Juha Tapio: Kuka näkee sut - en tiiä uskonko enää tähän "voimaannuttamiseen".
Moneskohan biisi tämä Juha Tapiolta on, jossa "voimaannutetaan" arkista ahertajaa. Tai tarkemmin varmaan ahertajanaista. Olen tykännyt paljojnkin Sitkeästä sydämestä. Sinun vuorosi loistaakin oli ihan hyvä.
Mutta nyt tämä Kuka näkee sut - alkaa vaikuttaa todella laskelmoivalta. Että taas poimitaan se harmaa kadullakulkija ja suunnataa valo. Että kelpaat. Joo. kiva. Mutta kun kuulen kuinka on mietitty, että tarvitaan tällainen sinkku, että just SINÄ, sinä Sonja, joka kannat alepan kauppakassia ja vaippapakettia tai sinä Minna, joka väsyneenä palaat tyhjään kotiin, josta lapset jo teilleen lentäneet, että SINÄ kelpaat. Että voimaannutettan SINUT - niin kassakone kilisee.
Kommentit (18)
Joo, entä jos se harmaa ujo ja kiltti Mirjukka haaveilee myös vastaantulijoiden murhaamisesta ja kaikki vituttaa ja vihaa lapsia, koska elämä on juuri niin paskaa kuin voimalaulussa kerrotaan, kelpaako silloinkin? Kuka tekisi voimalauluja sosiopaateille?
Joo Juha Tapio alkaa jo kyllästyttää vaikka joitakin vuosia sitte tykkäsin paljonkin. Sydän jota rakastan-biisi on jo ihan puhkisoitettu radiossa, oikein taattua JT-huttua 😖
Juha Tapiolla on alusta asti ollut laskelmoivaa settiä ja teennäisen herkkää tulkintaa. Mutta pääasia on, että levyt myy ja keikkaa pukkaa.
No niinpä! Minua nuo miesten esittämät arjen nöyrille puurtajanaisille suunnatut ylistyslaulut lähinnä ärsyttävät. Että kantakaa te vaan niitä kauppakassejanne vaikka loppuelämänne, kyllä teitä kovasti arvostetaan vaikkei se arvostus missään konkreettisessa koskaan näy.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä! Minua nuo miesten esittämät arjen nöyrille puurtajanaisille suunnatut ylistyslaulut lähinnä ärsyttävät. Että kantakaa te vaan niitä kauppakassejanne vaikka loppuelämänne, kyllä teitä kovasti arvostetaan vaikkei se arvostus missään konkreettisessa koskaan näy.
"Ylistämällä alistaminen" - tämä on vanha vallankäytön muoto.
Teennäsyys paistaa läpi kuten myös haastatteluista puolisonsa kanssa. Laskelmoivaa.
Vierailija kirjoitti:
Moneskohan biisi tämä Juha Tapiolta on, jossa "voimaannutetaan" arkista ahertajaa. Tai tarkemmin varmaan ahertajanaista. Olen tykännyt paljojnkin Sitkeästä sydämestä. Sinun vuorosi loistaakin oli ihan hyvä.
Mutta nyt tämä Kuka näkee sut - alkaa vaikuttaa todella laskelmoivalta. Että taas poimitaan se harmaa kadullakulkija ja suunnataa valo. Että kelpaat. Joo. kiva. Mutta kun kuulen kuinka on mietitty, että tarvitaan tällainen sinkku, että just SINÄ, sinä Sonja, joka kannat alepan kauppakassia ja vaippapakettia tai sinä Minna, joka väsyneenä palaat tyhjään kotiin, josta lapset jo teilleen lentäneet, että SINÄ kelpaat. Että voimaannutettan SINUT - niin kassakone kilisee.
Tästä saisi kyllä niin herkullisen Satu ja Tuija Kummeli-sketsin. Tai kuulen kuinka Kumman Kaa Ellulta pukkaisi syväanalyysshia arkisen ahertajan dilemmasta.
Otsikon perusteella luulin, että Juha Tapio itse ei tiedä, uskooko enää voimaannuttamiseen
Vierailija kirjoitti:
Teennäsyys paistaa läpi kuten myös haastatteluista puolisonsa kanssa. Laskelmoivaa.
Kohta ne varmaan eroaa "yhteisymmäryksessä pitkän ja upean yhteisen matkan jälkeen" ja Juhiksella joku nuori blondi kainalossa.
EN pidä Juha Tapiosta. Rahastaa ihmisten pahalla ololla. Rikas mies mutta esittää jotain tavista. Isot talot ja isot autot alla ja rahaa pankkitli täynnä
Onko hän uskova vai ei?
Jos on niin jotenkin tuntuu häpeilevän sitä. Vai pelkääkö että ei kaupallisesti menesty jos on avoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ylistämällä alistaminen" - tämä on vanha vallankäytön muoto.
Tulee mieleen sellainenkin, että JT on kyykyttäjähallituksen musiikkia: sinä köyhäkin kelpaat ja kelpaat vielä köyhempänäkin niin että leikataan lisää.
Teennäiseltä ja laskelmoivalta on minustakin vaikuttanut alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Juha Tapiolla on alusta asti ollut laskelmoivaa settiä ja teennäisen herkkää tulkintaa. Mutta pääasia on, että levyt myy ja keikkaa pukkaa.
no mä sanoin jo vuosia sitten tällä samalla palstalla, että laskelmoiva jätkä, joka äkkäsi että gospelin sijaan "voimaannuttavalla" musalla (= suunnattu 40+ ikäisille muijille) tekee paljon suuremman tilin. Todella moni pahoitti mielensä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no mä sanoin jo vuosia sitten tällä samalla palstalla, että laskelmoiva jätkä, joka äkkäsi että gospelin sijaan "voimaannuttavalla" musalla (= suunnattu 40+ ikäisille muijille) tekee paljon suuremman tilin. Todella moni pahoitti mielensä tästä.
no nyt on sen verran kertynyt rahaa patjan sisään, että ensi vuoden jälkeen voikin keskittyä niputtamaan seteleitä.
Selkeästi Juha Tapio vastaa johonkin tarpeeseen, kun levyt myyvät, oli laskelmoitua tai ei. Näin se maailma toimii, ystävät hyvät. Alkakaa täyttää jotakin vastaavanlaista ihmisten tarvetta niin pääsette laskeskelemaan omia rahojanne, eikä tarvitse enää keskittyä muiden tekemisiin :)
Joo en minäkään usko enää tuollaiseen hömppään.