Minkä takia n. 50-vuotiaat akateemiset miehet kirjoittaa niin huonosti?
Tähän olen deittielämässä törmännyt. Olen itse 32-vuotias ja oman ikäisten miesten kirjallinen viestintä on paljon parempaa kuin vanhempien miesten. Mistä se johtuu? Ja kannattaako huono kirjallinen taito antaa anteeksi vanhempien miesten kohdalla jos muuten ovat symppiksiä?
Kommentit (12)
Valtaosa ihmisistä kirjoittaa huonoa suomea, jos he eivät käytä kieltä aktiivisesti työssään tai vapaa-ajalla. Mutta jos taas henkilö joutuu työkseen kirjoittamaan tai harrastaa kirjoittamista/kirjallisuutta, ilmaisu on parempaa, iästä riippumatta.
Itse asiassa olen ollut huomaavinani, että heikoin kirjallinen ilmaisu on nuorilla, alle kolmekymppisillä. Äidinkielenopetus on heikentynyt, ja painottuu enemmän nykyään sisältöön oikeakielisyyden sijasta. Nuoret sekä nuoret aikuiset myös lukevat aiempia sukupolvia selvästi vähemmän. Tätäkään ei tosin voi yleistää, jokainen nuori on yksilö.
Mun mielestä nuoret kirjoittaa selkeämpää tekstiä. Ja vanhemmat käyttävät paljon pisteitä...
feikki-ilmoitus kirjoitti:
Ovatko he näitä bsygolokeja?
Osa voi olla bsygiatreja.
Eli huono kirjallinen ilmaisu on aina turn off?
Nämä akateemiset 50-vuotiaat kirjoittavat huonosti siksi koska tykkäävät nuorista naisista ja taantuvat siksi ikätasoaan alemmas.
Otsikossasi on muuten aika paha kirjoitusvirhe. Mies kirjoittaa mutta miehet kirjoittavat. ;)
T. Herra 45
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nuoret kirjoittaa selkeämpää tekstiä. Ja vanhemmat käyttävät paljon pisteitä...
Me osaamme niiden käytön, kuten pilkkujen ja pisteiden.
Kiitos, kun et päättänyt tekstiäsi pisteettömään hymiöön :)
t. Laudatur äidinkielestä ennen pisterajojen alentamista
Vierailija kirjoitti:
Nämä akateemiset 50-vuotiaat kirjoittavat huonosti siksi koska tykkäävät nuorista naisista ja taantuvat siksi ikätasoaan alemmas.
Eli osaavat oikeasti kirjoittaa, mutta yrittävät kirjoittaa nuorekkaasti 😁
Deittailen +50 ikäistä akateemista miestä ja voi jukra se mies on hyvä makuukammarissa.😊 Ja käyttää paljon hymiöitä viesteissään😊
-N24
Akateemiset miehet ovat tottuneet siihen että polvella istua näpöttävä sihteeri hoitaa kirjoittamisen, mutta deittailussa pitäisikin kirjoittaa itse.
Ovatko he näitä bsygolokeja?