IS: Pyöräilijä uhkasi hakata kirveellä häntä ohjeistaneet koiranulkoiluttajat Töölössä.
Mies ja nainen olivat ulkoiluttamassa koiraa tiistaina iltapäivällä Urheilukadulla Töölössä, kun heitä lähestyi pyörällä kovaa vauhtia mies, joka käski heitä väistämään.
Miksi pyöräilijän kypärä kiristää ohimolta ja trikoot ahdistaa palleja? Jos pyöräily ahdistaa aivoja, niin eikö kannata vaihtaa fillari autoon?
Kommentit (80)
Onko tässä nyt ongelmana se pyöräily vai kirveenheiluttelu? Mielestäni pitäisi miettiä tuota jälkimmäistä tässä asiayhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Töölöhän on paremmiston aluetta. Kuinkas nyt näin?
Mitä sä nyt siellä ilkut? Joku äijä polkenu lähiöstä. ja tahallaan huutelee väistä, että pääsee kirvestään esittelee/uhkailemaan
kirves kassissa ja tahallaan pyrkii ärsyttämään
menis töihin toikin, niin ei tarvi ilpäivät kirves kassissa polkee hienostoalueelle uhkailemaan
Joo toi varmaan asuukin kattohuoneistossa Töölön torin laidalla.
Ulkopaikkakuntalaisena erehdyin vahingossa pyöräkaistalle kävelemään juurikin Töölössä. Ei se kirves kaukana ollut kun ensimmäinen pyöräilijä sattui kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Olin mummoni kanssa kävelyllä yksi päivä ja 2 erillistä pyöräilijää oli ajaa mummoni päälle :(
Pyöräily pitäisi siirtää kokonaan autoteille niin kävelijät saisivat olla rauhassa. Pyöräilijän pitää hiljentää vauhti kävelijöihin nähden sopivaksi.
Oli ajaa? Eikös ne kävelijät ja pyöräilijät mene muutenkin aika läheltä toisiaan. Molempien kävelijöiden ja pyöräilijöiden on hyvä havannoida ympärillänsä olevaa liikennettä. Jos itse haluan jostain syystä ylittää tien menemällä pyörätien yli, katson aina taakseni että tuleeko sieltä pyörä. Kävelijätkin tekevät joskus arvaamattomia liikeitä johon pyöräilijät eivät ehdi reakoida olkoon vauhti mikä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Huonommiltakin alueilta pääsee Töölöön. Töölöä ei ole aidattu.
Vierailija kirjoitti:
Ulkopaikkakuntalaisena erehdyin vahingossa pyöräkaistalle kävelemään juurikin Töölössä. Ei se kirves kaukana ollut kun ensimmäinen pyöräilijä sattui kohdalle.
Ja arvaten saattaa menit kuin maanomistaja konsanaan laput silmillä, etkä havainnut muita kanssakulkijoita.
Polkenu sieltä kallioon ja kiinni jäi. Luuli varmaan, että tuolla voi miten tahansa uhkailla ja jatkaa vaan polkemista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja arvaten saattaa menit kuin maanomistaja konsanaan laput silmillä, etkä havainnut muita kanssakulkijoita.
Mitä tarkoitat? Kotikunnassani ei ole erillisiä pyöräkaistoja. Noustuani ratikasta ehdin kävellä ehkä 30 sekunttia kun ensimmäinen mielenvikainen pyöräilijä sattui kohdalle. Mistä minä olisin voinut tietää jostain erillisestä pyöräkaistasta. Olisihan sen asian voinut sanoa myös ystävällisesti mutta kun ei
Joku paikallinen sekopää ajellut varastetulla mankelilla piripäissään. Sitten kun joku huomauttanut, heiluteltu kirvestä. Kiinni jäi Kalliossa Hesarilla, tottakai. Ei varmasti ollut mikään ns. peruspyöräilijä.
Tätä se on elämä Hesassa. Lapsia pahoinpidellään koulussa ja päiväkodeissa. Työpaikoilla jyllää simputusmeiniki. Hurraa mielivalta.
Se on kun niitä hoitopaikkoja vähennetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä nyt siellä ilkut? Joku äijä polkenu lähiöstä. ja tahallaan huutelee väistä, että pääsee kirvestään esittelee/uhkailemaan
kirves kassissa ja tahallaan pyrkii ärsyttämään
menis töihin toikin, niin ei tarvi ilpäivät kirves kassissa polkee hienostoalueelle uhkailemaan
Joo toi varmaan asuukin kattohuoneistossa Töölön torin laidalla.
Ehkä se olikin menossa 9e työkokeiluun
Vierailija kirjoitti:
Olin mummoni kanssa kävelyllä yksi päivä ja 2 erillistä pyöräilijää oli ajaa mummoni päälle :(
Pyöräily pitäisi siirtää kokonaan autoteille niin kävelijät saisivat olla rauhassa. Pyöräilijän pitää hiljentää vauhti kävelijöihin nähden sopivaksi.
Kävelijät voisivat lakata haahuilemasta koko kevyenliikenteenväylän leveydeltä, niin muutkin mahtuisivat ja konflikteilta vältyttäisiin. Ja koiratkin voitaisiin pitää siellä samassa laidassa, missä itse kuljetaan.
Terv. ei pyöräilijä eikä koiranvihaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelijät voisivat lakata haahuilemasta koko kevyenliikenteenväylän leveydeltä, niin muutkin mahtuisivat ja konflikteilta vältyttäisiin. Ja koiratkin voitaisiin pitää siellä samassa laidassa, missä itse kuljetaan.
Terv. ei pyöräilijä eikä koiranvihaaja
Kävelijöissä on paljon huononäköisiä ja jopa täysin sokeita henkilöitä opaskoiriensa kanssa. Ne väylät on tarkoitettu ihan meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on elämä Hesassa. Lapsia pahoinpidellään koulussa ja päiväkodeissa. Työpaikoilla jyllää simputusmeiniki. Hurraa mielivalta.
Onko näin
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tuosta on tehty uutinen? Siksi että se tapahtui pk-seudulla? Itse olen monesti joutunut sanaharkkaan vastaantulijoiden kanssa. Tappouhkauksiakin on esitetty. Ei siitä ole kuitenkaan ikinä missään lehdessä ollut. Asun pk-seudun ulkopuolella. Ärsyttää tämä median pk-seutukeskeisyys.
Vaikutat miellyttävältä ihmiseltä
Kuinka moni luki itse jutun? Pyöräilijä oli ajanut jalkakäytävällä ja kilahtanut kun asiasta huomautettiin, joten sillä ei ole mitään väliä mitä mieltä on koiranulkoiluttajista
Pyöräilijät huutelee pyörätiellä, sinä huutelet toistuvasti tätä aloitustasi internetissä.
Etpä siis taida olla juuri sen parempi.
Eri asia on sitten, julkaisevatko niitä. Joku helsinkiläistoimittaja voi jättää jostain Kokkolasta tulleet uutisvihjeet julkaisematta, vaikka julkaisisi paljon mitättömämpiä juttuja pk-seudulta.