Sinä riität sellaisena kuin olet.
Paljon puhutaan siitä, miten ihmisen pitäisi kasvattaa itselleen teflonpinta. Sellainen, ettei kaikki elämän lika tartu kiinni. Entistä tv-kokkia, Saarijärvellä asuvaa Maija Silvennoista, 53, katsellessa tuntuu, että hän itse on enemmänkin rautapannu.
– Viime aikojen oivalluksiani on se, että olen ollut liian hyväsydäminen ja lepsu. Vaikka sisäinen ääneni on varoittanut, en ole sitä kuunnellut, vaan antanut mätämunaksi tai myrkkykäärmeeksi toteamalleni tyypille aina uuden mahdollisuuden, Maija puhisee.
Moni nainen kuvittelee itsessään riittävän muutosvoimaa puolison tai kumppanin tarpeisiin. Vaikka loputon usko hyvään lienee vain itsensä pettämistä.
---
Niin, nyt naiset- se teflonpinta tai rautapinta. Ei anneta miesten kohdella itseämme huonosti!
Kommentit (15)
Katsoin tuon tänään puoli seiskassa, oli ihana kohta kun biisi tuli!
Aina kun kertoo olevansa rasistinen sovinisti, niin sitten se omana itsenään olo ei kelpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljon puhutaan siitä, miten ihmisen pitäisi kasvattaa itselleen teflonpinta. Sellainen, ettei kaikki elämän lika tartu kiinni. Entistä tv-kokkia, Saarijärvellä asuvaa Maija Silvennoista, 53, katsellessa tuntuu, että hän itse on enemmänkin rautapannu.
– Viime aikojen oivalluksiani on se, että olen ollut liian hyväsydäminen ja lepsu. Vaikka sisäinen ääneni on varoittanut, en ole sitä kuunnellut, vaan antanut mätämunaksi tai myrkkykäärmeeksi toteamalleni tyypille aina uuden mahdollisuuden, Maija puhisee.
Moni nainen kuvittelee itsessään riittävän muutosvoimaa puolison tai kumppanin tarpeisiin. Vaikka loputon usko hyvään lienee vain itsensä pettämistä.
---
Niin, nyt naiset- se teflonpinta tai rautapinta. Ei anneta miesten kohdella itseämme huonosti!
Tai toisten naisten...tai kenenkään.
Sinä riität
olet kaunis juuri noin
Ja sä löydät vielä jonkun
joka ei koskaan mene pois
Sinä riität, sinä riität
olet täydellinen noin
Aurinko nousee, aurinko laskee
mut hymys aina loistaa voi
Minä riitän itselleni ja perheelleni.
Olen aina riittänyt.
Työnantajalleni en koskaan.
Lähikaupan kassalla
katsot pariskuntia
Ja sun ostoskorissa
vain yksi purkki maitoa
Kaipaat sitä oikeaa
joka kosketuksella saa energiat virtaamaan
ja sinut täysin sekoomaan
Vain elämää ei todellakaan
tää on niin paljon suurempaa
Ja mä lupaan
Riität sellaisena kuin olet.
Niin mutta kenelle riittää?? Itselle tai Jumalalle...muilta tuleekin sitten kakkaa päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Niin, nyt naiset- se teflonpinta tai rautapinta. Ei anneta miesten kohdella itseämme huonosti!Tai toisten naisten...tai kenenkään.
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupan kassalla
katsot pariskuntia
Ja sun ostoskorissa
vain yksi purkki maitoa
Kaipaat sitä oikeaa
joka kosketuksella saa energiat virtaamaan
ja sinut täysin sekoomaan
Vain elämää ei todellakaan
tää on niin paljon suurempaa
Ja mä lupaan
Riität sellaisena kuin olet.
Kunpa niin.. riittäisinkin..
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kenelle riittää?? Itselle tai Jumalalle...muilta tuleekin sitten kakkaa päin naamaa.
Sinun pitää sisäistää tuo sinä riität. Ilmeisesti sinua ei ole lapsena kehuttu tarpeeksi tai on muutoin nujerrettu.
Olet hyvä ja jos joku jotain muuta sanoo niin katsot silmiin ja sanot että se on sinun mielipiteesi. Minulla on omani.
Ja lähdet paikalta tietäen että olet hyvä. Tietysti olet.
Jos sinulla olisi pieni koira joka katsoisi sinuun ja kysyisi, olenko riittävän hyvä? Miten kannustaisit?
Riitän mihin? Jos olisin sellainen kuin oikeasti olen, siis jättäisin kaiken feikkaamisen pois, palaisi sillat kouluun, työpaikkaan, kavereihin ja poikaystävän perheeseen. Olen ihan oikeasti aivan kauhea sellaisena kuin olen, mutta koska tiedostan kuvion, feikkaaminen ei haittaa minua lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää sisäistää tuo sinä riität. Ilmeisesti sinua ei ole lapsena kehuttu tarpeeksi tai on muutoin nujerrettu.
Olet hyvä ja jos joku jotain muuta sanoo niin katsot silmiin ja sanot että se on sinun mielipiteesi. Minulla on omani.
Ja lähdet paikalta tietäen että olet hyvä. Tietysti olet.
Hyvä itsetunto ei synny kehuilla! Riittämättömyyden tunteet ovat ihan inhimillisiä ja joissain elämäntilanteissa pakollisiakin. Lopettakaa näiden vtun tyhjillä voimalauseilla lohduttaminen.
Kolme vuotta sitten minut irtisanottiin yt-neuvotteluiden päätteeksi. Vähän sen jälkeen myös tyttöystäväni ilmoitti suhteen loppumisesta. Tämän jälkeen olen päässyt kolme kertaa (tuloksettomaan) työhaastatteluun ja enkä kertaakaan treffeille. Yrityksiä on kuitenkin yhteensä kertynyt jo toista sataa kertaa, joten alkaa ikävä kyllä olla aika selvä, että en vaan yksinkertaisesti riitä sellaisena kuin olen.. :/
Tuosta tuli mieleen, että olen päättänyt samoin. Kun äijä alkaa dissaamaan, se on heti my way or highway. En kuuntele ulinaa yhtään, miehiä on niin paljon tarjolla.