Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä maista sinulla on huonoja kokemuksia yksin matkustavana naisena? Entä hyviä kokemuksia?

Vierailija
12.04.2018 |

Suunnittelen ensimmäistä pidempää ulkomaanreissuani yksin.
Mistä maista sinulla on huonoja kokemuksia yksin matkustavana naisena?
Onko joku maa mihin et enää missään nimessä lähtisi yksin?
Entä maat, jotka ehkä yllättivät positiivisesti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen matkustanut yksin lähes jokaisessa Euroopan maassa, kaakkois-Aasiassa, Japanissa, Karibialla, muutamassa Afrikan maassa, etelä-Amerikassa. Helpointa on Euroopassa, missä saa olla melko rauhassa kaikkialla, samoin kaakkois-Aasiassa ja erityisesti Japanissa. Afrikassa ja lattarimaissa saa vähän varoa erityisesti illalla ulkona liikkumista; mitään pahaa mulle ei ole koskaan tapahtunut, mutta ei vain hermo kestä niitä seurantuputtajia. En ole onneksi mikään yöelämäihminen, enkä liiku iltaisin ulkona muuten kuin syömään tai johonkin tapahtumaan, ja silloin käytän taksia.

Vierailija
2/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä enää Intiaan! Olin miehen kanssa kylläkin reissussa, mutta tunsin oloni turvattomaksi isommissa kaupungeissa. Asunut vuosia Euroopan metropoleissa, joten en pienistä hetkahda. Olen reissuissa varovainen ja katson milloin ja miten liikun/miten pukeudun, joten siitäkään ei ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa olen joutunut useamminkin seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Kerran mieslauma seurasi tyhjällä metroasemalla ja yksi veti housut kintuistaan ja esitteli mulkkuaan, toisen kerran yksi tuntematon mies kadulla alkoi jutella ja jutellessa tuli lähemmäs niin että lopulta olin selkä seinää vasten ja hän nojasi käsillään seinään niin että olin loukussa kun hän toi turpaansa lähemmäs ja selitti inhottavia juttuja joista ymmärsin vain osan. Kadulla huudellaan perään ja ihan arkitilanteissa (bussipysäkki yms) kommentoidaan rintojen kokoa. Kaupassa seuraavat ja toteavat että tänään tekis mieli blondia (tarkoittivat minua) tai ottaisko sittenkin ton tummatukkasen (kollegani). Italiassa oli vastaavaa, tosin seuraajat eivät yleensä olleet italialaisia vaan arabitaustaisia. Oli niissä italialaisissakin törkymöykkyjä, puhuvat naiselle vähän kuin huonekasvin älykkyyden omaavalle tai sitten puhuvat vaan suoraan ohi mahdolliselle seurueen miehelle. Yksinään ei saa rauhassa olla, se on taattu. Ranskan eteläisissä osissa on myös ollut kummasti huutelua, sitä en osannut odottaa vaikka mikään ei juuri enää yllätä.

Yksin on tuntunut turvallisimmalta Englannissa, sikäläiset miehet on sitkeitä lähinnä jurrissa. Niin ja kannattaa välttää huonoja alueita isoissa kaupungeissa, mutta se nyt on selvää. Yksin uskaltaisin lähteä myös Belgiaan, siellä saa olla hyvinkin rauhassa. Flandersin alueella ovat melkein kuin suomalaisia, tosi hiljaisia siihen asti että saavat taikajuomaa. :)

Vierailija
4/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel. Arabit oli kohteliaita. Mutta.... Siellä on kaksi muuta ryhmää.

Vierailija
5/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa olen joutunut useamminkin seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Kerran mieslauma seurasi tyhjällä metroasemalla ja yksi veti housut kintuistaan ja esitteli mulkkuaan, toisen kerran yksi tuntematon mies kadulla alkoi jutella ja jutellessa tuli lähemmäs niin että lopulta olin selkä seinää vasten ja hän nojasi käsillään seinään niin että olin loukussa kun hän toi turpaansa lähemmäs ja selitti inhottavia juttuja joista ymmärsin vain osan. Kadulla huudellaan perään ja ihan arkitilanteissa (bussipysäkki yms) kommentoidaan rintojen kokoa. Kaupassa seuraavat ja toteavat että tänään tekis mieli blondia (tarkoittivat minua) tai ottaisko sittenkin ton tummatukkasen (kollegani). Italiassa oli vastaavaa, tosin seuraajat eivät yleensä olleet italialaisia vaan arabitaustaisia. Oli niissä italialaisissakin törkymöykkyjä, puhuvat naiselle vähän kuin huonekasvin älykkyyden omaavalle tai sitten puhuvat vaan suoraan ohi mahdolliselle seurueen miehelle. Yksinään ei saa rauhassa olla, se on taattu. Ranskan eteläisissä osissa on myös ollut kummasti huutelua, sitä en osannut odottaa vaikka mikään ei juuri enää yllätä.

Yksin on tuntunut turvallisimmalta Englannissa, sikäläiset miehet on sitkeitä lähinnä jurrissa. Niin ja kannattaa välttää huonoja alueita isoissa kaupungeissa, mutta se nyt on selvää. Yksin uskaltaisin lähteä myös Belgiaan, siellä saa olla hyvinkin rauhassa. Flandersin alueella ovat melkein kuin suomalaisia, tosi hiljaisia siihen asti että saavat taikajuomaa. :)

Ahdistelu on varmasti inhottavaa. Mun kokemukset Espanjasta ja Italiasta taas on sellaisia, ettei kiinnitetä huomiota. En ole hyvännäköinen, eli Euroopan maissa saan varmasti olla rauhassa :D Ap

Vierailija
6/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelu on varmasti inhottavaa. Mun kokemukset Espanjasta ja Italiasta taas on sellaisia, ettei kiinnitetä huomiota. En ole hyvännäköinen, eli Euroopan maissa saan varmasti olla rauhassa :D Ap

En minäkään luullut olevani. :D

Tuolloin tosin tukka oli vielä vaalea. Muuten olen tällainen vähän pullero suomalainen omppuvartalo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä