Tampereen ratikan vastustaja: oletko useinkin kulkenut bussilla esim. keskusta-Hervanta-keskusta -välillä arkipäivisin klo 16-17?
Kysymys otsikossa.
En nimittäin tunne yhtä ainoaa ratikan vastustajaa, joka ei olisi jossain kehyskunnassa asuva yksityisautoilija, joka vinkuu nyt lähinnä siitä kun ei voi ajella omalla autolla Hämeenkatua edestakaisin. Kaikki keskustassa tai sen liepeillä asuvat joukkoliikenteen käyttäjät ovat ratikan kannalla, vaikka nyt on pari vuotta vaikeampaa. Jopa moni autoilija toivoo sujuvuutta ruuhka-aikoihin, sillä nyt punaisiin valoihin sumppuuntuvat ruuhka-ajan bussit ovat myös autoilijoille ongelma.
Kommentit (75)
Eivät he kehtaa vastata tähän, koska tosiasia on, ettei heillä ole lainkaan omaa kokemusta Tampereen julkisesta liikenteestä.
Kaikki joukkoliikenne pois ja reilusti vaan autokaistoja. Ja polkupyörillä ei ole mitään asiaa autokaistoille! Eikä mopoautoilla!
Tampereen tuleva ratikka on hieno. Ihan toista kuin Helsingin kapea ratikka.
Onko tuolla linjalla sitten jotain erityisiä ongelmia nykyään mitä pari vuotta sitten ei mielestäni ollut? Muutakuin se nukukivetyksillä tärryyttely.
Minulla tosin ei ole mitään mielipidettä mistään ratikoista.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa.
En nimittäin tunne yhtä ainoaa ratikan vastustajaa, joka ei olisi jossain kehyskunnassa asuva yksityisautoilija, joka vinkuu nyt lähinnä siitä kun ei voi ajella omalla autolla Hämeenkatua edestakaisin. Kaikki keskustassa tai sen liepeillä asuvat joukkoliikenteen käyttäjät ovat ratikan kannalla, vaikka nyt on pari vuotta vaikeampaa. Jopa moni autoilija toivoo sujuvuutta ruuhka-aikoihin, sillä nyt punaisiin valoihin sumppuuntuvat ruuhka-ajan bussit ovat myös autoilijoille ongelma.
Pysy sinä vihervassari vaan siellä slummissa.
Olen kulkenut opiskeluaikoina paljonkin. Ei ollut mitään ongelmaa. Ja tuo ratikka palvelee niin pientä osaa, että ihan turhaa rahan haaskausta. Mutta olen varma siitä, että "kyllä"-nappia painaneilla on vahvoja kytköksiä maarakennusfirmoihin. Mielestäni joku voisi tutkia asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan farssi koko ratikka. Onneksi asun Nokialla
Samaa mieltä 😎
T. Toinen nokialainen
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla linjalla sitten jotain erityisiä ongelmia nykyään mitä pari vuotta sitten ei mielestäni ollut? Muutakuin se nukukivetyksillä tärryyttely.
Minulla tosin ei ole mitään mielipidettä mistään ratikoista.
On, koska matkustajamäärät kasvavat vuosi vuodelta mutta bussien volyymia ei voi enää lisätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa.
En nimittäin tunne yhtä ainoaa ratikan vastustajaa, joka ei olisi jossain kehyskunnassa asuva yksityisautoilija, joka vinkuu nyt lähinnä siitä kun ei voi ajella omalla autolla Hämeenkatua edestakaisin. Kaikki keskustassa tai sen liepeillä asuvat joukkoliikenteen käyttäjät ovat ratikan kannalla, vaikka nyt on pari vuotta vaikeampaa. Jopa moni autoilija toivoo sujuvuutta ruuhka-aikoihin, sillä nyt punaisiin valoihin sumppuuntuvat ruuhka-ajan bussit ovat myös autoilijoille ongelma.
Pysy sinä vihervassari vaan siellä slummissa.
Ajele sinä heinähattu lantaiset kumpparit jalassa Ylöjärveltä Ideaparkiin kiertotien kautta, niin ei tarvitse valittaa, ettei voi enää keskustan läpi ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he kehtaa vastata tähän, koska tosiasia on, ettei heillä ole lainkaan omaa kokemusta Tampereen julkisesta liikenteestä.
Salli minun taas nauraa. Kuusi vuotta kuljin keskustan ja Herwoodin väliä nyssellä. Ei ollut mitään ongelmia. Mutta nyt on ollut jo vuoden isoja ongelmia. Niin omalla autolla kuin nyssellä. Ja vielä jatkuu pitkään.
Kannatan henkilökohtaisesti ratikkaa.
Mutta työpaikallani kerran keskusteltiin asiasta. Suurin osa piti ratikkaa huonona, koska se on niin pysyvä ratkaisu. Mikäli raitiovaunu hajoaa kiskoille, se tukkii koko liikenteen. Reittejä ei voi muuttaa poikkeuksellisesti esimerkiksi auto-onnettomuuden vuoksi, tai muutenkaan, mikäli käytännössä todetaan, että reitti ei toimikaan, ja pitäisi koukata jonkun kautta. Ratikkaa pidettiin käytännössä yksimielisesti "kankeana" vaihtoehtona ja mieluummin pitäisi kehittää sähköbusseja...
Mutta kuten alussa sanoin, omasta mielestäni ratikka on hyvä juttu ja kohottaa asuntonikin arvoa! Ja Helsingissä käyneenä mielestäni ratikoissa on paljon miellyttävämpää istua, kuin tärisevässä bussissa mukulakivillä...
Toivon että sitten kun se ratikka joskus on vihdoin valmis niin mielipiteeni sitä kohtaan muuttu positiivisemmaksi, mutta tällä hetkellä vituttaa päivittäin julkisten käyttäminen mikä on aikamoista kaaosta noiden työmaiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan farssi koko ratikka. Onneksi asun Nokialla
Totta. Valitettavasti työpaikkani on Hervannassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kulkenut opiskeluaikoina paljonkin. Ei ollut mitään ongelmaa. Ja tuo ratikka palvelee niin pientä osaa, että ihan turhaa rahan haaskausta. Mutta olen varma siitä, että "kyllä"-nappia painaneilla on vahvoja kytköksiä maarakennusfirmoihin. Mielestäni joku voisi tutkia asiaa.
Niinpä, Lentävänniemi-Hervanta/TAYS -välillä asuu ja kulkee niin vähän ihmisiä, että ratikasta on iloa vaan kouralliselle ihmisiä... :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he kehtaa vastata tähän, koska tosiasia on, ettei heillä ole lainkaan omaa kokemusta Tampereen julkisesta liikenteestä.
Salli minun taas nauraa. Kuusi vuotta kuljin keskustan ja Herwoodin väliä nyssellä. Ei ollut mitään ongelmia. Mutta nyt on ollut jo vuoden isoja ongelmia. Niin omalla autolla kuin nyssellä. Ja vielä jatkuu pitkään.
Etkö ikinä, siis ikinä jäänyt ulos jopa kahdesta perättäisestä kolmosen bussista ruuhka-aikaan? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan farssi koko ratikka. Onneksi asun Nokialla
Totta. Valitettavasti työpaikkani on Hervannassa.
Tunnelia pitkin pääsee varsin mukavasti kun aiempi ruuhkasumppu on purettu. Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla linjalla sitten jotain erityisiä ongelmia nykyään mitä pari vuotta sitten ei mielestäni ollut? Muutakuin se nukukivetyksillä tärryyttely.
Minulla tosin ei ole mitään mielipidettä mistään ratikoista.
On, koska matkustajamäärät kasvavat vuosi vuodelta mutta bussien volyymia ei voi enää lisätä.
Mutta hyvin harva bussivuoro on täynnä. Aamulla ennen kahdeksaa ja iltapäivällä neljän jälkeen on muutama vuoro täynnä. Muuten kulkevat lähes tyhjinä, joten ei olla lähelläkään mitään kapasiteetti rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan farssi koko ratikka. Onneksi asun Nokialla
Totta. Valitettavasti työpaikkani on Hervannassa.
Tunnelia pitkin pääsee varsin mukavasti kun aiempi ruuhkasumppu on purettu. Mikä ongelma?
Oletko käynyt hetkeen Hervannassa? Tai mennyt valtaväylää? Siellä on pahemmat sumput kuin mitä oli ennen tunnelia Särkänniemen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla linjalla sitten jotain erityisiä ongelmia nykyään mitä pari vuotta sitten ei mielestäni ollut? Muutakuin se nukukivetyksillä tärryyttely.
Minulla tosin ei ole mitään mielipidettä mistään ratikoista.
On, koska matkustajamäärät kasvavat vuosi vuodelta mutta bussien volyymia ei voi enää lisätä.
Mutta hyvin harva bussivuoro on täynnä. Aamulla ennen kahdeksaa ja iltapäivällä neljän jälkeen on muutama vuoro täynnä. Muuten kulkevat lähes tyhjinä, joten ei olla lähelläkään mitään kapasiteetti rajoja.
Mille tämä havaintosi perustuu?
Ihan farssi koko ratikka. Onneksi asun Nokialla