Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 kun täytti niin on jos jonkinlaista kremppaa.

Vierailija
13.04.2018 |

On vähän joka paikan kolotuksia. Herää varhain aamuyöstä eikä saa enää nukutuksi. Hikoiluttaa hormonihoidosta huolimatta. Yskää, johon ei auta mikään.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni parasta aikaa 53-vuotiaana. Ei vielä vaihdevuosiakaan. Kuumin suhde ikinä menossa, en kremppaa mistään.

Kiitos geenit, kiitos järki. En ole pilannut itseäni päihteillä.

Vierailija
42/45 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.

Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.

Kaikista pahin muutos on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.

Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.

Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.

Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.

Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on hieman alle 50, kaikenlaista kremppaa on havaittavissa. Väsyttää aivan jumalattomasti koko ajan, polvia kolottaa, hiukset harmaantuu ja hapertuu, ulkonäkökin on romahtanut vuoden-parin sisällä tätimäiseksi.

Vaihdevuosioireitahan nämä, gynekologi määräsi estrogeeniä geelinä joka ei tuntunut auttavan juurikaan, parempi ehkä olla ihan ilman ja panostaa hyvään ravintoon ja liikkua mahdollisimman paljon. Elämän rajallisuus on mielessä koko ajan, kun vain jaksaisi ja osaisi ottaa ilon irti joka hetkestä.

Vierailija
44/45 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, mulla ei ole vielä mitään kremppoja eikä merkkejä vaihdevuosista. Tosin olen vegaani ja elän muutenkin terveellisesti. Olen 52 v. Miten raihnaiset elätte? Tupakkaa, alkoa, sohvalla löhöilyä, lääkettä heti ekaksi kaikkiin vaivoihin, lihaa, makkaraa, maitoa, kananmunia, pullaa, kahvia...veikkaan. 

On suvussa kulkeva nivelrikko, harrastan silti kamppalulajeja. Tekee lääkärien mukaan luille hyvää. En varmaan silti pärjää noin hyvälle ihmiselle kuin sinä olet.

Vierailija
45/45 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksilöllistä näyttää olevan oireilu.Juuri täytin 54, kuukautiset pari kertaa viime vuonna ja nyt näyttävät loppuneen.Parin sekunnin kuumia lehahduksia,ei juuri muuta.Mieliala aina ollut tasaisen äkäinen niin siinäkään ei suurta muutosta näy.Seksi huvittaa n.kerran viikossa,aikaisemmin paljon useammin.

Nukun hyvin, syön hyvin...ylipainoa on,liikun paljon varsinkin hyötyliikuntaa. Kolotuksia ei juuri.

Nautin elämästä- lapset osa jo omillaan,nuorinkin yläasteella.Paljon ystäviä.Aloitin juuri uudessa työssä.Puolison kanssa oltu yhdessä 17 vuotta, nyt tasaista aikaa.

Yksilöllistä tosiaan! Olen 57-v. eikä minulla ole eikä ole ollut mitään vaihdevuosioireita. Kuukautisia nyt ei muutenkaan ole ollut 26 vuoteen hormonikierukan ansiosta. Kierukka poistettiin muutama viikko sitten oltuaan paikoillaan viimeiset 8 vuotta. Ainoastaan verikoe osoittaa, että olen menopaussissa.

Allekirjoitan täysin kirjoituksesi, elämä on ihanaa!

Kiinnostaisi tietää, millä indikaatiolla verikoe otettiin? Yksityisellä vai julkisella?

Julkisella otettiin, mutta en asu Suomessa. Ihan vaan mainitsin omalle lääkärilleni, että voisko ottaa, kun ikää on, muttei oireira.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän