Miksi ja miten jotkut saa kaiken haluamansa?
Kommentit (64)
Jotkut on valmiita tekemään paljon töitä sen eteen, ne on taitavampia, älykkäämpiä tai muuten kyvykkäämpiä, tai sitten pelkästään onnekkaita. Monta syytä.
Mielestäni ihmisen luonteen kehityksen kannalta ei ole hyvä edes saada ihan kaikkea haluamaansa. Johtaa vain vahingolliseen kaikkivoipaisuuden harhakuvitelmaan.
Jotkut ovat valmiita luopumaan monesta asiasta, jotta savuttavat päämääränsä.
En tiedä. Itse olen saanut kaiken, mistä olen aina haaveillut. Epäonnistumisia ja pettymyksiä ei aikuiselämässä juuri ole ollut. En ole haaveillut ihmeellisistä, mutta hyvästä puolisosta, parista lapsesta ja kauniista kodista meren rannalla. Paljosta vapaa-ajasta ja taloudellisesta riippumattomuudesta. Nyt haaveilen uudesta opiskelupaikasta, nähtäväksi jää.
Ihmisenä olen joustava, kohtelias, sosiaalinen ja KILTTI. Minulla ei ole tarvetta puhua pahaa muista. Autan aina kun voin, minulle perhe ja luonto on tärkeitä.
Huonohkon lapsuuden jälkeen olen elämästäni enemmän kuin kiitollinen!
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on valmiita tekemään paljon töitä sen eteen, ne on taitavampia, älykkäämpiä tai muuten kyvykkäämpiä, tai sitten pelkästään onnekkaita. Monta syytä.
Plus kannustavat kotiolot ja ystäväpiiri luo vahvan itsetunnon joka auttaa uskomaan itseensä ja unelmiinsa, vaikka ei olisi esimerkiksi rahaa, ulkonäköä tai valtavia kykyjä saavuttaa asiaa X.
Kauniit naiset saavat aina kaiken haluamansa. Kuten myös tavallisen näköiset ja vähemmän kauniitkin (jos sellaisia jonkun mielestä on) käyttämällä naisellista viehätysvoimaansa.
Itse oon ruma nainen jota miehet on aina halveksineet joten ei päde ainakaan mun kohdalla tuo "käytä naisellista viehätysvoimaa" kun rumasta naamasta ei saa kaunista edes meikillä ja pitkistä hiuksista huolimatta näytän mieheltä koska ylimaskuliiniset kasvonpiirteet...
Todella paljon riippuu geeneistä. Koska ihan älykkyys, temperamentti ja luonne riippuu aika suurelta osin niistä. Eli jos sanotaan, että ota itseäsi niskasta kiinni ja ala määrätietoisesti tavoitella asioita, niin siihen on eri ihmisillä ihan erilaiset lähtökohdat. Toisilla ei riitä energia, toisilla ei äly, jollain kuten itselläni, äärimmäinen introverttiys rajoittaa menestymistä.
Näitä piirteitä voi toki jossain määrin muovata, mutta ei loputtomiin. Itse esim. olen suorittanut maisterintutkinnon, vaikka olen korkeintaan keskivertoälykäs. Järkyttävä työ se oli, ja monet tentit täytyi uusintatenttiä useamman kerran ennen kuin meni läpi. Työelämässä pärjään rimaa hipoen. Sitten katselen vaikka veljeäni, joka peri älynsä isältä, ja myös aurinkoisemman ja ekstrovertimmän luonteen. Hän on helposti luistellut läpi elämänsä, menestyen kaikessa mitä tekee ilman kovin suurta työtä, ja ihmisetkin pitää hänestä, siinä missä minua kohtaan ollaan epäluuloisia ja vältteleviä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihmisen luonteen kehityksen kannalta ei ole hyvä edes saada ihan kaikkea haluamaansa. Johtaa vain vahingolliseen kaikkivoipaisuuden harhakuvitelmaan.
Ei aina. Tunnen pari sellaista, joilla elämä on ollut hyvin helppoa, ja he ovat poikkeuksellisen hyviä ihmisiä, jotka ymmärtävät oman hyvän onnensa, että ovat asemassa jossa ovat, ja haluavat toimia niin että maailma olisi parempi niillekin, jotka ei ole saaneet "geenilottovoittoa" ja riittävän hyvää kotia jossa kasvaa mieleltään tasapainoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit naiset saavat aina kaiken haluamansa. Kuten myös tavallisen näköiset ja vähemmän kauniitkin (jos sellaisia jonkun mielestä on) käyttämällä naisellista viehätysvoimaansa.
Ei kauneus, jota minulla oli jonkin verran nuorempana, ole itseäni ainakaan auttanut yhtään elämässä. Miesten huomion saamiseen se auttaa, mutta minulle sekin johti lähinnä huomion saamiseen vääriltä miehiltä. Siinä missä vaatimattomamman näköisiä kavereitani lähestyi mukavat, tavalliset miehet, minua lähestyivät lähinnä ne "alfat", jotka ei olleet sitten parisuhde- tai perheenisämateriaalia ollenkaan. Sellaisia itsevarmoja, kuumaa petiseuraa tai lyhyttä suhdetta hakevia miehiä vaan. Työelämässä, kun teknisen alan tuotekehityksessä olen, ei ole mitään merkitystä minkä näköinen on, vain osaamisella.
Aina harva "saa" mitään ilmaiseksi.
Minulla on paljon kaikkea mutta myös 44v aikuisuutta ja ahkeraa ponnistelua niiden eteen. Töitä, luopumista jostain muusta, säästämistä, kunnianhimoa, yritteliäisyyttä, sitkeyttä jne
Sitä sanotaan oppimiseksi. Nuorena katsoin ympärilleni ja opin, että matalapalkkainen ala ei ole järkevä. Opiskelin parempaan hommaan. En saanut sitä työtä. Opiskelin toisenkin ammatin ja näiden yhdistelmänä pääsin hyvään unelmaduuniin. En "saanut" sitä vaan tein työtä ja opin sen eteen. Ainoastaan terveet lapset olen "saanut". Niistäkin muutaman kanssa tehty kova työ ja opittu, millä käytöshäiriöisistä pikkulapsista saa ihanat teinit. En "saanut" suoraan ihania teinejä.
Entä parisuhde? Opin kantapään kautta, mitä en halua enää koskaan itselleni valita. Asetin riman ylemmäs ja laitoin tunteeni kuriin. En ottanut ensimmäistä vastaantulijaa. Otin sen kiltin näköisen hauskan insinörtin ja hän onkin aarre.
Kyllä olen ollut työtön (mutta pyrkinyt siitä aktiivisesti eroon), olen ollut väsynyt, täysin loppu, tehnyt **skaduuneja, laskenut kolikoita, mutta olen oppinut ja aina pyrkinyt parempaan ja uskonut parempaan myös.
Jotkut tekevät jatkuvasti viisaita päätöksiä, joiden tulokset kertyvät kertymistään.
Toiset tekevät jatkuvasti hölmöjä päätöksiä, joiden murheet kassantuvat kasaantumistaan,
Osaavat asettaa tavoitteita ja osaavat laatia suunnitelman, joilla pääsee niihiin. Jos eivät osaa jotain asiaa, opettelevat sen. Uskovat itseensä. Jos epäonnistuvat, yrittävät uudelleen toisella tavalla.
Mä en oo saanut mitään ilmaiseksi. Niska limassa painettu duunia viimeiset 15 vuotta. Ärsyttää niin vietävästi jos joku kuvittelee että olen onnekas.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mikä on naisellinen viehätysvoima ?
Vierailija kirjoitti:
Katkerat ja kateelliset ihmiset harvoin saavat haluamaansa.
Watch your thoughts; they become words. Watch your words; they become actions. Watch your actions; they become habit. Watch your habits; they become character. Watch your character; it becomes your destiny. Lao Tzu
Siihen voi olla monenlaisia syitä.
Ensinnäkin jokaisella on erilainen määritelmä sille, mitä on kaikki haluamansa. Jos haluaa vain vähän, se on suhteellisen helppo saavuttaa ja sen jälkeen olla tyytyväinen elämäänsä. Toisaalta joku voi haluta jotain suurta ja uhrauksia vaativaa, mutta ei sitten kuitenkaan murehdi niitä uhrauksia, kunhan vain saa sen yhden suuren havittelemansa asian. Jollekin toiselle nämä sivuseurauksena uhratut asiat saattaisivat tuntua siltä, että elämässä ei ole enää mitään mieltä. On olemassa myös ihmisiä, joille mikään ei riitä. He ovat saaneet paljon, mutta silti tuntevat jatkuvaa tyhjyyttä ja tyytymättömyyttä.
Toisekseen jokaisen tavoitteen saavuttamiseen vaikuttaa henkilön kyvyt, ihmissuhteet ja onni. Viimeisen vaikutusta monet vähättelevät, vaikka havaintojeni mukaan sillä on useimmiten yllättävän suuri rooli onnistumisissa. Varsinkin sellaisessa vuosikausien onnistumisputkissa.
Määrittele ensin "kaiken haluamansa"