun huomaa olevansa raskaana (kk:t myöhässä) onkin yhtäkkiä jo viidennellä viikolla raskaana/raskaana viikolla 4.

Korjatkaa joku jos meni ihan metsään:)

Vierailija
2/2 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Neuvolasta saadun vauvanodotusta seuraavassa VAU' kirjassa on raskausviikot määritelty siten että esim. vr.21 käsittää ajanjakson 20+0pvästä - 20+6pvään. Eli jos laskun mukaan on rv 20+2 voi sanoa olevansa 21llä raskausviikolla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla