Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa huomattiin, ettei 10-vuotias osannut lukea eikä kirjoittaa – taustalta paljastui vanhempien järkyttävä salaisuus

Vierailija
13.04.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005639849.html

Katsokaa toi vankeusrangaistuksen kesto!!!!! Wtf?!?

Kommentit (488)

Vierailija
441/488 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hfrjj kirjoitti:

Saunan taakse sekä isä että äiti. Turha heitä on puolustella, he ovat hirviöitä. Kaikki lapset otettava huostaan! Mutta eihän Suomessa välitetä muusta kuin talousrikoksista, tai luvattomasta hirven kaadosta yms.

No mehän lyhyiden lehtijuttujen perusteella parhaiten tiedetään, mistä on kysymys. Lynkkaava roskajoukko on paras tuomioistuin. Ei, tuskin on hirviöistä tai sadisteista kysymys, enemmänkin osaamattomuudesta ja kaupungin virkailijoiden laiminlyönneistä. Tai sitten lainsäädännössä on aukkoja.

Vierailija
442/488 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hfrjj kirjoitti:

Saunan taakse sekä isä että äiti. Turha heitä on puolustella, he ovat hirviöitä. Kaikki lapset otettava huostaan! Mutta eihän Suomessa välitetä muusta kuin talousrikoksista, tai luvattomasta hirven kaadosta yms.

No mehän lyhyiden lehtijuttujen perusteella parhaiten tiedetään, mistä on kysymys. Lynkkaava roskajoukko on paras tuomioistuin. Ei, tuskin on hirviöistä tai sadisteista kysymys, enemmänkin osaamattomuudesta ja kaupungin virkailijoiden laiminlyönneistä. Tai sitten lainsäädännössä on aukkoja.

Silvako se taas puolustelee?

Että vain osaamattomuutta pitää lapsi 9-vuotta eristyksessä ja jättää lääkkeet antamatta? Ihme että osataan edes lapsia tehdä sitten. Onko tämä sitä uusavuttomuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/488 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloussanomien nettisivulta löytyy velkojen protestimerkintöjä. 1.2.2018 344e protestissa esimerkiksi. Kaikkien vapaasti löydettävää tietoa.

Vierailija
444/488 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTJ sivuilta hakee yrityksen nimellä, kun yrityksen perystiedot auki, alareunasta löytyy kohta "verovelkarekisteri näytä tiedot". Kannattaa lukaista, ihan julkista tietoa.

Toivottavasti "ripeä Audi" vaihtaa omistajaa tarpeeksi ripeästi. Vinkki Audin ostajalle, älä maksa missään tapauksessa käteisellä, vaan tilille ehdottomasti.

Vierailija
445/488 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousneuvoja kirjoitti:

YTJ sivuilta hakee yrityksen nimellä, kun yrityksen perystiedot auki, alareunasta löytyy kohta "verovelkarekisteri näytä tiedot". Kannattaa lukaista, ihan julkista tietoa.

Toivottavasti "ripeä Audi" vaihtaa omistajaa tarpeeksi ripeästi. Vinkki Audin ostajalle, älä maksa missään tapauksessa käteisellä, vaan tilille ehdottomasti.

Eikat nyt vaa oo jääny veroja kellää maksamatta, eihä sellasta tehä...

Hyvä automyynti ilmotus Audillaki. Välirahaa ei voi maksaa ollenkaan (eikö ees 50e verra?). Ja vaihto kiinnostaa kaikkiin tarjottuihi romuihin. Lisäks katsastus taitaa olla ajankohtane, mut miks sitä ei tehty? Menis ihan erilailla kaupaksi, jos ois just katsastettu. Onkoha Audi ihan ehjä?

Vierailija
446/488 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että onkohan kukaan pyytänyt anteeksi siltä pojalta ettei tämä hyvinvointiyhteiskunta suojellut häntä omilta vanhemmiltaan.

Vastuu on meidän kaikkien, jotka tähän yhteiskuntaan kuuluu ja sen lakeja määrittelee.

Tuskinpa hän tätä palstaa lukee, mutta: Anteeksi!

Tälläiset uutiset tuntuvat erityisen pahalle minulle, koska en voi saada omia lapsia. Tämä lapsi olisi ollut minulle kuin lottovoitto.

Vierailija
447/488 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusyrityksen 60 vuotta kestänyt perinteikäs aika on ohi. Inhottavat viranomaiset ottivat huostaan mahdollisen yrityksen jatkajan.

Jo 60 vuoden kokemuksella on tiedetty, kuinka kasvattaa menestyksekäs kuljetusyrittäjä.

Viranomaisten osoittama pienen yrittäjän vainoaminen jatkuu.

Vierailija
448/488 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon rekkamies, mä oon rekkamies

Tuhansia töitä, valvottuja öitä

Viikkoja tiellä, saan asfalttia niellä

Silmiä painaa, ei uni anna lainaa

Hei rekkamies, mikä pitää miehen tiellä

Mä oon rekkamies, aina tien päällä

Ja joskus ylikuormaa en kiellä

Kiusana kiire ja virkavalta

Erityisesti virkavalta.

Vierailija
449/488 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen isältä pojalle kuljetusyritys Kuljetuspalvelu Paukama Oy.

Ei tainnut olla tämä kidutettu poikaparka sitten vanhempiensa mielestä sopiva firmaa jatkamaan.

Olisi hyvä videä nämä vanhemmat saunan taakse ja vähän kouluttaa.

Vierailija
450/488 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan se monsteripoppoo on pakannut romunsa ja romppeensa autoonsa ja paennut maasta? Voi maa jo poltella jalkojen alla..

Miksi polttelisi?,luuletko oikeasti että suomalaiset nössöt tekevät hänelle jotain?

Vierailija
451/488 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko kukaan Tuomas Paukamaa tai Silva Siekkistä Keljonkankaalta?

Vierailija
452/488 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha olo tajutessani, kuinka järkyttävänä pidetään ilmeisesti sitä, ettei lapsi osannut pyöräillä, hiihtää eikä luistella. Nimittäin minuakaan ei opetettu koskaan pyöräilemään eikä minulla siten sitä taitoa vielä näin aikuisenakaan ole. Hiihto ja luistelu opetettiin koulussa.

Olen aina tainnut vähän ajatella, että pyöräilytaidon puute on oma vikani (jopa "omaa tyhmyyttäni"), nyt ensi kertaa tajuan että ehkä olisi ollut vanhempien velvollisuus opettaa. Kasvatukseni ei varmaan ollutkaan ihan täydellinen.

Vierailija
453/488 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein ammattiautoilijoiden puheenjohtajia.

Googlettakaa --> Jyväskylän Seudun Kuorma-Autoilijat ry

Mitähän rekkamiesten seuraavassa kokouksessa keskustellaan?

Voi vähän ottaa pattiin.

Tollanen lastenkasvatus on varmaa iha normaalia rekkamiehillä. Eihän ne itekkää yleensä osaa ees puhua. Tuskin sitte lukea ja kirjottakaa. Ja elävät eristettynä rekan ohjaamossa. Lisäksi ainakin abc-asemien wc:t haisee aina rekkamiehille, eli kuselle.

Ei ole enää Jyväskylän Seudun Kuorma-Autoilijat ry:n puheenjohtaja!

Tervetuloa katsomaan kuljetusyrittäjän/rekkamiehen arkea. Voit yllättyä. Kolme tervepäistä lasta, osa jo aikuisia. Ei haise kusi vaan asutaan keskivertoa isomassa talossa, ei rekan ohjaamossa koska se tekee tulosta tuolla tien päällä. Ei pidä yleistää asiaa jos joku hölmöilee!

Vierailija
454/488 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani (17 v.) todettiin juuri kilpirauhasen vajaatoiminta. TSH 5.8 ja T4V 13. Käytiin Mehiläisessä endogrinologilla, joka sanoi, että selkeä vajaatoiminta ja lääkitys tuli. Lääkäri sanoi myös, että tämän ikäisellä on ehdoton TSH:n yläraja 2.0. Tutkiessani terkkarissa otettuja vanhoja arvoja, ne olivat olleet jo vuosia yli normaalienkin viitearvojen. Meille kuitenkin sanottiin aina arvauskeskuksessa, että arvot ovat normaalit. Kouluterveydenhoitaja kehtasi vielä väittää, että TSH:n yläraja on 7.0...sanoin hänelle muutaman valitun sanan.

Oireina oli 7-vuotiaana alkanut lihominen, koulunkäyntivaikeudet jne.

Harmittaa, kun kilpirauhasarvoja juuri tutkittiin minun (äidin) pyynnöstä koska olin huolissani poikani lihomisesta.

Olkaa muut viisaampia ja menkää heti yksityiselle asiansa osaavalle endokrinologille.

Vierailija
455/488 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojallani (17 v.) todettiin juuri kilpirauhasen vajaatoiminta. TSH 5.8 ja T4V 13. Käytiin Mehiläisessä endogrinologilla, joka sanoi, että selkeä vajaatoiminta ja lääkitys tuli. Lääkäri sanoi myös, että tämän ikäisellä on ehdoton TSH:n yläraja 2.0. Tutkiessani terkkarissa otettuja vanhoja arvoja, ne olivat olleet jo vuosia yli normaalienkin viitearvojen. Meille kuitenkin sanottiin aina arvauskeskuksessa, että arvot ovat normaalit. Kouluterveydenhoitaja kehtasi vielä väittää, että TSH:n yläraja on 7.0...sanoin hänelle muutaman valitun sanan.

Harmittaa, kun kilpirauhasarvoja juuri tutkittiin minun (äidin) pyynnöstä koska olin huolissani poikani lihomisesta.

Olkaa muut viisaampia ja menkää heti yksityiselle asiansa osaavalle endokrinologille.

Eli tämän naisen lapsi on ollut ilmeisesti NORMAALI vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta alkanut jo / vuotiaana.

Äiti pakotti lääkäriin vasta 17 vuotiaana.

MIKÄ RANGAISTUS TÄLLE NAISELLE!

Vierailija
456/488 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikki lihavat lapset nyt tutkituttaa esim vuosittain onko kilpirauhasen vajaatoiminta?

Syyllistynkö rikokseen jos lapsi tutkitaan vasta esim murrosiässä?

Millainen rangaistus tulee?

Lapsi ei pissaa lattialle , mutta ruokahalut on kovat.

Olen itsekin lihava

Vierailija
457/488 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämän naisen lapsi on ollut ilmeisesti NORMAALI vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta alkanut jo / vuotiaana.

2000 euron kärsimys korvaus pojalle ja lapsenteko kielto naiselle.

Vierailija
458/488 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään puolet lapsista on lihavia ja väsyneitä?

Pitäisikö kaikilta ottaa kilpirauhasarvot ?

Vierailija
459/488 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äidin pitäisi heti tunnistaa jos pojalla kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija
460/488 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikki lihavat lapset nyt tutkituttaa esim vuosittain onko kilpirauhasen vajaatoiminta?

Syyllistynkö rikokseen jos lapsi tutkitaan vasta esim murrosiässä?

Millainen rangaistus tulee?

Lapsi ei pissaa lattialle , mutta ruokahalut on kovat.

Olen itsekin lihava

Yleisin syy lapsen lihomiselle on toki liian kaloripitoinen ruoka yhdistettynä liian vähäiseen liikuntaan. Kilpirauhasen vajaatoiminnassa kasvukäyrät usein risteävät, eli paino suhteessa nousee ja pituus laskee. "Tavallinen" lihominen taas usein lisää myös sitä pituutta. Tämä näin sivuhuomautuksena, etteivät kaikki lihovien lasten äidit epäile kilppariongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän