Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen ratikan vastustaja: oletko useinkin kulkenut bussilla esim. keskusta-Hervanta-keskusta -välillä arkipäivisin klo 16-17?

Vierailija
13.04.2018 |

Kysymys otsikossa.

En nimittäin tunne yhtä ainoaa ratikan vastustajaa, joka ei olisi jossain kehyskunnassa asuva yksityisautoilija, joka vinkuu nyt lähinnä siitä kun ei voi ajella omalla autolla Hämeenkatua edestakaisin. Kaikki keskustassa tai sen liepeillä asuvat joukkoliikenteen käyttäjät ovat ratikan kannalla, vaikka nyt on pari vuotta vaikeampaa. Jopa moni autoilija toivoo sujuvuutta ruuhka-aikoihin, sillä nyt punaisiin valoihin sumppuuntuvat ruuhka-ajan bussit ovat myös autoilijoille ongelma.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan farssi koko ratikka. Onneksi asun Nokialla

Vierailija
2/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he kehtaa vastata tähän, koska tosiasia on, ettei heillä ole lainkaan omaa kokemusta Tampereen julkisesta liikenteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joukkoliikenne pois ja reilusti vaan autokaistoja. Ja polkupyörillä ei ole mitään asiaa autokaistoille! Eikä mopoautoilla!

Vierailija
4/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen tuleva ratikka on hieno. Ihan toista kuin Helsingin kapea ratikka.

Vierailija
5/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla linjalla sitten jotain erityisiä ongelmia nykyään mitä pari vuotta sitten ei mielestäni ollut? Muutakuin se nukukivetyksillä tärryyttely.

Minulla tosin ei ole mitään mielipidettä mistään ratikoista.

Vierailija
6/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys otsikossa.

En nimittäin tunne yhtä ainoaa ratikan vastustajaa, joka ei olisi jossain kehyskunnassa asuva yksityisautoilija, joka vinkuu nyt lähinnä siitä kun ei voi ajella omalla autolla Hämeenkatua edestakaisin. Kaikki keskustassa tai sen liepeillä asuvat joukkoliikenteen käyttäjät ovat ratikan kannalla, vaikka nyt on pari vuotta vaikeampaa. Jopa moni autoilija toivoo sujuvuutta ruuhka-aikoihin, sillä nyt punaisiin valoihin sumppuuntuvat ruuhka-ajan bussit ovat myös autoilijoille ongelma.

Pysy sinä vihervassari vaan siellä slummissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut opiskeluaikoina paljonkin. Ei ollut mitään ongelmaa. Ja tuo ratikka palvelee niin pientä osaa, että ihan turhaa rahan haaskausta. Mutta olen varma siitä, että "kyllä"-nappia painaneilla on vahvoja kytköksiä maarakennusfirmoihin. Mielestäni joku voisi tutkia asiaa.

Vierailija
8/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan farssi koko ratikka. Onneksi asun Nokialla

Samaa mieltä 😎

T. Toinen nokialainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla linjalla sitten jotain erityisiä ongelmia nykyään mitä pari vuotta sitten ei mielestäni ollut? Muutakuin se nukukivetyksillä tärryyttely.

Minulla tosin ei ole mitään mielipidettä mistään ratikoista.

On, koska matkustajamäärät kasvavat vuosi vuodelta mutta bussien volyymia ei voi enää lisätä.

Vierailija
10/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys otsikossa.

En nimittäin tunne yhtä ainoaa ratikan vastustajaa, joka ei olisi jossain kehyskunnassa asuva yksityisautoilija, joka vinkuu nyt lähinnä siitä kun ei voi ajella omalla autolla Hämeenkatua edestakaisin. Kaikki keskustassa tai sen liepeillä asuvat joukkoliikenteen käyttäjät ovat ratikan kannalla, vaikka nyt on pari vuotta vaikeampaa. Jopa moni autoilija toivoo sujuvuutta ruuhka-aikoihin, sillä nyt punaisiin valoihin sumppuuntuvat ruuhka-ajan bussit ovat myös autoilijoille ongelma.

Pysy sinä vihervassari vaan siellä slummissa.

Ajele sinä heinähattu lantaiset kumpparit jalassa Ylöjärveltä Ideaparkiin kiertotien kautta, niin ei tarvitse valittaa, ettei voi enää keskustan läpi ajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät he kehtaa vastata tähän, koska tosiasia on, ettei heillä ole lainkaan omaa kokemusta Tampereen julkisesta liikenteestä.

Salli minun taas nauraa. Kuusi vuotta kuljin keskustan ja Herwoodin väliä nyssellä. Ei ollut mitään ongelmia. Mutta nyt on ollut jo vuoden isoja ongelmia. Niin omalla autolla kuin nyssellä. Ja vielä jatkuu pitkään.

Vierailija
12/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan henkilökohtaisesti ratikkaa.

Mutta työpaikallani kerran keskusteltiin asiasta. Suurin osa piti ratikkaa huonona, koska se on niin pysyvä ratkaisu. Mikäli raitiovaunu hajoaa kiskoille, se tukkii koko liikenteen. Reittejä ei voi muuttaa poikkeuksellisesti esimerkiksi auto-onnettomuuden vuoksi, tai muutenkaan, mikäli käytännössä todetaan, että reitti ei toimikaan, ja pitäisi koukata jonkun kautta. Ratikkaa pidettiin käytännössä yksimielisesti "kankeana" vaihtoehtona ja mieluummin pitäisi kehittää sähköbusseja...

Mutta kuten alussa sanoin, omasta mielestäni ratikka on hyvä juttu ja kohottaa asuntonikin arvoa! Ja Helsingissä käyneenä mielestäni ratikoissa on paljon miellyttävämpää istua, kuin tärisevässä bussissa mukulakivillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että sitten kun se ratikka joskus on vihdoin valmis niin mielipiteeni sitä kohtaan muuttu positiivisemmaksi, mutta tällä hetkellä vituttaa päivittäin julkisten käyttäminen mikä on aikamoista kaaosta noiden työmaiden takia.

Vierailija
14/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan farssi koko ratikka. Onneksi asun Nokialla

Totta. Valitettavasti työpaikkani on Hervannassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kulkenut opiskeluaikoina paljonkin. Ei ollut mitään ongelmaa. Ja tuo ratikka palvelee niin pientä osaa, että ihan turhaa rahan haaskausta. Mutta olen varma siitä, että "kyllä"-nappia painaneilla on vahvoja kytköksiä maarakennusfirmoihin. Mielestäni joku voisi tutkia asiaa.

Niinpä, Lentävänniemi-Hervanta/TAYS -välillä asuu ja kulkee niin vähän ihmisiä, että ratikasta on iloa vaan kouralliselle ihmisiä... :DDD

Vierailija
16/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät he kehtaa vastata tähän, koska tosiasia on, ettei heillä ole lainkaan omaa kokemusta Tampereen julkisesta liikenteestä.

Salli minun taas nauraa. Kuusi vuotta kuljin keskustan ja Herwoodin väliä nyssellä. Ei ollut mitään ongelmia. Mutta nyt on ollut jo vuoden isoja ongelmia. Niin omalla autolla kuin nyssellä. Ja vielä jatkuu pitkään.

Etkö ikinä, siis ikinä jäänyt ulos jopa kahdesta perättäisestä kolmosen bussista ruuhka-aikaan? En usko.

Vierailija
17/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan farssi koko ratikka. Onneksi asun Nokialla

Totta. Valitettavasti työpaikkani on Hervannassa.

Tunnelia pitkin pääsee varsin mukavasti kun aiempi ruuhkasumppu on purettu. Mikä ongelma?

Vierailija
18/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla linjalla sitten jotain erityisiä ongelmia nykyään mitä pari vuotta sitten ei mielestäni ollut? Muutakuin se nukukivetyksillä tärryyttely.

Minulla tosin ei ole mitään mielipidettä mistään ratikoista.

On, koska matkustajamäärät kasvavat vuosi vuodelta mutta bussien volyymia ei voi enää lisätä.

Mutta hyvin harva bussivuoro on täynnä. Aamulla ennen kahdeksaa ja iltapäivällä neljän jälkeen on muutama vuoro täynnä. Muuten kulkevat lähes tyhjinä, joten ei olla lähelläkään mitään kapasiteetti rajoja. 

Vierailija
19/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan farssi koko ratikka. Onneksi asun Nokialla

Totta. Valitettavasti työpaikkani on Hervannassa.

Tunnelia pitkin pääsee varsin mukavasti kun aiempi ruuhkasumppu on purettu. Mikä ongelma?

Oletko käynyt hetkeen Hervannassa? Tai mennyt valtaväylää? Siellä on pahemmat sumput kuin mitä oli ennen tunnelia Särkänniemen kohdalla.

Vierailija
20/75 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla linjalla sitten jotain erityisiä ongelmia nykyään mitä pari vuotta sitten ei mielestäni ollut? Muutakuin se nukukivetyksillä tärryyttely.

Minulla tosin ei ole mitään mielipidettä mistään ratikoista.

On, koska matkustajamäärät kasvavat vuosi vuodelta mutta bussien volyymia ei voi enää lisätä.

Mutta hyvin harva bussivuoro on täynnä. Aamulla ennen kahdeksaa ja iltapäivällä neljän jälkeen on muutama vuoro täynnä. Muuten kulkevat lähes tyhjinä, joten ei olla lähelläkään mitään kapasiteetti rajoja. 

Mille tämä havaintosi perustuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan