Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä röyhkeä etuilija, arvostatko muita ihmisiä ollenkaan?

Vierailija
12.04.2018 |

Piti tänään käydä pankissa. Luulin sen aukeavan jo klo 9.30, mutta avautuikin vasta klo 10, joten olin 5 min etuajassa. Ovella jonotti jo kolme iäkkämpää ihmistä ja asetuin heidän peräänsä. Pian taakseni tuli kaksi ihmistä lisää.

Pankin ovi avautui. Siinä samassa jostain sivusta paikalle saapasteli pariskunta. Jonon ensimmäinen mies oli juuri astumassa ovesta sisään, kun tämä pariskunta yritti kiilata hänet. Vanha mies katsoo heitä tuimasti ja astui ovesta ensimmäisenä.

Tämä pariskunta yritti sinnikkäästi kiilata ihan jokaisen ovella jonossa olleen edelle. Me jonossa jo olleet tiivistimme niin lähelle toisiamme, että se ei onnistunut. Sisällä pankissa pariskunta mulkoili meitä muita.

Miksi jotkut ihmiset katsovat, että he ovat oikeutettuja näin röyhkeään käytökseen? Mitä tällaiset ihmiset ajattelevat muista lähimmäisistään?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtui?

Vierailija
2/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat voittaa! Heikot ja hävijät väistyköön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn.

Vierailija
4/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin sen aukeavan jo klo 9.30, mutta avautuikin vasta klo 10, joten olin 5 min etuajassa... Etkö silloin ollut 30 min etuajassa jos olit siellä jo 9.30?

Vierailija
5/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ei voisi vähempään kiinnostaa?

Vierailija
6/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

No ei mitään. Jokainen pääsi pankkitiskille siinä järjestyksessä kuin oli pankin ovelle tullut. Hämmästyttää vaan, kun ovella on ihan selvä jono, miten jotkut kehtaa yrittää kiilata noin.

Vierailija
7/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
8/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatia ei elätä.

Vierailija
9/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä näet varmaan enkeleitäkin?

Vierailija
10/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

No ei mitään. Jokainen pääsi pankkitiskille siinä järjestyksessä kuin oli pankin ovelle tullut. Hämmästyttää vaan, kun ovella on ihan selvä jono, miten jotkut kehtaa yrittää kiilata noin.

Jono oli ovella ei tiskillä?

Vierailija
11/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin sen aukeavan jo klo 9.30, mutta avautuikin vasta klo 10, joten olin 5 min etuajassa... Etkö silloin ollut 30 min etuajassa jos olit siellä jo 9.30?

Niin. Luulin sen olevan jo auki, kun toinen käyttämäni pankki aukeaa klo 9.30. En mennyt heti klo 9.30, koska ovella on yleensä aukeamisaikaan jonossa nuo innokkaat eläkeläiset. :)

Vierailija
12/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

Jono oli ovella ei tiskillä?

Jono oli ovella. Yrittivät päästä saamaan jonotuslapun ennen ovella jo jonottaneita.

Vierailija
13/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatia ei elätä.

Eli sinä lammasmaisesti antaisit kiilaajien mennä edellesi?

Vierailija
14/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti tänään käydä pankissa. Luulin sen aukeavan jo klo 9.30, mutta avautuikin vasta klo 10, joten olin 5 min etuajassa. Ovella jonotti jo kolme iäkkämpää ihmistä ja asetuin heidän peräänsä. Pian taakseni tuli kaksi ihmistä lisää.

Pankin ovi avautui. Siinä samassa jostain sivusta paikalle saapasteli pariskunta. Jonon ensimmäinen mies oli juuri astumassa ovesta sisään, kun tämä pariskunta yritti kiilata hänet. Vanha mies katsoo heitä tuimasti ja astui ovesta ensimmäisenä.

Tämä pariskunta yritti sinnikkäästi kiilata ihan jokaisen ovella jonossa olleen edelle. Me jonossa jo olleet tiivistimme niin lähelle toisiamme, että se ei onnistunut. Sisällä pankissa pariskunta mulkoili meitä muita.

Miksi jotkut ihmiset katsovat, että he ovat oikeutettuja näin röyhkeään käytökseen? Mitä tällaiset ihmiset ajattelevat muista lähimmäisistään?

Ei siihen olekaan mitään selitystä. Jos kysyisit tällaiselta ihmiseltä asiaa suoraan, hän joko mutisisi jotain epäselvää, kieltäytyisi vastaamasta kokonaan tai tiuskaisisi, että "hittoako se sulle kuuluu, mitä mä teen, mä ehdin tähän tiskille ekana ja sillä siisti".

Etuilija uskoo, että hänellä on oikeus kiilata, mutta ei osaa selittää syytä, koska sellaista ei ole. Hän käyttää myös sujuvasti sanontaa "koska mä voin".

Raivostuttava ihmistyyppi, jota näkee tosi usein liikenteessä.

Vierailija
15/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn.

Toi oli selvästi röyhkeän etuilijan kattava ja tyhjentävä vastaus :D

Vierailija
16/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserit joutaa odottamaan, meillä tärkeillä ihmisillä kun on oikeasti kiire.

Vierailija
17/23 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä oli varmaan KIIRE. Tai joku TÄRKEÄ asia hoidettavana. Tai sitten kun jonottaminen on vaan niin tylsää, ettei se sovi ja ne muut ihmiset oli vähemmän tärkeitä.

Muakin etuiltiin viimeksi pankissa. Joku TÄRKEÄ vanha ukko vaan meni tiskille jonosta välittämättä. Ja se jumitti siinä tiskillä kauan.

Olin itse joskus jonottamassa Kelaan vähän ennen sen aukeamista. Kun ovet avattiin, jono hajosi täysin ja ihmiset rynni sisään kuin mitkäkin elikot. Siirryin sitten suosiolla syrjään. En kuitenkaan sisällä joitunut edes odottamaan sitten lopulta.

Kaupoissa myös näkee välillä, kun joku yrittää hiipparoida jostain sivusta muiden edelle.

Lapsena mulle kävi yhdellä kioskilla niin, että useampi aikuinen vaan kumartui mun yli korkealle tiskille ja maksoi omat ostoksensa, vaikka olin siinä ensimmäisenä jonossa. Seisoin siinä sen surkean karkkipussini kanssa pitkään ennen kuin myyjä edes huomioi mua. Se tiski oli todella korkea ja mä 7-vuotiaana hyvin lyhyt. Ylsin juuri ja juuri siihen, mutta myyjä kyllä näki mut. Hän vain palveli tärkeämpiä asiakkaita ensi. Tuosta jäi joku ikuinen raivo tähän asiaan liittyen.

Vierailija
18/23 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono käytös ei ole vahvuutta. Se on vain ja ainoastaan huonoa käytöstä. Sillä ei ole mitään tekemistä vahvuuden kanssa. Se on röyhkeyttä. Kiire on priorisointikysymys. Jos on kiire ni silloin pitää itse tulla aikaisemmin tai sitten myöhemmin kun on enemmän aikaa. Vain tyhmät ihmiset käyttäytyvät huonosti.

Vierailija
19/23 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en? Olen aina valmis tönimään mummot kumoon, vaarit kampitan, teinejä sumutan pippurisumutteella ja lapsilta varastan namuset 😊 kyllä teillä muilla on aikaa odottaa!

Vierailija
20/23 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato kun vihreiden puoluejäsenet on muita parempia, ei kai meitä voi vaatia joidenkin junttien kanssa jonottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme