Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen eheytymään pyrkivä narsistin lapsi. Miten muodostaa hyviä, terveitä ihmissuhteita?

Vierailija
12.04.2018 |

Ja miten voisin löytää ihmissuhteita, joissa ei jatkuvasti tarvitse olla varuillaan että rajojasi tallotaan tai huomataksesi että sinulla olikin toiselle lähinnä hyötyarvo?
Olen kerran löytänyt tällaisen kaverin, mutta se kaveruus meni omasta toiminnastani johtuen poikki. Olin silloin uupunut enkä ollenkaan jaksava, häpesin tilannetta eikä minusta ollut vastaamaan hänen viesteihin. Liekö edes tiesi täysin olostani. Sosiaalinen elämäni on ollut suvantovaiheessa kun väsyn. Toivon että pystyisin muodostamaan vastavuoroisia ja palkitsevia ihmissuhteita. En tiedä onko minulla sellaisista mitenkään suunnattomasti kokemusta. Ymmärsin verrattain myöhään että rakkautta ei voi ostaa, toisin kuin kotona on annettu ymmärtää. Jos olisin vain miellyttävämpi, siistimpi, selväpuheisempi,tyylikkäämpi jne. Mutta kun se ei pidä paikkansa vaikka nuo hyviä ominaisuuksia ovatkin. Miten tästä eteenpäin? Entä millaista on kasvaa ei-narsistin lapsena?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsismin vastuajat ovat psykopaatteja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsistit saa terveitä suhteita. Parempi olisi kaikille että olisit vain yksin etkä puutu muiden tekemiseen.

Vierailija
4/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi narsistinen uhrien tukiryhmä. Ainakin suurissa kaupungeissa on.

Itse olen narsistiperheestä ja enkä osaa ystävystyä. Yksi ystävä on ja hän on sellainen itsenäinen ihminen ja fiksu.

Vierailija
5/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei narsistit saa terveitä suhteita. Parempi olisi kaikille että olisit vain yksin etkä puutu muiden tekemiseen.

Saatko jotain iloa tuollaisesta kommemtoinnista?

Vierailija
6/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on taas aivan ihmeellinen, eihän tosta saa mtn selvää, siis, mitä tää tarkoittaa: "Ymmärsin verrattain myöhään että rakkautta ei voi ostaa, toisin kuin kotona on annettu ymmärtää. Jos olisin vain miellyttävämpi, siistimpi, selväpuheisempi,tyylikkäämpi jne. Mutta kun se ei pidä paikkansa vaikka nuo hyviä ominaisuuksia ovatkin." Kirjoitettu niin epäselvästi, etten ymmärrä näitä lauseita.

Vierailija
7/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP AP VASTAA ^

Vierailija
8/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP AP HERÄTYS

Vierailija
9/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anteeksi epäselvä kirjoitus. Tarkoitan sitä, että toinen ihminen viestii sinulle: rakastaisin sinua enemmän jos olisit x.

Ap

Vierailija
10/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anteeksi epäselvä kirjoitus. Tarkoitan sitä, että toinen ihminen viestii sinulle: rakastaisin sinua enemmän jos olisit x.

Ap

En edelleenkään tajua. :D Kirjoita selvemmin?

Vierailija
11/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkottaaks toi, että sun vanhemmat viesti sulle, että sun pitäis olla enemmän x, z, y ja b, vai että tuttavat viestittää noin? Siis mitä ihmettä? :D Vielä tää: "mutta se ei pidä paikkaansa, vaikka nuo hyviä ominaisuuksia ovatkin"? :D Mitä ihmettä?

Vierailija
12/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi narsistinen uhrien tukiryhmä. Ainakin suurissa kaupungeissa on.

Itse olen narsistiperheestä ja enkä osaa ystävystyä. Yksi ystävä on ja hän on sellainen itsenäinen ihminen ja fiksu.

Kiitos kommentista. Minullakin on muutama kaveri, mutta jotain asioita koen jollain tapaa pinnallisiksi heidän kanssaan. Ap

Vierailija
13/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ainakaan tällä palstalla, etsi esim. joku vertaistukiryhmä vaikean lapsuuden eläneille yms. Tai liity johonkin yksinäiset yhteen toimintaan.

Vierailija
14/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yksin, muut ei häriinny sinusta

Vierailija
15/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OdensKuutio kirjoitti:

Ole yksin, muut ei häriinny sinusta

Kyllä on säälittävää tulla kiusaamaan tällaiseen ketjuun.

Vierailija
16/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on lahjakas, mutta ylen tiiviit on kysymykset.

Mutta luota johonkin ja tekstaa vaikka aluksi sille vanhalle kaverille , siitä vois alkaa virtaus.

Vierailija
17/18 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ap on kotona oppinut että rakkautta ostetaan olemalla mieliksi. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
18/18 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin narsistiäidin lapsena. Paras on käydä omat tunteet läpi terapiassa. Jos niitä ei käsittele on vaikea muodostaa pysyviä, hyviä ja turvallisia suhteita.

Voimia, ei anneta lapsuuden määritellä meitä. Ihminen voi kasvaa ja käydä läpi historiaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi